MARKETING

Dood.dk

Nystartet virksomhed får besøgende til 0,07 øre og høj ROAS med Pinterest annoncering.

I december 2020 åbnede dood.dk som nystartet brand med salg af deres egne sjove plakater med motiver fra hverdagens emner.

For at blive synlig i et fyldt markedet af plakatshops, blev der lagt en plan for at få sig brandet på noget andet end blot plakater og kort. Målet var at der skulle være høj genkendelighed af de anderledes motiver og sikre et flow af ordre fra start.

Valget faldt hurtigt på Pinterest, da platformen er hurtig voksende og interiør er et godt match.

Lille investering - Stort afkast

Dood.dk skiller sig ud fra de mange andre plakatbutikker, da deres nystartede brand ikke kan bruge traditionelt e-commerce annoncering. Både fordi deres sortiment ikke er kendt i befolkningen, men specielt også fordi at udvalget af forskellige plakater er under opbygning.


Så markedsføringskronerne ville ikke give det ønskede afkast blot med traditionel Google Ads og Facebook.

Derfor valgt valget naturligt på Instagram og Pinterest som den nye spiller på markedet.

For os som en visuel forretning, så vi ikke meget potentiale i tekst annoncer og små billeder i Google shopping. 

 

Det er vi lykkelige for i dag, da Pinterest og Instagram har givet os så gode resultater fra dag et.

Martin & Anne, Indehavere - Dood.dk

Løsningen blev Shopify med Pinterest feed

Løsningen blev en Shopify netbutik med flere udvidelser end blot Pinterest. Derved er Dood.dk sikret at når der kommer tilstrækkelig brandawareness, kan de skrue op for flere marketingskanaler som fx; Google, Facebook, Instagram mm.

 

Alt i et smidigt setup, der er integreret med Dinero til bogføring, Shipmondo til fragt og pakning samt HubSpot til CRM og Marketing Automation.

Det gør de blandt andet via prangende inspirationssider, hvor deres grafikere kan folde sig ud med fuld bredde visning.

Resultaterne taler for sig selv

Og løsningen performer! Små 3 uger efter lancering mærker dood.dk en stor stigning i trafik og ikke mindst konverteringer der giver indtægt og ikke blot omsætning grundet Pinterest's nye konverterings udvidelse.

Den billigste annonce trækker besøgende til deres netbutik for 0,07 øre og den dyreste giver besøgende for 0,46 øre. Til dette skal vi også nævne at konverteringsannonce giver tilføjelser til indkøbskurven for 17 ,- og køb giver ROAS på over 2000%!

 

Endnu et stort plus for Pinterest er "Pin it". "Pin it" er grundlaget for Pinterest og måden at besøgende kan gemme et element på deres eget board til senere brug. For hver "pin" opbygges stærkere SEO på platformen og hele 530 personer har allerede sat pin på dood's produktgruppe.

Lyder dette spændende for dig og noget du måske vil prøve af, så sidder vi selvfølgelig klar til at hjælpe dig.
Du kan også læse vores seneste blogindlæg omkring annoncering på Pinterest lige her.

Rasmus Høegh Refstrup
Kundechef

Søvn & Comfort

Georg Jensen Damask

Lampemesteren

Se alle cases