Marketing Automation

Effektiviser din email markedsføring med målrettede og personlige emails og opbyg en tæt relation til dine kunder.

Mange webshops har stort fokus på at skaffe trafik til shoppen. Når man driver trafik til sin shop, er det dog vigtigt, at man arbejder med flere mål. Det bedste for en webshop er en ordre, men hvis en bruger ikke lægger en ordre, er det næstbedste at få dem med på sin email liste. Får du brugerne til at tilmelde dig, kan du bearbejde dem med automatiserede mails, så du kan få dem konverteret til kunder.

Dernæst er der også mange som overser vigtigheden af, at pleje de kontakter/kunder der allerede er i ens kartotek. Men denne gruppe er også essentiel at pleje, da tilbagevendende besøgende nemlig konverterer langt bedre end nye besøgende.

Til begge formål er Marketing Automation et essentielt værktøj, hvormed du kan opnå: 

- at være til stede i kundernes bevidsthed
- at kommunikere relevant til kunderne ud fra deres adfærd på din shop
- at skabe mere trafik til shoppen
- at opbygge tætte relationer til kunderne
- konvertere flere besøgende til kunder
- øge dit mersalg til eksisterende kunder
- en tidsbeparelse ift. at skulle gøre alt dette arbejde manuelt

Hvad er Marketing Automation?

Marketing Automation (MA) er et af de nyere buzzwords inden for online marketing og dækker i bred forstand over automatiserede marketingaktiviteter såsom emailflows, CRM, SMS. Der findes en lang række MA værktøjer på markedet, hvor vi har valgt at lave en integration med Active Campaign med fokus på deres emailflow funktioner. Grundet vores cloud platform, er det både nemt og billigt for dig at komme i gang med Marketing Automation.

Hvad kan du med Marketing Automation?

Helt konkret så kan du ved hjælp af Marketing Automation opbygge flersporede, automatiske emailflows baseret på forskellige triggers (brugernes handling på shoppen). Ved at opsætte disse flows og email automations, sikrer du, at alle dine subscribers (tilmeldte til nyhedsbreve) jævnligt hører fra dig og dermed forhåbentligt vender tilbage til din shop på et eller andet tidspunkt.

Vi har fra start oprettet en lang række af disse triggers, som kan udløse en automation, såsom hvem har set pågældende sider, hvem har lagt varer i kurv, men ikke gennemført ordre, hvem har set kvitteringssiden (og dermed gennemført ordren) osv. Alt efter hvilke hændelser kunderne har foretaget, så kan du efterfølgende ramme dem med en personlig email, som passer præcist til, hvor de befinder sig på kunderejsen. Du kan med andre ord sende salgs- og servicefremmende emails til kunden, lige når det er aller mest kritisk.

Tilbyd for eksempel en rabatkode til en bestemt varegruppe til kunder, som har kigget på den pågældende varegruppe. Send en rabatkode til fri fragt til kontakter der har lagt varer i kurven men ikke gennemført ordren. Send en vejledning om vedligehold af produkterne én uge efter kunden har gennemført købet. Eller send en rabatkode efter 2 måneder for at lokke kunden tilbage i shoppen. Mulighederne er uanede.

Det er også muligt at integrere med Raptor mail, så du dermed kan fylde dine mails med relevante produkter (fx. mest populære produkter lige nu) og dermed gøre det endnu nemmere at lave relevante emails til dine kontakter.

Kom godt i gang

Udover opsætningen af Marketing Automation sørger vi også for, at du får en grundig introduktion til værktøjet og indblik i de mange forskellige muligheder for at opsætte flows og udarbejde de ønskede mail automations.

Priser

ACCUMOLO® licens kunder: 4.500,- for implementering* 
Øvrige webshop kunder: 19.500,- for modul + implementering*
 
- Bemærk at der også kræves et abonnement hos Active Campaign (bestilles via MCB). Se prissætning her - oftest vil et Lite abonnement være tilstrækkelig.
- Såfremt du ønsker at integrere med Raptor mail kræver det, at du også har et abonnement på denne service.
 
* Nyudvikling af moduler er inkluderet i det månedlige abonnement, som ACCUMOLO® licens kunder betaler, hvorimod øvrige webshop kunder betaler for moduler særskilt. 

Kom ekstra godt i gang - Tilkøb rådgivningspakke

Har du brug for en hånd for at komme ekstra hurtigt fra start, så sammensætter vi gerne en individuel rådgivningspakke med analyse, afklaring og prioritering af flows samt assistance med etablering af de planlagte flows. Kontakt os for at høre nærmere.

Kontakt
image description
Mie Sejer Salgs- og Projektchef 28685949
Læs også
Accumolo - en platform til e-commerce i verdensklasse

Denne viden anvender vi som best practice, når vi udvikler og designer din Accu...

Læs mere
RELEASEs

Vi lancerer eksempelvis Miinto Feed og en lang række mindre udvidelser til ek...

Læs mere