Splittest

Mere overskuelig mobil checkout på Ikastetiket.dk

9% flere der går videre fra step 1 til step 2 i checkout og 11% bedre konverteringsrate

Hos IkastEtiket.dk er det muligt at designe unikke og personlige klistermærker og navnelabels. Derfor består deres checkout af rigtig mange forskellige, men nødvendige informationer, der skal sikre, at man som kunde får det korrekte produkt. Dog betyder det også, at man via den mobile version bruger meget tid på at scrolle for at kunne se alle sine varer eller for at komme til næste step.

 

Derfor splittestede vi IkastEtiket.dk’s nuværende mobile checkout op imod en version, hvor indholdet i kurven blev mere kompakt, og hvor trinknapperne blev tilføjet i toppen.

 

Version A er det originale checkout på mobilen, mens Version B er en mere kompakt version af checkout, hvor trinknapperne er tilføjet i toppen.

 

BlueOfficeHacksYouTubeThumbnail-2

 

Og det ser ud til at virke!

 

Faktisk oplevede IkastEtiket, at hele 9% bevægede sig videre fra step 1 til step 2 i checkout, og det gav også en 11% bedre konverteringsrate! Det handler derfor om at gøre dit checkout så overskueligt som muligt, så det er nemt for dine kunder at navigere rundt i det.

 

Så har du styr på dit mobile checkout?

Resultat

Datagrundlag: 1.939 sessions

 

 

Fra step 1 til step 2

 

Ikast Etiket - Step 1-2 (mobil)

 

 

Konverteringsrate

 

Ikast Etiket - Konverteringsrate (mobil)

 

*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.

 

mcb-anbefaler
 

MCB anbefaler

 

Gør dit checkout så simpelt og overskueligt som muligt

Sørg for at dine kunder nemt kan komme frem og tilbage i checkout

Sørg for at dine kunder ikke skal scrolle en masse for at få et overblik over deres varer

Skal vi hjælpe dig i gang?

Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?

 
Rikke Nielsen
Digital Marketingskonsulent (Barsel)