Splittest

USP-bar i toppen på Helm.nu

22% bedre konverteringsrate og 12% længere sessions varighed

Vi har sagt det før, men vi tager den altså lige én gang til.. 

 

Hvis dine besøgende er i tvivl om information såsom, hvornår de kan forvente at modtage deres varer, hvor lang tid de kan returnerer osv. er der større risiko for, at de vælger at forlade en shop i stedet for at gennemføre et køb. 

 

Så vi kan bare ikke sige det nok!

 

Dine unikke selling points skal være tydelige, og dine besøgende skal ikke være tvunget til at lede efter dem.

 

Men især på mobilen kan det være tricky at få ordentlig plads til dem. Så det kan være en god idé at splitteste dig frem til, hvilke informationer dine kunder helst vil have.

 

Det har vi gjort på Helm.nu.

 

Vi tog deres originale mobilversion og testede den op imod tre forskellige versioner med forskellige unikke selling points i toppen.

 

De tre versioner så således ud:

 

Design uden navn (1)

 

Resultatet af splittesten er altså ikke for sjov!

 

Med version C af USP-baren opnåede Helm hele 22% bedre konverteringsrate og 12% længere sessions varighed. 

 

Så er du stadig i tvivl, om du skal have dine unikke selling points tilføjet i toppen af din mobile shop? 

 

Nej vel?

Resultat

Datagrundlag: 45.976 sessions.

 

 

Konverteringsrate

 

1-1

 

 

Sessions varighed

 

2-1

 

*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.

 

 

Er du ikke helt overbevist endnu?

Vi lavede samme splittest på Luxoliving.dk. Læs mere om det resultat lige her.

mcb-anbefaler
 

MCB anbefaler

 

Sørg altid for at dine unikke selling points er tydelige for dine potentielle kunder

Sørg for at visning af dine USP'er bliver tilpasset din webshops design

Splittest dig frem til hvilke unikke selling points, der er vigtige for lige netop dine kunder

Skal vi hjælpe dig i gang?

Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?

 
Rikke Nielsen
Digital Marketingskonsulent