VIL DU have mere trafik og flere konverteringer med pinterest?

En ting er sikkert.. Printerest er kommet for at blive!

 

I flere år har Pinterest været en dominerende spiller på det amerikanske og canadiske marked, men i 2020 fik de et kæmpe boost på det europæiske marked.

 

Men Pinterest der er det 3. største sociale medier i USA er stadig ikke brugt af annoncører i Danmark og det kommer til din fordel. 

Pinterest's brugerbase voksede 26% til 335 millioner i år 2020

Mere end 200 milliarder pins er gemt på Pinterest og kurven vokser kraftigt hver dag.

Men der er næsten ingen danske annoncører på pinterest og det kommer de få til gode!

Dette stod meget klart, da Dood.dk startede virksomhed i December 2020 og fik besøgende til kun 7 øre pr. stk og en ROAS over 1600%.

Næsten alle søgninger på Pinterest er uden brand, hvilket betyder, at brugerne på pinterest er meget åbne for nye ideer og produkter.
Så for dig som ejer et brand, skal du virkelig kigge i denne retning, da du ikke bliver begrænset på annoncekronerne af andre spillere på dit segment.

 

Men betyder det så at Pinterest kun er for brands og ikke almindelig e-commerce?
.. Nej absolut ikke!

For faktisk viser en undersøgelse af Pinterest at hele 73 procent af brugerne på Pinterest ønsker mere brandet indhold og de får endnu større glæde ud af dette.

 

Så hvad venter du på?

Stærk Platform som Brand

Som Brand er det meget svært at få skabt opmærksomhed omkring sit produkt, stil og navn i den traditionelle markedsføring.
..Der er jo ingen der kan søge efter dit navn, da de slet ikke ved at du eksistere!

Heldigvis er Pinterest både som platform, men også som annoncering, et sted hvor du kan slå dig fast i den tidlige bevidsthed hos brugerne.

Pinterest er opbygget, så brugerne "pinner" det de godt kan lide, og gemmer disse på deres eget board.
Jo flere pins du har på et produkt, jo mere bliver den vist.

Alt dette kan du gøre organisk, men du kan også tilføje ekstra hastighed og målretning ved hjælp af annoncering.

Lige nu bliver det ikke brugt af mange og derfor er priserne latterlig lave!

Pinterest Shopping

Tænk sig hvis du kunne ramme en konkret målgruppe i det tidligere stadie af deres købsrejse.
..Og det tidlige stadig er inden de er begyndt at søge på Google eller Bing.

Det kan du nu og det er med det bedste fra to verdener (Facebook & Instagram).

Pinterest har lanceret deres nye Shopping univers, der startede med tanken om at give inspiration med "Shop the look".

Som interiørbutik, smykkedesigner eller brand er dette et vanvittig stærkt værktøj til at brande dit produkt kobineret med oplevelsen af inspirationstur.

2 milliarder søgninger hver måned.

Den gennemsnitlige “Pinner” laver 8 søgninger hver måned.
Når du så ganger med hvor mange brugere der findes på Pinterest, så giver det mere end to milliarder søgninger hver måned!

Oveni dette har vi ikke nævnt at 4-5% af disse søgninger afføder et “pin” som gemmer dit produkt på personens board.


Pinterest er lige så meget en søgemaskine, som det er et socialt netværk og det er vigtigt at have styr på din SEO for Pinterest, da det kan være kilden til en stor portion organisk trafik.


 

Hvorfor bruge Pinterest-annoncer?

Pinterest-annoncer giver dig chancen for at opbygge opmærksomhed og købspotentiale fra de mere end 250 millioner på platformen.


Faktisk siger hele 98 procent af “Pinners” (som brugere på pinterest kaldes), at de har prøvet nye ting, de fandt på Pinterest.

Dette tal skal stilles op mod de 71 procent på andre sociale medieplatforme.

Ud over at skabe en stor opmærksomhed, kan brands der bruger målrettet Pinterest-annoncer se vilde resultater!
Du kan læse vores case på dood.dk lige her.


Faktisk har mere end halvdelen af brugere foretaget et køb efter at have set branded indhold på pinterest.
Og som at det ikke var nok, så køber Pinners i USA hele 29 procent mere end personer på andre sociale netværker, hvilket giver et gennemsnit på $ 2 i fortjeneste for hver annoncekrone.

 

Vil du gerne i gang før dine konkurrenter?

Jeg sidder altid klar til en uforpligtende snak, og hvis du udfylder formularen - tager jeg kontakt hurtigst muligt.

Lars Friis Hansen
Afdelingsleder

VI SAMLER PÅ GLADE KUNDER

Se alle cases

Luxoliving

Lampemesteren

LuxByJakobsen

Go-Bites

Seneste blogindlæg

18. januar 2021

Har du styr på konsekvenserne af Apples nye IOS-14 opdatering?

Du har måske allerede hørt det.. Og den er god nok!

Apples nye iOS-opdatering kommer snart, og den kommer til at have rigtig stor betydning for vores muligheder for tracking af data samt effektiviteten af digital markedsføring. 

15. januar 2021

Fortæl dine kunder præcis hvornår de vil modtage deres ordre!

Er det ikke nok at fortælle, at du har fx 1-4 dages levering på alle produkter?

14. januar 2021

Vær tydelige omkring dine varianter og få genkøb fra dine kunder!

Dine kunder har købt et produkt, og de er vilde med det! Hvorfor så ikke få dem til at købe samme produkt evt. i en anden farve? 

Se alle