FOKUS:
Marketing
E-mail marketing
B2C

Sådan fik Complet Living hver måned automatisk informeret om personlige anbefalinger og favoritter

Complet Living er en dansk webshop, der forhandler interiør og lamper til boligen af høj kvalitet. Hvert eneste brand på completliving.dk er nøje udvalg, da det er enormt vigtigt, at der tilbydes produkter af den bedste kvalitet, som er med til at skabe et smukt, holdbart og funktionelt hjem.

Hos Complet living bliver du mødt af en stor passion for indretning af alle hjemmets rum, boliginteriør og gode shoppe-oplevelser på nettet. Derfor har Completliving.dk altid åbent, når du har tid, og du kan finde tusindvis af designervarer inden for både belysning, møbler, dekoration og gaveideer.

 

Complet Living vil også meget gerne inspirere dig som kunde til nye muligheder for indretning i hjemmet. Derfor har shoppen til formål at byde på opdagelse, så du hele tiden kan få øjnene op for nye ting og muligheder for at gøre dit hjem hyggeligt og praktisk. 

 

For rigtig mange mennesker kan det godt virke som lidt af en mundfuld at skulle indrette et helt hjem. Der er mange meninger, små regler og normer for, hvad der skal gøres, og hvordan det skal se ud. I dag er der heldigvis meget inspiration at hente og det kan være en stor hjælp til at finde ud af, hvilken stil der passer hjem til en selv eller hvilken stil man ønsker at opnå.

"Jeg har været kunde hos MCB i snart 7 år ,og jeg synes, at vores samarbejde bliver ved med at udvikle sig.

Da jeg fik tilbuddet om at automatisere e-mails, så jeg en klar fordel i at få frigivet dyrebare arbejdstimer. Jeg skal ikke længere på samme måde nå at 'presse' et nyt nyhedsbrev ind i en i forvejen travl hverdag, da jeg ved, at de automatiserede flows gør arbejdet for mig.

Når det´ først er lavet én gang, så kører det bare. Det ser jeg en stor værdi i."

Cecilie Falsing, Indehaver af Complet Living

Derfor var der behov for personlige flows

Når vi shopper, har vi behov for at blive inspireret - og det er især noget, der gælder, når det kommer til indretning af hjemmet. Ofte ved vi nemlig ikke, hvordan vi når i mål med den stil og det udtryk i hjemmets rum, som vi drømmer om, og derfor er vi nødt til at blive ledt i den retning, der kan føre til drømmeboligen.

 

Og det er ikke nok at få den inspiration via egne søgninger, den er nødt til at blive kastet ind i vores indbakke, så vi får øjnene op for de mange muligheder, der er. Hvis ikke vi ved, at en vase er præcis det, vi leder efter til den tomme plet til hylden, vil vi nemlig ikke aktivt gå ind og lave en søgning på vaser.

 

Derfor valgte Complet Living at gøre brug af de gode muligheder, som Raptor Mail Advisor tilbyder. 

 

Raptor Mail Advisor er et program, der via store mængder af data automatiserer de produkter dine nyhedsbrevsmodtagere præsenteres for i dine mails. Det er særligt populært at gøre brug af ‘Nyheder’ og ‘Bestsellers’. 

 

Men der kan også opsættes triggers. Det betyder, at du kan personalisere de produkter, den enkelte modtager får vist i en mail. Du kan fx sende mails med ‘Personlige anbefalinger’ eller ‘Du har sidst kigget på’.



Skærmbillede 2020-12-03 kl. 11.12.05

 

 

Raptor Mail Advisor gør det derfor muligt for dig at forbedre dine e-mail-kampagner med dynamiske og personaliserede produktanbefalinger. På den måde kan du kommunikere med dine modtagere via individult tilpassede e-mails med brugerspecifikt indhold.

 

Du smider nemlig bare dit Raptor-modul ind via HTML, og så klarer systemet resten. Modulerne viser automatisk produkter i realtid. Og derfor kan du altid holde dine modtagere opdaterede.

 

Sådan fik Complet Living gode resultater

For at blive ved med at udsende den nødvendige inspiration til boligindretningen valgte vi at opsætte et flow for hver af årets måneder. Derfor er der tale om 12 enslydende flows, der blot har selve content-delen til forskel.

 

Et flow trigges hver gang, vi går ind i en ny måned. På den første dag udsendes en mail, som indeholder personlige anbefalinger. Disse viser et udsnit af de produkter, man tidligere har vist interesse for, eller som ligner dem, man har vist interesse for. 

 

Herefter venter vi, til vi når til d. 20 i hver måned. På denne dag udsendes en ny mail, der fortæller om nogle af de favoritter, der hidtil har været i måneden.

 


unnamed (1)-1

 

 

Det er med til at øge troværdigheden for en online shop og de varer, som der sælges, og derfor kan de være et vigtigt element, når vi snakker om øgede konverteringer. Det skyldes tankegangen bag social proof.

 

Social proof er den positive vinkling på gruppepres. Metoden handler om at føre bevis for, at mange mennesker gør noget bestemt, og derfor er det troværdigt at gøre det samme. Vi følger derfor trop, for hvis så mange andre gør det, så kan vi også trygt gøre det samme.

 

Og de forskellige mails, der sendes ud hver måned, har da også en positiv effekt. For udover at de hurtigt og overskueligt giver et overblik over spændende produkter, der synes relevante for den enkelte modtager, så har de også opnået åbningsrater på helt op til +44% og klikrater på på over +9%.

 

Den positive effekt kan også skyldes den spænding, der er forbundet med at vise, hvad netop Complet Living mener, at der er en modtagers ‘Personlige anbefalinger’ og hvilke ting, der er blevet solgt flest af i den givne måned. Der er nemlig en grund til, at vi er helt vilde med ‘Top 10-lister’ og ‘Bestsellers’.

Hvorfor valgte Complet Living MCB?

Complet Living har i længere tid haft et samarbejde med MCB. Og derfor var det naturligt for MCB’s marketingafdeling, .Marketing, at række ud til Complet Living med forslaget om de månedlige mails. Complet Living mente straks, at det var en god ide, og derfor blev arbejdet med de mange flows sat i værks.

Louise Færk
E-mail Marketing Specialist

Vi samler på glade samarbejdspartnere

Gå på opdagelse i vores marketing cases.