DIGITAL MARKEDSFØRING

Har du styr på din digitale marketing strategi?

Du har sikkert hørt “digital marketing strategi” nævnt igen og igen. Og det med god grund. Digital marketing strategi er nemlig ikke blot en floskel, men et afgørende fundament for både bevægelse og fremgang i din virksomhed.

Hvad er en digital marketing strategi?

Når du har et ønske om at markedsføre din virksomhed, er den digitale marketing strategi den overordnede betegnelse, der rummer alle de indsatsområder, du vælger at markedsføre med.

Indsatsområderne har til formål at drive forbrugerne ind på din webshop eller dit website, hvorfor du vil opdage et behov for at få defineret nogle understrategier. De skal indeholde de målsætninger, du har identificeret som værende beskrivende og passende for lige netop din virksomhed. Og det er derfor vigtigt, at du allerede her kender til de markedsføringskanaler, du vil benytte dig af.

Hvorfor skal du vælge at benytte dig af content markedsføring?

Mulighederne for online annoncering er mange, og netop derfor er det vigtigt at være bevidst om, hvilke kanaler du bør benytte dig af. Og hertil også hvilke du skal holde dig fra, så du er sikret den største værdi af din annoncering både i forhold til økonomi og loyalitet.

Din personlige, digitale marketing strategi afgør alt lige fra markedsføringskanaler og annonceformater til budgetter, prioriteringer og rådgivning. Derfor er det vigtigt med en klar strategi, der i sidste ende kan skabe merværdi og dermed også online succes. Du har med en digital strategi nemlig mulighed for løbende at analysere og optimere, således du altid bevarer et overblik over den retning, din virksomhed er på vej i.

Kunder som vi hjælper med at få succes online:

Hvordan laver du en digital marketing strategi?

Når du vil i gang med din egen digitale marketing strategi, skal du starte med at stille dig selv et simpelt, men svært spørgsmål. For hvad vil du opnå med din virksomhed? Det kan være, du vil være mere kendt på markedet, det kan være, du vil sælge flere af dine produkter eller ydelser, det kan være, du vil skabe mere opmærksomhed om dine produkter, eller du kan have en helt fjerde grund.

Det viser sig oftest, at det er en kombination af ovenstående spørgsmål, der danner grundlaget for en digital marketing strategi. Dog handler det stadig om at fastlægge og identificere det centrale mål for din virksomhed, så du kan prioritere herefter. Du vil opdage, at nogle mål ligger i forlængelse af hinanden, mens andre kan være sværere at kombinere og nå sideløbende.

Der er derfor mange ting, du skal have kendskab til og et overblik over. Og vores erfaring er, at mange virksomheder bruger ressourcer og energi uden at få det maksimale ud af deres indsats. Vi kan derfor give dig kvalificeret og professionel sparring og hjælper dig med at sikre, at du får mest muligt ud af dine initiativer.

Skal vi hjælpe dig med din digitale marketing strategi?

Kontakt Rasmus for en uforpligtende snak om dine muligheder. Han kan give dig kvalificeret og professionel sparring.

Kontakt Rasmus
image description
Rasmus Høegh Refstrup
Konsulent