Splittest

Clean Checkout hos Ikastetiket.dk

18% flere der går videre fra step 1 til step 2 i checkout og 7% bedre konverteringsrate

Bugner dit checkout med pop-ups, eller viser det en masse klikbare elementer frem?

 

STOP... med... det...

 

Hvis du har en masse overflødigt fyld i dit checkout, giver du dine kunder et væld af muligheder for at stikke af og blive distraheret. Og når de først har lagt varer i kurven og sidder klar med dankortet, så er det ultimative vigtigste jo at fastholde dem, så de gennemfører købet.

 

Derfor testede vi IkastEtiket.dk’s orignale checkout med flere distraherende elementer op imod en mere clean version, hvor vi fjernede alt det unødvendige.

 

Version A er deres originale checkout med både menu, søger og klikbare bokse.

Desktop,Original-1

 

Version B er med clean checkout, hvor både søger, menu og klikbare bokse er fjernet.

Desktop,Cleantopicheckout-1

 

Og resultatet af splittesten er klart!

 

Ved at fjerne alle de forstyrrende elementer i toppen og gøre checkout mere clean, opnåede Ikast Etiket, at 18% flere bevægede sig fra step 1 til step 2 i checkout, og det gav 7% højere konverteringsrate.

 

Det kan altså godt betale sig at rydde op og rydde ud i dit checkout. Fjern de overflødige elementer og fjern især alle muligheder for at stikke af fra checkout. På den måde sørger du for, at dine kunder kan bibeholde fokus på at gennemføre deres køb.

Resultat

Datagrundlag: 1.615 sessions

 

 

Fra step 1 til step 2

 

Ikast Etiket - Step1-2

 

 

Konverteringsrate

 

Ikast Etiket - Konverteringsrate

 

*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.

 

mcb-anbefaler
 

MCB anbefaler

 

Hold dit checkout så simpelt som muligt

Giv ikke dine kunder mulighed for at stikke af fra dit checkout

Gør dit checkout nemt og overskueligt, så kunden kan holde fokus

Skal vi hjælpe dig i gang?

Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?

 
Rikke Nielsen
Digital Marketingskonsulent (Barsel)