B2C Webshop

Cykler.dk oplevede en vækst på +1.300% i omsætning og +107% i ROAS på Google Ads

Cykler.dk har opnået en stor stigning i eksponeringer, kliks og omsætning på Google Ads. Et tæt samarbejde med MCB har gjort at Cykler.dk har oplevet travhed og øget omsætning i en periode, som normalt er off-season i cykelbranchen. Og alt dette er uden at gå på kompromis med ROAS, som er mere end fordoblet efter samarbejdet startede.

Hvem er cykler.dk?

Cykler.dk er en online cykelforretning, som også driver deres fysiske butik, Cykel-Mads, i Lemvig. De tilbyder et stort udvalg af kvalitetscykler og servicerer kunder i hele Danmark. De har både et stort udvalg af de billigere dame-, herre og børnecykler i god kvalitet, men også de bedste racercykler, mountainbikes, elcykler og udstyr i en højere prisklasse. 

 

På webshoppen, Cykler.dk, lægges der stor vægt på den gode service, at guide kunderne og at være til stede - ligesom de er i deres fysiske butik. Med god rådgivning og vejledning online og telefonisk sikrer de, at deres kunder får en god oplevelse og finder frem til det helt rigtige produkt.

 

Desuden leveres cykler, som er 100% samlet og køreklar.

“Det er gået over stokke og sten. I det, der normalt er en off-season for os, har der været rigtig, rigtig travlt… Der har både været travlt online og fysisk."

 

"Vi kan mærke, at vi har flere folk i den fysiske forretning, som kommer langvejs fra, fordi de har set Cykler.dk [...]. Det er gået pisse godt - både fysisk og online, og jeg tror, at meget af den vækst, vi har haft, skyldes, at vi er blevet mere synlige online, fordi vi har brugt Google Ads.”

 

“Vi har selv været med, vi har selv gjort nogle ting, og vi er blevet klogere. Det er en fin ordning, at vi selv laver noget, holder øje og optimerer på noget, og så får man et klogt hoved til at kigge på det”

Anders Hilligsøe, indehaver af Cykler.dk

Sådan fik Cykler.dk succes på Google Ads

Cykler.dk ville gerne et step op i forhold til deres daværende niveau på Google Ads. De vidste godt selv, at Google Ads var et hængeparti, og det trængte til at blive kigget igennem af friske og nye øjne. 

 

På Google Ads kontoen var der behov for mere kontrol, og der blev derfor opbygget nye Search-kampagner med relevante søgeord, tekstannoncer og en manuel budstrategi, hvor kontoen før, på Search-delen, hovedsageligt var drevet af en DSA-kampagne. Med den nye struktur kom der mere kontrol, og der blev i samarbejde mellem Cykler.dk og MCB udvalgt de brands og produktgrupper, der skulle være fokus på til en start. 

 

Google Shopping feedet blev optimeret, og det blev sikret, at alle vigtige produkter var inkluderet i feedet, samt at relevante attributter blev sendt med. Der blev sørget for, at vi inde i Google Ads fik gjort bruttoavancen tilgængelig og dermed kan justere ud fra profit og ikke kun via konverteringer og ROAS. Der blev også på shopping-delen opsat en simplere kampagne-struktur.

Et tæt samarbejde skaber resultater

I samarbejdet med Google Ads mellem Cykler.dk og MCB er der lagt stor vægt på tæt sparring, og at Cykler.dk selv skulle være med i processen. MCB har hjulpet med alt det tekniske, opsætning af kampagner, budstrategier osv. Cykler.dk har selv sørget for at skrive selve tekstannoncerne. 

 

Det tætte samarbejde har gjort, at både MCB og Cykler.dk er blevet klogere. Cykler.dk ved lidt om, hvordan Google Ads fungerer og har fået fingrene i maskineriet. MCB er blevet klogere på branchen og ved hele tiden på grund af den tætte sparring, hvad der rører sig på markedet og kan justere efter det.

 

 

 

 

Hvorfor valgte Cykler.dk MCB?

 

Cykler.dk kendte huset i forvejen, da de har deres webshop hos MCB. De har været godt tilfredse med samarbejdet med MCB i flere år. Og de så derfor en god synergi i også at vælge MCB.Marketing til at hjælpe med deres online markedsføring, så det hele er samlet under samme tag. 

 

Cykler.dk ser det som et stort plus, at MCB er lokale, hvilket giver god mulighed for at mødes fysisk og afholde arbejdsdage hos MCB, hvor man kan sparre med en ekspert, mens man sidder og arbejder.

Anja Esbersen
Digital Marketingskonsulent (Barsel)

Søvn & Comfort

Georg Jensen Damask

Lampemesteren

Se alle cases