Grundtanken med en B2B webshop er ganske simpelt, at det er nemt og tidsbesparende. Derfor er det et værktøj til at effektivisere den professionelle handel mellem dig og dine kunder, så du kan optimere din virksomheds forretning ved at gøre det nemt at handle hos dig. Og så giver det også dine kunder en bedre oplevelse - og som vi alle ved, så er det herfra, loyaliteten opstår.
Hos MCB har vi over 20 års erfaring med udvikling, hosting, design og løbende vedligehold af webshops - store som små. Derfor kommer det heller ikke bag på os, at tendenser viser, at flere og flere indkøbere bruger webshops som et vigtigt led i deres indkøbsproces.
Derfor bør du vælge en B2B webshop, når du gerne vil have en global forretning!
Hvad end du handler direkte med firmakunder eller driver en grossistvirksomhed, bør du nemlig stille krav til de specielle funktioner, du møder i din B2B webshop. Den skal adskille sig fra en almindelige B2C webshop og altså tilbyde andre funktionaliteter, der gør det lettere for dig at handle med dine erhvervskunder.
Her er der bl.a. tale om muligheder for:
Det er funktioner, der giver dine kunder en mere personlig og strømlinet oplevelse med din virksomhed, når de handler med dig - også fordi, at de kan handle, når det passer dem og altså på deres egne præmisser. Og når dine kunder kan handle på deres egne vilkår, vil du opleve, at de bliver gladere, en bedre kundefastholdelse og mere salg!
Vi har siden 2000 hjulpet vores kunder med at få succes online.
Omsætningen har været stigende for vores kunder de sidste mange år.
Og vi er langt fra færdige. Seneste skud på stammen er Cloud.
Alle med et fælles mål om at skabe online succes for vores kunder.
Hos MCB samler vi CMS, E-commerce og PIM i én samlet løsning. Og med en direkte integration til dit ERP-system kan du både nemt og hurtigt skubbe data mellem dine systemer.
Og fordi vi lever i en travl verden, stiller det selvfølgelig krav til dig. Du skal kunne yde den service, der gør det både hurtigt og nemt for indkøbere at handle hos dig. De forventer nemlig bedre, nemmere og hurtigere adgang til både information og indkøb af varer end nogensinde før.
Opfylder du først de krav, vil du opleve et stigende salg, der kan drive dig mod yderligere online succes. På den anden side, kan det betyde mere salg til dine konkurrenter, hvis ikke du sørger for at have en optimeret, velfungerende og effektiv B2B webshop, du kan møde dine kunder med.
Hos MCB ved vi, at der ikke er én løsning for alle. Derfor har vi specialiseret os i at skabe den B2B webshop, der passer præcis til din virksomhed. Du får en skræddersyet platform, der lever op til dine høje standarder og de forventninger, du møder hos dine kunder.
Vi sætter os ind i dine behov, og sammen finder vi frem til den webshop-løsning, der opfylder dine mål. Vi har altid flere udviklere, der sidder klar til at tage hånd om dine udfordringer. Og det er din garanti for en webshop, der arbejder sammen med dig som enhver anden kollega, frem for imod dig.
Oplev en fuld integration til dine andre systemer. Det kan fx være dit regnskabssystem
Opret en B2B webshop, der går i tråd og skaber sammenhæng med dit resterende design
Skab værdi, servicér og konvertér dine B2B-kunder via en selvbetjent og personlig kundeportal
Vi understøtter nogle af de største betalingsmuligheder såsom Dankort, Visa og MobilePay
Med et responsivt design er du sikret en skalerbar webshop på alle skærmstørrelser
Få support døgnet rundt på kritiske sager. Vi tilbyder en direkte hotline til vores egne udviklere
Cloud er MCBs stolthed!
