Changelog

Follow up on the latest improvements and updates.

RSS

improved

Front-end funktioner

Optimering af facet for varegrupper

Forbedret hastighed
Din shop skal være så hurtig som mulig, så dine kunder ikke sidder og venter på fx at navigere rundt på sitet.
Derfor arbejder vi konstant på at finde måder at optimere på.
Én måde er at forbedre hastigheden på facet search, som er baseret på varegrupper.
Vi har kørt tests, og resultateterne er som følger:
Test 1
Clear cache i varegruppe
Uden optimering Med optimering
930 ms 599 ms
Test 2
Load en anden varegruppe
Uden optimering Med optimering
1400 ms 745 ms
Test 3
Load den samme varegruppe igen
Uden optimering Med optimering
732ms 635ms
Ovenstående vil selvfølgelig være mest mærkbart på store varegrupper.

new

improved

Google Ads

Back-end funktioner

Forsendelsespris til pakkeshops i Google feeds

Google Shopping feeds medtager nu pakkeshops
Fremover vil Google shopping feeds medtage pakkeshops som mulige fragtmuligheder, når den billigste fragt skal beregnes for flere lande.
Før var dette kun en mulighed for Norge og Sverige.
Pakkeshops kan nu bruges i følgende lande.
  • Belgien
  • Bulgarien
  • Cypern
  • Danmark
  • Estland
  • Finland
  • Frankrig
  • Grækenland
  • Island
  • Italien
  • Kroatien
  • Letland
  • Litauen
  • Luxembourg
  • Malta
  • Nederlandene
  • Norge
  • Polen
  • Portugal
  • Rumænien
  • Slovakiet
  • Slovenien
  • Spanien
  • Storbritannien,
  • Sverige
  • Tjekkiet
  • Tyskland
  • Ungarn
  • Østrig
Det skal være nemt!
Det kan tage tid at finde en ordre, hvis du ikke har en ordrenummer. Og det kan tage endnu længere tid, hvis du skal finde en ordre, der hænger sammen med en indbetaling, hvis ikke du har et ordrenummer.
Derfor har vi lavet en ny funktion. Under dit ordreoverblik kan du nu søge ordrer frem via beløb. Og det kan lette arbejdsgangen.
2023-12-20_10-32-57 (1)

improved

Back-end funktioner

Automatisk oversættelse af tekster

Mere AI
AI bliver en stadig større del af vores arbejdsliv. Formålet er at gøre vores arbejdsopgaver lettere og samtidig hjælpe os i hverdagen.
Og noget af det, der kan tage særligt lang tid, er at skrive tekster på en shop.
Derfor har vi allerede en AI-funktion, der kan hjælpe dig med dem.
Men den er nu blevet udbygget. Det betyder, at funktionen nu også kan hjælpe dig med at oversætte teksterne til andre sprog. Funktionen kan bruges på både artikler og produkter.
2023-12-18_15-41-10 (1)
Hurtigere redigering
Det skal være nemt og hurtigt at redigere varerne på din shop. Derfor har vi udviklet muligheden for 'masseredigering', som via kolonner gør det muligt at redigere flere produkter på én gang.
Men vi kan gøre det både nemmere og bedre. Derfor kan du nu også redigere interne søgeord i 'masseredigering'.
De interne søgeord gør det muligt for dine kunder at søge dine varer frem. De hjælper derfor dig med at vise de mest relevante produkter, og derfor er det vigtigt, at du arbejder med dine interne søgeord.
image
Lettere arbejdsgang
Når du har blokeret en vare, laver du et redirect for at sikre, at dine kunder ikke ender i en blindgyde.
Men måske skal varen ikke forblive blokeret. Og i det tilfælde skal du finde dit redirect for at slette det - og glemmer du det, så ser dine kunder ikke, at varen nu er tilgængelig igen, hvorfor du kan miste salg.
Derfor sletter Cloud nu automatisk det redirect, der er lavet, når en vare ikke er blokeret mere.
2023-12-18_08-36-32 (1)

