Splittest

USP-bar i toppen på Luxoliving.dk

2% bedre konverteringsrate og 5% længere sessionsvarighed

Hvornår kan jeg forvente at modtage mine varer? Hvor lang tid har jeg til at returnere? Vi kender de mange spørgsmål, der opstår hos potentielle kunder hos en webshop.

 

Og hvis folk er i tvivl om enten levering, returnering eller ombytning, er de i højere grad tilbøjelige til ikke at gennemføre et køb. Derfor er det vigtigt, at du gør svarende på tvivlsspørgsmålene helt tydelige, så dine kunder føler sig trygge i at fortsætte med at handle.

 

Og ved at gøre det tydeligere for kunden, kan du faktisk opnå en højere konverteringsrate!

 

Vi har nemlig splittestet det på Luxoliving.dk’s mobile shop. Her tilføjede vi en topbar med et udvalgt af LuxoLivings vigtigste USP’er.

 

Version A er den originale shop uden USP-bar i toppen, mens Version B har en topbar, der præsenterer nogle af LuxoLivings vigtigste USP’er.

 

Splittest-Topbanner (1)-1

 

Ved at tilføje en topbar med USP’er i toppen opnåede LuxoLiving.dk 2% bedre konverteringsrate og 5% længere sessionsvarighed.

 

Det viser altså tydeligt, at folk er mere tilbøjelige til at handle på en shop, når de har trygheden i information om fx forlænget retur, fragt og levering.

Resultat

Datagrundlag: 154.019 sessions.

 

 

Konverteringsrate

 

Konverteringsrate

 

 

Sessions varighed

 

Sessions_varighed

 

*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.

 

mcb-anbefaler
 

MCB anbefaler

 

Skab tryghed for dine potentielle kunder ved at gøre dine vigtigste USP’er tydelige

Sørg for at USP-baren er tilpasset designet på din webshop

Tilføj eksempelvis USP’er som levering, fragtpris, forlænget retur eller betalingsmuligheder

Skal vi hjælpe dig i gang?

Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?

 
Rikke Nielsen
Digital Marketingskonsulent (Barsel)