Opsamling af leads i ActiveCampaign

Det skal være simpelt at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Derfor bør du nemt og hurtigt oprette tilpassede og målrettede tilmeldingsformularer i ActiveCampaign. 

Når du arbejder med e-mail markedsføring, er det vigtigt, at det er både nemt og hurtigt at tilmelde sig dine nyhedsbreve via din shop eller dit site.

 

Derfor bør du have en intuitiv tilmeldingsformular, der opfylder dine ønsker for oplysninger, når der kommer en ny subscriber. Og den kan du skabe i ActiveCampaign.

Derfor bør du bruge en tilmeldingsformular

Du skal ikke forvente en voldsom tilstrømning, når først du har opsat en tilmeldingsformular på dit site - generelt er det nemlig stadig bl.a. de sociale medier, der tiltrækker den støste opmærksomhed.

Derfor skal en formular på dit site aldrig erstatte dine andre initiativer for leadopsamling. Den skal nærmere ses som værende et godt supplement.

 

Når en tilfreds kunde besøger dit site, vil han/hun nemlig være tilbøjelig til at støtte yderligere. Derfor er det nærliggende at tilmelde sig dit nyhedsbrev for på den måde at holde sig opdateret på alt det, der rører sig inden for din verden. Og lokker du så oven i købet med et godt tilbud, en rabatkode, et lod i en konkurrence eller andet, så kan din tilmeldingsformular være et stort tiltrækningsplaster.

 

For dig handler det derfor bare om at udnytte den. Det vil sige, at den bl.a. skal sørge for at få indsamlet den information, du skal bruge. Du kan fx spørge efter mere end blot navn og mail, hvis det også er relevant for dig at kende til køn, bopæl, interesseområde eller andet.

Vær dog opmærksom på at for mange felter kan øge afvisningsgraden. Vær derfor kritisk med de oplysninger du beder dine besøgende udfylde.

ActiveCampaign

Sådan fungerer Forms i ActiveCampaign

Med funktionen ‘Forms’ i ActiveCampaign får du nem adgang til en brugervenlig flade, der lader dig opsætte, designe og integrere simple tilmeldingsformularer på din shop eller dit site. Det betyder, at du uden videre teknisk kunnen kan sikre en nem tilmelding til dit nyhedsbrev lige såvel, som du med mere kode-snilde kan benytte dig af de avancerede funktioner i HTML og på den måde få en unik formular på din hjemmeside.

 

I ActiveCampaign foregår alt meget intuitivt. Derfor kan du let organisere de forskellige Forms på din hjemmeside. Det kan nemlig være forskelligt, hvad du ønsker af data fra en subscriber, alt efter hvor en tilmelding finder sted. Det betyder, at du kan oprette det antal forms, du skal bruge for og tilpasse dem dine behov for oplysninger.

 

Selve designfladen foregår via en drag-and-drop funktion, der samarbejder med Fields-funktionen i ActiveCampaign. Derfor er det let for dig at gøre brug af de allerede oprettede muligheder lige såvel, som du hurtigt kan oprette flere fields, der er relevante for dig.


Et field vil ved oprettelse blive en del af datalaget for alle dine kontakter, og derfor kan du hurtigt danne dig et overblik over alle de oplysninger, du har på enhver subscriber.

 

I en Form har du desuden mulighed for at vælge tilmelding til specifikke lister, du kan give dine subscribers forskellige tags, du kan vælge, om du vil sende en automatisk double opt-in mail ved tilmelding og meget mere.

 

Med de muligheder er du også allerede ved tilmelding blevet givet de bedste forudsætninger for at fastholde dine nye subscribers i forskellige flows, som netop kan trigges ved tilmelding, tags, segmenter, lister osv. Derfor er det let for dig at lade dem fortsætte direkte ind i fx velkomstflows og interesseflows.

 

Opt-in e-mailen er også let for dig at redigere, så den kommer til at gå i tråd med det resterende design og sprogvalg, du gør brug af. Du er derfor ikke fastlåst i de forskellige funktioner, men har stor designfrihed.

square_activcampaign10

Inline Form

I ActiveCampaign kan du vælge mellem forskellige typer af formularer. Den første er Inline Forms.

