Online markedsføring

Vi er din digitale samarbejdspartner og lover dig en specialiseret viden inden for alle områder af online marketing. MCB baner vejen mod vækst, konverteringer og øget omsætning.

Niels Brock
Goldentime
Lightpartner
Sandshoppen
Søvn & Comfort
WH Huset
Profil Art
Nordmod
Livingshop
Lundhede
AMU SYD
AMU Fyn
AMU Nordjylland
Trine Jepsen
Sport247
ByTippe
Belagskassen
Farmbrella
ByAstrup
Lampekartellet
Luxo Living
Bolighuset
CeramicSpeed
Mercantec
JacobsenPlus
Cykler
megafon

Sociale Medier

Sociale medier er oplagte annoncerings- og salgskanaler. Derfor er den betalte form for annoncering blevet en vigtig faktor, når du skal nå ud til en bredere målgruppe.

chart

Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering handler om at arbejde systematisk med at forøge procentdelen af besøgende, der foretager en ønsket handling i din webshop eller på dit website.

redigering

Content

Det er vigtigt at skabe relevant indhold, da det hæver din troværdighed og din værdi både hos de besøgende og søgemaskinerne.

tumbsup

Tracking

Aldrig har det været vigtigere at have data, og behovet for at opleve øget og mere valid data stiger. Derfor skal du have styr på din tracking.

chart-1

Google Ads

Search Engine Marketing er den proces, der ligger til grund for trafik til din webshop eller dit website gennem betalt annoncering på søgemaskiner såsom Google Ads og Bing Ads.

seo

SEO

Søgemaskineoptimering anvendes, når du vil opnå “gratis” trafik på din webshop eller dit website. SEO dækker derfor over alt det, der afgør din position i organiske søgninger.

palette

Videoproduktion

Video er dit værktøj til at trænge igennem mediestøjen og skabe opmærksomhed om dit brand. Hos MCB har vi specialisterne, der kan sørge for, at du skiller dig ud fra mængden med video.

brugere

Inbound Marketing

Inbound marketing har i mange år vist sig at være den bedste vej til at få kvalificeret leads, da opbygningen af kampagner målrettes mod konkret persona.

tandhjul

Email Marketing

Marketing Automation er en kombination af platforme, kanaler og en tilpasset strategi, der har til formål at imødekomme dine forbrugere, uanset hvor de befinder sig på deres kunderejse.

0

MIO DKK

Vores kunder oplever  hver måned gennem Google Ads en omsætning på over 25 mio. DKK. Og det tal er stigende.

0

AUTOMATIONS

Vores kunder arbejder på flere kanaler uden at dette giver mere arbejdet. 

0

ÅRS ERFARING

Ikke nok med at vi har 20 års erfaring med e-commerce, tilsammen har vi på teamet også 38 års erfaring på digital marketing.

0

KUNDER

Og hver enkelt har en dedikeret medarbejder, som de altid kan række ud til.

Ofte stillede spørgsmål til digital marketing

Hvad koster et marketing bureau?

Selvom vi har specialister inden for alle de digitale discipliner, betaler du kun for det, du har behov for. Du kan således sammensætte et abonnement, hvor du inkluderer alle discipliner, lige såvel som du kan vælge at få hjælp til kun en enkelt. Uanset hvad giver vi dig altid den vejledning, som vi mener er mest gavnlig for dig. Og mener vi, at du vil have gavn af andre tiltag, er vi klar til at teste dem af med dig.

Hvordan fungerer online marketing?

Online markedsføring dækker over en lang række forskellige discipliner. Herunder annoncering på sociale medier (Facebook, Instagram, LinkedIn, SnapChat, TikTok, Pinterest), Google Ads, e-mail marketing, videoproduktion, SEO og meget andet. Hver af disse kan fungere for sig, men du opnår det stærkeste marketing setup, når du formår at forene de discipliner, der er mest gavnlige for dig og din målgruppe.

Hvorfor er digital marketing vigtigt?

Mange har I dag et stramt marketingbudget, og derfor handler det om at bruge det mest effektivt. Og når du vil målrette dine marketingkampagner, bør du således gøre brug af de discipliner, som findes inden for online marketing. På den måde rammer du mere målrettet og oftere, hvorfor du øger dine chancer for at opleve konverteringer. Din marketing er ofte baseret på data og automatisering.

Hvordan kommer jeg i gang med online markedsføring?

Du bør først og fremmest lægge en strateg for din markedsføring og herunder udvælge de discipliner, som du vil kaste dig over. Her er det vigtigt, at du indtænker din målgruppe, men også at du er villig til at teste nye initativer af.

Når du har styr på din strategi, kan du opbygge dit setup. Det kan du gøre på egen hånd, men da meget er databaseret og kræver næsten daglig overvågning, kan det være en stor opgave, hvorfor vores specialister gerne giver en hånd med.

Skal vi tage en snak om dit marketing setup?

Udfyld dine oplysninger herunder, så kontakter jeg dig hurtigst muligt til en personlig snak om dine muligheder.

Tina Poulsen
Chief of Digital Marketing

Seneste Marketing blogindlæg

21. marts 2023

Sådan kan YouTube annoncering øge B2B- og B2C-virksomheders online synlighed

Med YouTube annoncering kan du nå en stor og relevant målgruppe, øge synlighed, opbygge brand awareness, generere leads og skabe salg både B2B og B2C via engagerende og målrettede annoncer.

06. februar 2023

E-commerce 2023: Hvad kan vi forvente?

Det er svært at spå om fremtiden inden for e-commerce. Alligevel vil vi forsøge at sætte ord på, hvad vi kan forvente af branchen i 2023. Og det kan være din chance for at forberede dig i en verden, som ellers er foranderlig og uforudsigelig.

09. januar 2023

Hvilket e-mail system skal jeg vælge?

Du ved det allerede.
E-mail marketing er en af de vigtigste discipliner indenfor online markedsføring. Men det kan være en jungle at finde rundt i de mange systemer - for hvilket passer bedst til dig, din hjemmeside og dine ambitioner?

Se alle blogindlæg