Casen om hvordan Helm.nu opnåede en stor besparelse på lageret med automatisering og hvordan de udnytter deres butikker til fulde.
Omnichannel er vigtigheden i, at der skabes sammenhæng mellem webshoppen og de fysiske butikker, så kunderne oplever det som en helhed.
Og det har Helm haft stor succes med.
Som kædeforretning med 200 år i markedet er der mange ting at tage højde for, når man tager beslutningen om at gå online. Det er nemlig vigtigt, at der skabes sammenhæng mellem webshoppen og de fysiske butikker, så kunderne oplever det som en helhed og den røde tråd i brandingen er stærk.
Og så er det vigtigt at skabe fælles fodslag, så butikkerne ser webshoppen som en gevinst frem for en konkurrent.
Med dette i tankerne gik Helm målrettet mod opgaven at effektivisere deres lager, fragt, pakkeflow og tryghed hos butikkerne.
Løsningen faldt på Webshipper i sammenspil med .Cloud, hvor MCB udviklede et modul hvorfra Helm kunne styre prioriteten af deres 12 lagre (11 butikker & 1 hovedlager).
Med et dashboard over ordre på de enkelte butikker, kunne Helm nu styre ordreflowet i den enkelte butik i realtid direkte fra deres backend på shoppen.
0
.Cloud® har opsamlet mere viden end de fleste firmaer får mulighed for alene, og det kommer alle til gode.
0
.Cloud® shops har tilsammen modtaget ordre fra intet mindre end 112 af verdens lande.
0
Der har fået integreret løsninger, så de kan vækste og få succes online
Fordi Helm.nu har deres webshop på MCB's egenudviklede shopsystem .Cloud, er det kun fantasien der sætter grænsen.
Helm.nu er under konstant udvikling og online teamet bliver ved med at udvikle og presse grænserne for e-commerce med omnichannel som hovedfokus.
Kerne af Helm bygger på en Visma.Net kerne der styre indkøb, salg, lager, finans og webshop.
Herfra tager integrationen mellem Visma.net og .Cloud® denne data og udstiller til online køb, click & collect samt visning af "Er varen på lager i nærmeste butik". Med denne data, bliver Helm ved med at skubbe grænserne for at give deres besøgende en købsoplevelse, som var de fysisk i butikken.
Når Helm er klar til at vækste med en ny butik, vil hele deres eksisterende økosystem stå bag for at booste salget og skabe awareness samt branding, i den nye by eller land med raketfart.
Lægårdvej 86 B
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966