Cloud til B2B

Lad MCB hjælpe dig til en kraftfuld og brugervenlig B2B webshop, der gør det både hurtigt og let for dine kunder at lægge ordrer hos dig, når det passer dem - døgnet rundt
mcb_cloud_plus_isae

Har du brug for en B2B webshop?

Grundtanken med en B2B webshop er ganske simpelt, at det er nemt og tidsbesparende. Derfor er det et værktøj til at effektivisere den professionelle handel mellem dig og dine kunder, så du kan optimere din virksomheds forretning ved at gøre det nemt at handle hos dig.

Og så giver det også dine kunder en bedre oplevelse - og som vi alle ved, så er det herfra loyaliteten opstår.

 

Hos MCB har vi over 20 års erfaring med udvikling, hosting, design og løbende vedligehold af webshops - store som små. Derfor kommer det heller ikke bag på os, at tendenser viser, at flere og flere indkøbere bruger webshops som et vigtigt led i deres indkøbsproces. 

 

Derfor bør du vælge en B2B webshop, når du gerne vil have en global forretning! 

 

Hvad end du handler direkte med firmakunder eller driver en grossistvirksomhed, bør du nemlig stille krav til de specielle funktioner, du møder i din B2B webshop. Den skal adskille sig fra en almindelige B2C webshop og altså tilbyde andre funktionaliteter, der gør det lettere for dig at handle med dine erhvervskunder.

 

Her er der bl.a. tale om muligheder for:

 

  • Kundelogin der tilbyder personlige priser, rabatter og produkter
  • Hurtig bestilling af nye varer / produkter
  • Hurtig genbestilling af ordrer
  • Og meget, meget mere...

 

Det er funktioner, der giver dine kunder en mere personlig og strølinet oplevelse med din virksomhed, når de handler med dig - også fordi, at de kan handle, når det passer dem og altså på deres egne præmisser. Og når dine kunder kan handle på deres egne vilkår, vil du opleve, at de bliver gladere, en bedre kundefastholdelse og mere salg!

 

 

 

Læs mere om fordelene ved en B2B webshop her

B2B funktioner i Cloud

dashboard

Fuld redaktøroplevelse

framework

Brug af Feed Framework

megafon

Håndtering af marketing

laptop

Tilpasset checkout flow

tumbsup

AI produktanbefalinger

seo

Avanceret søgning og filterering

kundeklub

Loyalitet med Kundeklub

chart

Differentierede priser

mailintegration

Integration til e-mail

kunde

B2B-kundeportal

splittest

Mulighed for splittesting

tools

Stor integrationsramme

B2B kundeportal i Cloud

Der er én ting, der går igen hos mange kunder. Og det er manglen på tid. Derfor er det ikke så mærkeligt, at behovet for selvbetjening på nettet stiger. Det er en efterspørgsel, som netop en B2B kundeportal kan imødekomme.

 

Med en kundeportal har du nemlig både mulighed for at øge dit eget salg lige såvel, som du let og hurtigt kan tilbyde nye tjenester. Det effektiviserer og mindsker omkostningerne i din kundeservice. Men samtidig er det også lettere for dine B2B-kunder, idet de altid møder den samme service og en simpel tilgang til din webshop. 

 

En B2B kundeportal i Cloud kan derfor være din mulighed for at tilbyde personlige indkøbsoplevelser på din shop, samtidig med at du selv indsamler vigtig viden om dine kunder. 

 

Med Cloud får du mulighed for at udnytte et avanceret B2B-kundeunivers, der giver dig netop de digitale muligheder, dine kunder efterspørger, når du vil sikre, at der skabes værdi, god service og høje konverteringsrater. 

 

Med Cloud får du derfor ét samlet univers, der gør det let og bekvemt at være B2B-kunde hos dig.

 

 

 

Læs mere om B2B kundeportal i Cloud her
icon

Impersonation

Lad dine ansatte logge på købsportalen som jeres kunder. Optimér din kundes købsoplevelse, og gør din digitale service nærværende og personlig.

liste

Sortimentslister

Lad dine kunder tilpasse og gemme sortimentslister, så deres ansatte kan gemme så mange forudlavede og personlige indkøbslister, som de vil. På tværs af opgaver, efter sæson eller andet.

monitor

Produktvariantlister

Forenkl og effektivisér dine kunders komplekse køb. Med produktvarianter kan de let overskue og administrere indkøb af mange forskellige varianter af samme vare - og gemme varianterne som faste

splittest

Sammenligning

Tilbyd dine kunder en let og overskuelig måde at sammenligne flere produkter på alle de specifikationer, de har brug for - i ét vindue.

Et værktøj til professionel e-handel

Cloud er gennemtestet til B2B og har opsamlet mere viden, end de fleste firmaer nogensinde får indsamlet alene. Denne viden bruges som best practice, når vi udvikler og designer din Cloud webshop.

Best practice kommer altså dig til gode i form af en konkurrencedygtig og afprøvet shop.

 

Når e-handel bliver rigtig sjovt, stilles der store krav til styring af varer, lager, økonomi osv. Til dette formål er økonomisystemer og kasseapparater de rette værktøjer. Derfor er Cloud forberedt til integration med de mest anvendte systemer på markedet.

Vi har sandsynligvis allerede flere synkroniseringer kørende med det system, du benytter. Integration og synkronisering er nemlig generelt nøgleord for Cloud.

