Splittest

Dropdown menu på Fjeld og Fritid

Oplev 11% bedre konverteringsrate og 2% højere omsætning

Mange online shops har rigtig mange forskellige varekategorier - og mindst lige så mange underkategorier. Det kan for kunden godt komme til at virke både uoverskueligt og rodet. Og i værste fald får det kunden til at finde et andet sted at shoppe sine varer. 

 

Det positive er, at det er godt for dine konkurrenter. Hurra for dem!

 

Det negative er, at du selv mister det salg…

 

Hvad vil du helst?

 

Vi lavede derfor en splittest på menuen hos Fjeldogfritid.dk, hvor vi testede to forskellige versioner op mod hinanden.

 

Version A er deres originale dropdown menu.

Skærmbillede 2020-09-12 kl. 20.20.09

 

Version B er den mere overskuelige og simple dropdown menu.

Skærmbillede 2020-09-12 kl. 20.20.58

 

Og resultaterne er ikke til at tage fejl af. Splittesten viser nemlig, at den nye dropdown menu giver en øget konverteringsrate på hele 11% og 2% højere omsætning. Sessionsvarigheden er desuden 13% kortere end tidligere, og selvom nogle vil mene, at det er et negativt resultat, så vidner det bare om, at kunderne hurtigere og lettere finder frem til de varer, de søger hos Fjeld&Fritid. 

 

Så hvad venter du på?

Resultat

Datagrundlag: 9.884 sessions.

 

 

Konverteringsrate

 

1

 

 

Omsætning

 

2

 

Sessions varighed

 

3

 

*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.

 

mcb-anbefaler
 

MCB anbefaler

 

Opret en nem og overskuelig menu og undermenu, hvor man kan se alt på én gang.
Det er irriterende at skulle scrolle gennem en dropdown-menu.

Gør det mere overskueligt for dine kunder at finde frem til de rette varer og fasthold købene i din shop

Byg en dropdown-menu der er lækker at se på. Det visuelle er også vigtigt for det samlede udtryk

Skal vi hjælpe dig i gang?

Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?

 
Rikke Nielsen
Digital Marketingskonsulent (Barsel)