Creative Force: Et styrket hubSpot setup til en global virksomhed

Creative Force har skabt en softwareløsning, som eliminerer en stor del af den kompleksitet, der kan være forbundet med produktion af produktbilleder og -videoer i stor skala. Løsningen er derfor ideel for mange større e-commerce fotostudier og redaktionelle indholdsskabere.

3 år. Længere tid har det ikke taget SAS virksomheden, Creative Force, at skabe sig en solid plads i markedet. 

 

Creative Force er grundlagt og har hovedkontor i Danmark - alligevel findes både kunder og medarbejdere over hele kloden. I dag opereres der derfor globalt, og kundebasen tæller nogle af verdens største brands, detailhandlere og fotostudier inden for e-commerce.

 

For Creative Force handler det om at gøre noget komplekst simpelt og tidsbesparende, så det komplicerede forbundet med produktion af billeder og videoer elimineres, og kreativiteten i stedet kan komme i fokus. Med softwareløsningen spænder produkterne derfor bredt og dækker over både produktionsplanlægning, workflowsautomatisering, prøvestyring, leverandørstyring, produktions-DAM og post-produktion. 

 

Til produktion af indholdskabelse i stor skala råder Creative Force over den komplette softwarepakke. 

MCB har været en meget fleksibel og kompetent samarbejdspartner for os. Vi har en ret velvoksen marketingafdeling med mange kompetencer in-house, og derfor har det været en fornøjelse, at vi i stor udstrækning har kunne samarbejde direkte med udviklerne hos MCB om at bygge den helt rigtige løsning.

Lars Krogh Jensen, Online Marketing Director hos Creative Force

En naturlig rejse mod flere tekniske muskler

Creative Force brugte i forvejen de mange effektive CRM-funktioner, som HubSpot tilbyder. På den måde har det været muligt at tracke meget dialog med og aktivitet på kunder og potentielle kunder. For at få det fulde udbytte af HubSpots CRM bør alle virksomhedens arbejdsområder dog samles i samme system, og derfor var det naturligt at CMS’et også skulle udvikles i HubSpot.

Det betyder, at Creative Force i dag får langt mere valid kundedata, bl.a. købsdata, som bruges i bearbejdningen af kunder og potentielle kunder - en stor styrke, når kunderejsen er lang.

 

Creative Force kontaktede MCB, da det var tid til et nyt CMS. 

 

Main websitet, som findes på creativeforce.io, fungerede førhen i sin grundlæggende struktur. Derfor er relevante funktioner og design-elementer blevet taget med over på den nye platform, mens yderligere design og indhold er blevet føjet til efter behov og ønsker. Den primære funktionalitet er den samme, og fra et eksternt synspunkt vil der ikke være stor forskel at bemærke fra ‘gammelt’ til 'nyt’ CMS. 

Den største forbedring findes internt. 

 

MCB havde ansvaret for implementeringen fra ‘gammelt’ til ‘nyt’ CMS, og for at imødekomme ønsker og tidligere design blev flere elementer custom codet i HubSpot. Creative Force har derfor i dag en helt unik løsning. 

 

Da det var nødvendigt med mange timers kodning, foregik et direkte samarbejde mellem Creative Force og udvikleren, Daniel, hos MCB. Mellemled blev skåret fra og Creative Force oplevede en langt hurtigere proces fra tanke til handling, hvor det var muligt at spille hinanden gode. Det betyder desuden, at unødvendig økonomi blev skåret fra, og samtidig blev nye ideer født og næsten øjeblikkeligt implementeret. 

En forsimplet proces og et fleksibelt samarbejde har således være grundstenen i arbejdet mellem MCB og Creative Force. 

Et CMS der fungerer bedre end forventet

Creative Force har altid haft et positivt indtryk af HubSpot, hvorfor det heller ikke var afskrækkende af flytte yderligere data, vaner og arbejdsgange over i systemet med overgangen til et nyt CMS. Og heldigvis er begejstringen for det nye setup stadig stor. 

HubSpot tilbyder et intuitivt interface, en stor fleksibilitet og en høj grad af burgervenlighed. Derfor er det simpelt at bevæge sig mellem de forskellige funktionaliteter samt sørge for, at hver enkel medarbejder har det view og de adgange, som giver bedst mening for denne.

 

Særligt fremhæver Creative Force hastigheds-forbedringen. 

Både server-hastigheden er optimeret, hvilket har ført til bedre organiske placeringer, men de interne arbejdsgange er også blevet mere strømlinede. Medarbejderne hos Creative Force har mulighed for at samarbejde mere effektivt - særligt fordi de nu færdes i det samme system. 

Muligheden for at udnytte HubSpot’s funktion, HubDB, har desuden sikret en hurtig oprettelse af landingssider til bl.a. webinars og jobs, hvor kun få justeringer skal foretages, før en ny side er klar til at gå live.

 

Det er værd at nævne, at Creative Force kunne have fået opsat et website i et andet, billigere CMS. Dog har det en stor værdi, at alt arbejde holdes samlet. Det minimerer risikoen for tekniske fejl, dataen beriges yderligere som 1. parts, og det sikres, at alle funktioner fungerer indbyrdes uden behov for fx yderligere integrationer og synkroniseringer. 

At blive i et værktøj, som flere medarbejdere hos Creative Force i forvejen arbejder i og kender til, er effektivt.

 

Efter lanceringen af det nye website starter nu en forædlingsproces hos Creative Force, og virksomheden har så småt kastet sig ud på en inbound rejse. Der vil løbende blive forbedret på websitet, og content-delen vil blive udbygget, så det sikres, at Creative Force kommunikerer korrekt til de rette personer og udnytter alt den automatik, der er integreret i HubSpot.

Michael Almstrup
Director

Flexofold

Georg Jensen Damask

Lampemesteren

Goldentime

November First

Se alle cases