Vi har skabt et optimeret arbejdsredskab i et opdateret og tidssvarende design, der kræver færre kliks, og som har fokus på defactor standard / UX til funktioner. Derfor giver Cloud den ultimative redaktøroplevelse uanset erfaring med udviklerplatforme, og hvad end du har til hensigt at optimere dagligdagen for din e-commerce manager eller din content creator.
Det er en ny teknisk platform, som er baseret på den nyeste Microsoft teknologi og med fokus på simpel og intuitiv navigation. Og derfor har fokus lagt på minimering af kliks og loadtid samt et gennemgående tema om, at en arbejdsgang skal kunne afsluttes i samme flow. Vi har skabt Cloud, fordi vi ønsker det bedste for vores kunder!
Magento er en af de mest brugte Open Source platforme til e-handel. Derfor er du med en Magento webshop sikret en robust platform, der tilbyder stærke værktøjer til alt fra SEO og katalogadministration til marketing.
Du får altså fri adgang til at udvikle designs og funktioner lige såvel, som du er sikret det fulde ejerskab, uden begrænsninger og modsat mange andre systemer, er der heller ingen månedlige betalinger.
Med sin store fleksibilitet kan Magento tilpasses dine arbejdsgange og behov, og med konstante udvidelser er du sikret adgang til de nyeste funktioner. Du får desuden en let adgang til integration med bl.a. PostNord, GLS og Economic via den åbne API.
Derfor kan du oprette en professionel webshop uden at være specialist lige såvel, som du kan vedligeholde og administrere den.
Shopify er oprindeligt kendt for at være en e-handelsplatform til detailhandel. Men med Shopify B2B kan virksomheder oprette og administrere online butikker, der er specifikt rettet mod B2B salg og handel og de specifikke B2B-behov såsom differentierede priser, mængderabatter og eksklusive kataloger. Det er muligt at oprette separate konti til hver B2B-kunde og give dem adgang til specialiserede funktioner.
Derfor gør Shopify det muligt at oprette og administrere B2B-ordrer, spore levering og lagerbeholdning, håndtere fakturering og betaling samt give kunderne mulighed for at genbestille - hurtigt og nemt.
Shopify B2B gør det muligt for virksomheder at udvide deres eksisterende Shopify-webshop til at omfatte B2B-salg uden behov for at oprette en separat platform. Det sparer tid, ressourcer og skaber en god kundeoplevelse på tværs af B2C- og B2B-kanaler.
Med Umbraco B2B kan virksomheder skabe en skræddersyet B2B-oplevelse på deres websted.
Umbraco B2B tilbyder funktioner, der er specifikt designet til at imødekomme behovene i B2B-salgsprocessen. De inkluderer muligheden for at differentiere priser baseret på kundeindstillinger, håndtere komplekse produktkataloger og vise tilpassede priser og betingelser for individuelle kunder. Løsningen giver også mulighed for at oprette brugerprofiler til B2B-kunder, så det er muligt at administrere ordrer, tracke levering og håndtere fakturering.
Umbraco B2B kan integreres med eksisterende ERP- og CRM-systemer. Derfor giver Umbraco B2B virksomheder mulighed for at skabe en professionel B2B-oplevelse på deres websted. Det kombinerer kraftfulde CMS-funktioner med B2B-funktionalitet og støtter virksomheder i at effektivisere deres B2B-salg og styrke deres forhold til deres kunder.
Shopware B2B er baseret på Shopware ecommerce-platformen. Shopware er en populær tysk ecommerce-platform, der giver virksomheder mulighed for at oprette og administrere deres online butikker. Med Shopware B2B kan virksomheder udvide deres Shopware-webshop til at imødekomme specifikke B2B-behov.
Shopware B2B tilbyder en bred vifte af funktioner, der er specifikt designet til B2B-handel. De inkluderer muligheden for at differentiere priser baseret på kundegrupper, oprette individuelle tilbud og håndtere kundeforhold. Løsningen giver også virksomheder mulighed for at oprette separate konti til B2B-kunder, så de kan administrere ordrer, håndtere fakturering og tracke levering. Shopware B2B understøtter også komplekse katalogstrukturer og tilbyder brugerdefinerede kataloger og produktsortimenter for forskellige kundegrupper.
