Splittest

Facebook pixel på Luxoliving.dk

Øg konverteringsraten med 5% ved at gøre brug af en Facebook pixel og retargeting

Mange undrer sig over, om de skal føje Facebook pixel til deres webshop og gøre brug af Facebook tracking, som blandt andet muliggør retargeting-annoncer på Facebook.

 

Og den undren og måske endda forvirring kan vi godt forstå, der findes nemlig mange delte meninger om det. Dog er vi ikke i tvivl!

 

Derfor anbefaler vi, at du installerer din virksomheds Facebook pixel på din webshop og dermed gør brug af Facebook tracking, så du kan anvende retargeting i din annoncering på Facebook.

 

Vi lavede nemlig en splittestLuxoliving.dk, hvor vi testede en version uden Facebook tracking op imod en version med Facebook tracking.

 

Og resultatet er klart!

 

Ved at gøre brug af en Facebook pixel og retargeting-annoncer formåede Luxoliving.dk at øge konverteringsraten med 5%.

 

 

splittest-Facebook-script-1

 

 

Ved at tilføje en Facebook pixel til din webshop vil du foruden en øget konverteringsrate også have mulighed for at spore annoncekonverteringer og forbedre dine målgrupper og dermed maksimere afkastet af dine annoncer.

 

Der er altså flere fordele ved at tilføje en Facebook pixel til din webshop og bruge Facebook retargeting.

Resultat

Datagrundlag: 119.457 sessions

 

 

Konverteringsrate

 

Facebook-pixel

 

*Sandsynligheden for at denne variant samlet set er bedst.

 

mcb-anbefaler
 

MCB anbefaler

 

Få installeret Facebook Pixel på dit website eller webshop, hvis du ikke allerede har

Udnyt data fra Facebook Pixel til at køre Retargeting-kampagner på Facebook
 
Få opsat udvidet tracking og send så meget som mulig data over til Facebook

Skal vi hjælpe dig i gang?

Vil du gerne i gang med at splitteste og gennemføre forbedringer på din webshop eller dit website?

 
Rikke Nielsen
Digital Marketingskonsulent (Barsel)