VEU-Center.dk fik 411% flere besøg og 37% flere opkald

Og hvordan kan det så lade sig gøre?  Svaret er Katrine og Frederik. Det var navnet på den kampagne som alle landets VEU centre søsatte i samarbejde med MCB i midten af september 2015.


“Næste gang vi skal lave kampagner, så går vi til MCB”

- Tanja Damsø Pedersen, Digital ansvarlig hos VEU-Center.dk


Formålet med kampagnen var, at sætte fokus på ufaglærtes muligheder for at få papir på deres kunnen i form af et svendebrev. Kampagnen indeholdt blandt andet en test, som viste den ufaglærte hvad denne ville tjene som faglært. Kampagnen blev søsat på både Facebook og via en række målrettede kampagner i Adwords og på Youtube.

Baggrund for kampagnen

Det anslås, at der findes ca. 170.000 ufaglærte kvinder og mænd i Danmark. Det var specifikt denne gruppe danskere, som VEU centrene ønskede at ramme. Derfor blev der udarbejdet kampagnemateriale med ufaglærte Frederik og Katrine som hovedfigurer, i bannerannoncer på både Facebook og via Adwords - samt videoreklamer på YouTube. Ligeledes blev en række Adwords tekstannoncer udarbejdet som alle havde til formål at ramme førnævnte segment og sende disse til testen på VEU-Center.dk, samt opfordre de besøgende til at kontakte deres lokale VEU Center.

Resultatet var overvældende.


411% flere besøg og 433% flere nye besøgende

I kampagneperioden steg trafiktilstrømningen til VEU-Center.dk med 411% ift. samme periode i året før.

På YouTube høstede kampagnen en afspilningsfrekvens på 14,18% og blev vist mere end 19.000 gange.

Ligeledes steg antallet af nye besøgende med 433% hvilket var en god indikator for kampagnens udbredelse i målgruppen og et øget kendskab til VEU centrenes udvalg af tilbud til ufaglærte.  

Dertil kom en forbedring i opkalds-konverteringen på 37% hvilket var 85% over det opsatte mål forud for kampagnen. Netop denne udvikling var meget positiv, da det gav VEU centrenes ansatte muligheden for yderligere dialog med den intenderede målgruppe.


Digital ansvarlig hos VEU-Center.dk, Tanja Damsø Pedersen fortæller:

“Katrine & Frederik kampagnen har været en stor gevinst for os. Sammen med MCB opsatte vi mål og afstemte forventninger, forud for at kampagnen blev udarbejdet. På den måde fik vi en række faste holdepunkter, som vi hele tiden kunne vurdere performance ud fra. Vi blev ikke skuffede - tværtimod har kampagnen gjort præcist det den skulle - at skabe opmærksomhed omkring ufaglærtes muligheder. At kampagnen har været så vellykket bærer MCB en stor del af æren. Næste gang vi skal lave kampagner, så går vi til MCB.”


Kontakt
image description
Bo Hedegaard Direktør - Websolution 40825863
Læs også
AH.dk - Nyt site giver vilde resultater

Aalborg Handelsskole har et stærkt fokus på brugervenlighed for deres interes...

Læs mere
Adfærdsanalyse øger konvertering med 20%

En adfærdsanalyse, af DK-Camp.dks besøgende, øgede konverteringen på websitet...

Læs mere