Vi finder med andre ord de bedste systemer til opgaven, og implementerer dem på Cloud. Cloud kan eksempelvis integreres med systemer som;

 

  • EDI-SOFT CONSIGNER
  • Post Danmark
  • GLS
  • Zopim
  • Google Analytics
  • Solr
  • ActiveCampaign
  • Liveperson
  • Facebook
  • Sitemorse
  • Raptor Smart Advisor
  • Google Shopping
  • Og meget, meget mere...

 

Derudover understøtter Cloud betalingsgateways som:

 

  • Quickpay
  • Epay
  • AltaPay
  • Bambora
  • Klarna

 

Og betalingsmuligheder som:

 

  • Dankort
  • Internationale kort*
  • Viabill
  • MobilePay
  • Vipps
  • Paypall
  • Klarna
  • Bank overførsel
  • Kontobetaling

 

*Hvilke internationale kort en aftale dækker afhænger af, hvilke kort der vælges hos indløseren, når man ansøger.

 

Af indløsere understøtter Cloud:

 

  • Nets (Dankort)
  • Teller (Internationale kort)
  • Clearhaus
  • Bambora
  • Handelsbanken
  • Swebbank

 

 

 

Læs mere om betaling og integration i Cloud her
Content

Content

Få den fulde redaktøroplevelse med nem og hurtig redigering af content og layout.

I Cloud vil du opleve:

  • En enkel redigering af artikler, bokse, landingssider og bannere
  • En fuldt tilpasselig produktpræsentation
  • En sidehåndtering med en fleksibel konfiguration 
  • Mulighed for at oprette fx nyheder og kalenderhændelser
Splittest

Splittest

Splittest dit indhold og oplev, hvordan små ændringer kan gøre en stor forskel.

I Cloud vil du opleve:

  • Nem adgang til test af forskellige versioner af indhold og design
  • Automatisk indsamling af data
  • Sammenligning af originaler og variationer, så du statistisk kan vælge en vinder
  • Forbedret konverteringsrate, længere sessionsvarighed, flere AddToCarts, øget klikrate, større kurvværdi osv.
Søg og filtre

Søg og filtre

Få en avanceret søgning og filtrering og sænk dit niveau af returnerede varer.

I Cloud vil du opleve:

  • En avanceret søgning baseret på Solr
  • En produktfiltrering baseret på specifikke specifikationer
Price Management

Price Management

Få en avanceret søgning og filtrering og sænk dit niveau af returnerede varer.

I Cloud vil du opleve:

  • Multi-valuta priser med mulighed for at vælge mellem 19 sprog og 186 valutaer
  • Nem og håndterbar moms og momsafgift
  • Kunde- og kundespecifikke priser
  • Et overskueligt betalingsflow, der sikrer tryghed
Integrationsramme

Integrationsramme

Automatiserer dit arbejdsflow med integrationer til jeres ERP og lager.

I Cloud vil du opleve:

  • Predefinerede integrationsformater til grupper, produkter, brugere osv.
  • Automatisk og foruddefineret feltkortlægning for standard implementeringer.
  • Nem opsætning af integrationsjob
  • Live integration af dynamiske data som priser og lagerstatus
  • Windows-service eller micro-service til at overføre data fra eksternt system
  • Eksempler på integration fra et givet ERP-system - Microsoft AX, C5, NAV. e-conomic, DDD, Visma Net
  • Mulighed for tilpasning til jeres ERP, eller situation

0

LANDE

0

B2B Kunder

0

SUPPORT

0

UDVIKLERE

Vi tilbyder

pære

Sparring

Det er vigtigt, at du får integreret de løsninger, der passer på din forretning, så du giver dine kunder den bedste oplevelse.

tools

Integration

Vi sørger for en fuld integration mellem Cloud og de kanaler, systemer og funktioner, der passer til din strategi.

seo

Opdatering

Vi sørger for hele tiden at holde dig opdateret, så du ved, når der udvikles nye eller forbedres på eksisterende funktioner.

suport

Support

Har du spørgsmål, eller er der noget, der ikke fungerer som ønsket? Så yder vi support - tøv ikke med at kontakte os.

Hvilke omnichannel-muligheder har jeg i Cloud med en B2B webshop?

Med Cloud får du bl.a. mulighed for at tilbyde dine kunder ‘Click & Collect’. Det betyder, at der kan lægges en ordre på din hjemmeside med levering til din fysiske butik. Og derfor imødekommer du ikke bare dine kunders behov og ønsker, du øger også dine chancer for mersalg. 

 

Mere tyder nemlig på, at mange ‘Click & Collect’ kunder ender med at lægge ekstra varer i kurven, når de har mulighed for at afhente dem i den fysiske butik. 

 

Derudover får du fuld understøttelse til en række POS-systemer og ERP-systemer med en udbyggelse til PIM-systemet, Plytix PIM.

 

Cloud understøtter følgende POS-systemer:

 

  • DdD-Retail
  • EasyPOS

 

Og følgende ERP-systemer:

 

  • MS Dynamics NAV
  • MS Dynamics 365 Business Central
  • MS Dynamics AX
  • MS Dynamics C5
  • Uniconta
  • Visma.NET
  • e-conomic

 

 

 

Læs mere om ERP i Cloud her

Vi samler på glade samarbejdspartnere

Gå på opdagelse i vores Cloud cases.

Har du spørgsmål til en B2B-løsning med Cloud?

Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Michael Almstrup
Director