Splittest

Landingsside til brandoversigt på Sinnerup.dk

47% længere sessionsvarighed, 7% flere produkter set og 1% øget konverteringsrate.

Når en potentiel kunder søger efter et specifikt brand, er personen meget længere i købsprocessen, end hvis blot der blev søgt på fx ‘taske’ eller ‘vase’. Og netop derfor er det vigtigt, at din brandside er både overskuelig og god til at lede dine potentielle kunder mod mere inspiration.

 

Med det for øje opsatte vi en splittest af Sinnerup.dk’s brandside, der var bygget op som enhver anden almindelig varegruppe-side. Den testede vi op imod en mere spændende opbygning, som i toppen præsenterede Sinnerups mest populære brands og derunder en alfabetisk visning af alle brands. På den måde blev alle de forstyrrende elementer fjernet til fordel for en overskuelig visning af alle Sinnerups brands.

 

Version A er den originale brandside, der er opbygget som en almindelig varegruppe-side.

 

 

Version B er den nye brandside med de mest populære brands øverst og de resterende brands i alfabetisk rækkefølge under.

 

Og resultatet er klart!

 

Den nye brandside gav et positivt resultat på tværs af alle målpunkter. Den opnåede hele 47% længere sessionsvarighed, 7% flere sete produkter og 1% øget konverteringsrate.

 

Det tyder altså på, at de potentielle kunder bliver inspirerede af den nye landingsside. De klikker sig mere rundt på shoppen, og derfor fastholdes de selvfølgelig også i længere tid.

Resultat

Datagrundlag: 3.153 sessions.

 

 

Sessionsvarighed

 

Sinnerup - Sessionsvarighed

 

 

Antal sete produkter

 

Sinnerup - Antal sete produkter

 

Konverteringsrate

 

Sinnerup - Konverteringsrate

 

*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.

 

mcb-anbefaler
 

MCB anbefaler

 

Præsenter de mest populære brands for dine potentielle kunder

Husk at udskifte billeder og grafik ift. sæson, udvalg etc.

Test dig frem til hvilken opbygning af brandside, der performer bedst hos din målgruppe

Skal vi hjælpe dig i gang?

Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?

 
Rikke Nielsen
Digital Marketingskonsulent (Barsel)