Splittest

Tryghedsboks i checkout på Skoringen.dk

Formindsk frafaldet fra step 1 til step 2 i checkout med 10% ved at tilføje tryghedsboks

 

Forud for splittesten havde vi en hypotese om, at folk kan være i tvivl om levering, returnering og ombytning, når de kommer til checkout på en shop. Det kan også være, at de ikke i forvejen kender til den enkelte shop, og derfor skal de overbevises om, at det er et trygt sted at handle.

 

Men hvordan giver vi folk den tryghed?

 

Vi valgte at lave en splittest på Skoringen.dk, hvor vi testede tre versioner op imod hinanden.

 

Version A er deres originale checkout uden en tryghedsboks, Version B er med deres leveringsinformationer, og Version C er med deres Trustpilot score.

 

 

screens(1)

 

 

Resultatet af testen viser, at vi kan nedsætte frafaldet fra step 1 til step 2 i checkout med 10% ved at tilføje tryghedsbokse.

 

Så det er da bare med at få tilføjet en tryghedsboks!

Resultat

Datagrundlag: 5.500 sessions

 

 

Fra step 1 til step 2 i checkout

 

Splittestresultater - Skoringen-1

 

*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.

 

mcb-anbefaler
 

MCB anbefaler

 

"Du bør tilføje en eller flere tryghedsbokse i dit checkout og på den måde give
dine kunder en god og tryg oplevelse på din shop. Og har du du flere steps i dit checkout,
kan du med fordel bruge forskellige tryghedsbokse på hvert step".
 
Hold tryghedsboksen simpel (maks 3-5 budskaber pr. side i checkout)

Få tryghedsboksen lavet af en professionel grafiker, da det er et vigtigt billede
 
Brug en tryghedsboks omhandlende fragt på leveringssiden og en anden med fx Trustpilot på din betalingsside

Skal vi hjælpe dig i gang?

Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?

 
Rikke Nielsen
Digital Marketingskonsulent (Barsel)