Splittest

USP’er på produktsiden på Spejdersport.dk

3% flere AddToCart og 4% bedre konverteringsrate

Hvis der er noget, der kan få dine kunder til at springe fra din webshop, så er det uvished! Og det er særligt, når det omhandler fragt, levering og retur. Derfor er det vigtigt, at du altid er tydelig omkring disse ting på den webshop.

 

Og derfor lavede vi en splittest Spejdersport.dk, hvor vi føjede forskellige USP’er til deres produktside i nærheden af AddToCart for at teste, om vi kunne få en større procentdel til lægge varer i kurven.

 

Og det så altså ud til at have en positiv effekt!

 

Vi testede fire forskellige versioner af USP’er op imod SpejderSport’s originale produktside uden USP’er:

 

Designudennavn(1)-1

Det viste sig, at kunderne hos Spejder Sport er særligt interesserede i den forlængede returret.
Faktisk så meget, at ved at tilføje returretten lige ved Læg i kurv-knappen, opnåede Spejder Sport 3% flere AddToCart og 4% bedre konverteringsrate.

 

Så... er dine USP’er tydelige nok?

Resultat

Datagrundlag: 119.636 sessions.

 

 

AddToCart

 

1-Dec-10-2020-09-58-31-63-AM

 

 

Konverteringsrate

 

2-Dec-10-2020-09-59-00-24-AM

 

*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.

 

mcb-anbefaler
 

MCB anbefaler

 

Sørg altid for, at dine vigtigste USP’er er tydelige for dine kunder

Fremhæv især fragt, levering og retur

Gem ikke USP’er væk på en landingsside, så kunderne skal lede efter dem

Skal vi hjælpe dig i gang?

Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?

 
Rikke Nielsen
Digital Marketingskonsulent (Barsel)