new

Front-end funktioner

Billeder i specifikationer

Sig det med billeder
Et billede sige mere end 1000 ord, og derfor bør du bruge billeder så meget som muligt.
Derfor kan du nu lave et 'Specifikations felt' med billeder. På den måde kan du nemt og overskueligt oplyse dine kunder om fx produktegenskaber.
image
Mere ro på formularen
Det kan være svært at få brugere til at udfylde en formular - særligt hvis den virker lang, har mange felter og flere muligheder. Alligevel er det nogle gange nødvendigt med de mange informationer.
Det gælder især, når du skal sammensætte én formular, der tilgodeser alle de scenarier, du måtte behøve. Så selvom en bruger fx svarer 'nej' til at blive ringet op, er du nødt til at bede om telefonnummer, fordi andre brugere har svaret 'ja'.
Færre felter
For ar slippe for at bede om unødvendige informationer har vi nu gjort det muligt at betinge et felt på baggrund af et andet felt. Det betyder, at hvis en bruger svarer 'nej' til at blive ringet op, vil brugeren ikke blive bedt om at udfylde sit telefonnummer. Feltet vil være skjult - og omvendt.
Alle felter behøves altså ikke længere at blive vist fra starten, og derfor kan en formular synes mindre uoverskuelig for dine brugere.
Se vores FAQ for hjælp til opsætningen her.
2023-12-04_14-10-27 (1)

new

Back-end funktioner

Import Export

Nem arbejdsgang
Vil vil alle sammen gerne gøre vores arbejde lettere og mere effektivt. En ting der kan tage lang tid kunne være at oversætte vare beskrivelser til nye sprog. At skulle klikke frem og tilbage for at ændre, huske at være på det rigtige sprog lag. Det er en meget tidskrævende opgave.
Denne problem stilling er kun en af de ting Import/Export kan afhjælpe.
Export
Du kan nu lave en export af dine produkter, det kan være en enkelt vare gruppe der skal opdateres med nye eller bedre tekster. Nu kan du få alt dette ud i et excel ark hvor du kan redigere din tekst.
Import
Vælg det sprog lag der skal importeres til og importer dine ændringer med en af disse 4 kommandoer
  • New - Opretter varen på ny
  • Update - Opdatere varen
  • Delete - Sletter varen.
  • Ignore - Ignoreres
Status
Se en status over alle de imports og exports der er lavet. Samt få adgang til backup filer. Hver gang der bliver lavet en import bliver der dannet en backup fil, så kan der altid rulles tilbage hvis der skulle være fejl.
Hvordan bruger jeg funktionen?
Se vores FAQ hvor vi har en artikel der step by step gennemgår hvordan du bruger funtionen.
Her vil vi også løbende opdatere når der kommer ændringer og udvidelser til funktionen.
Ønsker du adgang til import export kan du tage kontakt til kunderservice. Vores klare anbefaling er kun at give adgang til dem der skal bruge funktionen.
2023-10-24_10-21-01 (1)

improved

Integrationer

Tracking og data

ActiveCampaign tabt kurv og 100% tracking

Vi har udvidet vores ActiveCampaign e-commerce integration via Google Tag Manager, så du nu kan spore 100% af alle konverteringer, og bruge den indbyggede tabt kurv funktion i ActiveCampaign.


Du kan læse mere om e-commerce integrationen her.
Med udvidelsen betyder det at ActiveCampaign kan:
  1. Vise produkterne i den tabte kurv (billede, pris osv.).
  2. Holde kurven opdateret, når kunden fjerner eller tilføjer produkter.
  3. Sikre at du ikke sender tabt kurv mails til kunder, som har købt varerne.
  4. Spore alle køb (også når kunden ikke ser kvitteringssiden).
Eksempel på tabt kurv mail fra ActiveCampaign:
image
Funktionen kræver et Plus abonnement hos ActiveCampaign, og en betalt opsætning af tracking teamet.
Kontakt e-mail marketing specialist Louise Færk på lf@mcb.dk, hvis du vil høre mere.
Load More