Shopware B2B er fleksibel og kan tilpasses virksomhedens specifikke behov med fx integrationer til tredjepartsapplikationer og ERP-systemer.
Det er nemt at komme online. Men hvis du vil have succes online, kræver det hårdt arbejde - både før, under og efter etableringen af din webshop.
Vi vil gerne være din sparringspartner hele vejen. Lige fra de indledende strategiske overvejelser og fastsættelse af mål, over udvikling og lancering af din webshop til den efterfølgende drift af din løsning og realisering af dine forretningsmæssige mål.
Der er 1000 ting at tage stilling til, men vi er med dig hele vejen mod at indfri dit e-handels potentiale - det har vi allerede mange kunder, der kan skrive under på.
Gå på opdagelse i vores cases.
En B2B webshop er en e-handelsplatform, der er designet til at lette forretningsmæssige transaktioner mellem virksomheder (business-to-business). Det er et online salgsmiljø, hvor virksomheder kan købe og sælge varer eller tjenester til hinanden.
I modsætning til en B2C (business-to-consumer) webshop, der retter sig mod forbrugere, er en B2B webshop primært rettet mod andre virksomheder. B2B-webshops tilbyder typisk funktioner og funktionaliteter, der imødekommer behovene i en professionel forretningsmæssig kontekst. Nogle vigtige træk ved en B2B webshop inkluderer: Brugerregistrering, Prisdifferentiering, Produktkatalog og beskrivelser, Tilpassede tilbud og ordrer, Kreditfaciliteter og Integration med backend-systemer. Formålet med en B2B webshop er at forenkle handelstransaktioner mellem virksomheder ved at automatisere processer, øge effektiviteten og forbedre kundeoplevelsen i en B2B-kontekst.
Der er flere forskellige B2B e-commerce-løsninger tilgængelige på markedet. Nogle af de mest populære er: Magento, Shopify, Umbraco og Shopware.
Disse platforme er populære på grund af deres funktionaliteter, tilpasningsmuligheder, integrationsmuligheder og brugervenlighed. Det er vigtigt at evaluere dine specifikke behov og krav, inden du vælger en platform og overveje faktorer som skalerbarhed, sikkerhed, support og pris for at finde den mest passende løsning for din virksomhed.
Prisen på en B2B webshop kan variere betydeligt afhængigt af flere faktorer, herunder kompleksiteten af løsningen, ønskede funktioner, tilpasninger, valg af platform, integrationskrav og udviklingsomkostninger. Nogle af de omkostninger, der kan være forbundet med en B2B webshop er: Udviklingsomkostninger, valg af E-commerce-platform, Hosting og infrastruktur, Vedligeholdelse og support og Integration med backend-systemer.
Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.
Sådan gør du din webshop klar til julesalget 2024
Julesalget er årets travleste periode for webshops, og konkurrencen om kundernes opmærksomhed er hårdere end nogensinde. For at sikre at din webshop skiller sig ud og leverer en fejlfri kundeoplevelse, kræver det forberedelse, optimering ...
Meta Advantage: Sådan gør AI din markedsføring smartere
Annoncering på sociale medier er stadig en af de mest effektive måder til at nå ud til din målgruppe og skabe engangement omkring din virksomhed. Men i en verden, hvor algoritmer hele tiden ændrer sig, og brugernes opmærksomhed er dyrebar, ...
Opsætning af multi-language og multi-domain i HubSpot CMS Hub
I takt med at mange virksomheder i alle størrelser ekspanderer til internationale markeder og etablerer sig med et globalt brand, bliver det nødvendigt at levere en brugeroplevelse, der er både sprogligt og kulturelt tilpasset lokale ...
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
Vietnam
4th floor. No 39
Tran Quoc Toan Street
Hoan Kiem District