Denne type vises integreret i dit sideindhold, når du føjer koden til dit site. Du bestemmer selv antallet af felter, du ønsker udfyldt i din Inline Form, og du får med den også forskellige integrationsmuligheder. De omfatter bl.a. en enkel integration, en fuld integration og en integration via et link.

square_activcampaign13

Floating Bar Form

I ActiveCampaign kan du vælge mellem forskellige typer af formularer. Den anden er Floating Bar Form.

Den type vises via en vandret bjælke, der enten sidder eller ‘flyder’ i toppen eller i bunden af dit site. Med Floating Bar Form kan du indsamle navn, e-mail og telefonnummer fra dine besøgende via en enkel integration.

Vær opmærksom på at muligheden kun kan bruges på Plus, Professional og Enterprise abonnementer.

square_activcampaign11

Floating Box Form

I ActiveCampaign kan du vælge mellem forskellige typer af formularer. Den tredje er Floating Box Form.

Denne type består af en boks der enten sidder fast eller ‘flyder’ nederst i højre eller venstre hjørne af dit site. Formularen kan indsamle navn, e-mail og telefonnummer fra dine besøgende via en enkel integration.

Vær opmærksom på at muligheden kun kan bruges på Plus, Professional og Enterprise abonnementer.

square_activcampaign12

Modal form

I ActiveCampaign kan du vælge mellem forskellige typer af formularer. Den fjerde er Modal Form.

Denne type fungerer som en pop-up, der vises oven på dit eksisterende indhold. Formularen kan indsamle navn, e-mail og telefonnummer på dine besøgende via en enkel integration.

Vær opmærksom på at muligheden kun kan bruges på Plus, Professional og Enterprise abonnementer.

3 ting der kan forbedre dine tilmeldingsformularer

Når du har oprettet en eller flere tilmeldingsformularer på dit site, skal du også sørge for, at de generer leads.

 

Og det kan du gøre på især 3 forskellige måder:

 

1. Hav fokus på placering

2. Fortæl hvad en tilmelding indebærer

3. Brug flere tilmeldingsformularer

 

For det første skal du være grundig med, hvor du placerer din tilmeldingsformular. Mange har en tendens til at ligge den i footeren, hvor det ofte også er her, der bliver søgt efter den.

Men tal viser, at det faktisk kun er 20% af alle dine besøgende, der når til bunden af en landingsside, hvorfor det også er en fordel at placerer formularen højere oppe. Det kan fx være i din header, i en sidebar eller som en top bar. På den måde bliver formularen mere synlig, og det vil naturligt betyde flere tilmeldinger til dit nyhedsbrev. Hav dog også altid en formular liggende i din footer, da mange har lært, at den her kan findes. Nogle vil derfor søge efter den i bunden på dit site.

 

Når en besøgende har fundet frem til din tilmeldingsformular, skal du gøre det attraktivt at tilmelde sig. 

Her er det en tendens, at alt for mange gør mere ud af, hvor let det er at afmelde sig igen, i stedet for at fortælle om de fordele, der følger med nyhedsbrevet. Tænkt derfor over den værdi du kan tilføre en subscriber og få det formuleret i din tilmeldingsformular. Det kan fx være gode tilbud, gode rabatter eller andre fordele.

 

For at give den mest strømlinede oplevelse bør du også bruge flere tilmeldingsformularer. Det kan nemlig være forskelligt, hvad der skal lokkes med, og hvordan ordlyden skal formuleres alt efter, hvor man befinder sig på dit site. At have en enkel på din forside er således ikke nok. Sørg for at udvide antallet af formularer og placere dem strategisk på din side, så de ikke er til at komme uden om, men så de stadig er lokkende. Det er især en fordel at have dem på de sider, der opnår det højeste antal sidevisninger. 

 

 

Du kan hente din ROI-beregner til e-mails markedsføring her

Få dansk support på ActiveCampaign

Louise Færk
E-mail Marketing Specialist