GOOGLE ADS

Google Ads, Google Adwords, SEM - alle dækker over den måske mest effektive disciplin til at blive mere synlig online og få bedre forudsætninger for at vækste din forretning/virksomhed. Og som certificeret Google Ads partner kan MCB være din samarbejdspartner.

Luxo Living
Niels Brock
Bolighuset
Goldentime
CeramicSpeed
Mercantec
Lightpartner
JacobsenPlus
Sandshoppen
Cykler
Søvn & Comfort

Dit nye Google Ads bureau

Hos MCB finder du dedikerede medarbejdere, der brænder for din virksomheds succes. Vi forvalter månedligt ca. 2,5 mio. kr. i forbrug på Google Ads, og i gennemsnit giver det 10 gange mere i omsætning for vores samarbejdspartnere - så måske vil du være en af dem?


Vi trækker på stor erfaring inden for Google Ads, og derfor finder du altid certificerede konsulenter, og en Google Partner hos MCB.


Vi er et hus med mange kompetencer, og vi forstår at arbejde på tværs af både interesseområder og specialer. Derfor sørger vi for at inddrage alt fra tracking og søgemaskineoptimering (SEO) til konverteringsoptimering (CRO) og social media marketing, når du vælger at indgå et samarbejde med os. Det gælder også andre og nye initiativer, der kan være givende for din succes med Google Ads.

 

Hos MCB udvikler og varetager vi desuden driften på et stort antal webshops på en lang række forskellige platforme. Vi er et af landets førende bureauer inden for tracking og dataindsamling, og derfor har vi bl.a. et tæt samarbejde med ProfitMetrics.

 

Vi har altså ikke bare forudsætningerne for at bringe dig til tops i Google Ads, men et ønske om at løfte hele din digitale forretning.

contact_seo_nicolai-3

Det siger vores kunder

Vi har i efterhånden en del år nu haft et rigtig godt samarbejde med MCB. Både som webbureau, men også i deres marketing-afdeling, som hjælper med at vedligeholde SEO og Google Ads m.m. Der er aldrig lange svartider eller forhastede misforståelser i det arbejde, der er udført, og opfølgningen er altid konkret og troværdig.

MORTEN GRAM JENSEN, UDVIKLINGSCHEF HOS JACOBSEN PLUS

Læs hele casen

Det er gået over stokke og sten. 

Vi kan mærke, at vi har flere folk i den fysiske forretning, som kommer langvejs fra, fordi de har set Cykler.dk [...].

Det er gået pisse godt - både fysisk og online, og jeg tror, at meget af den vækst, vi har haft, skyldes, at vi er blevet mere synlige online, fordi vi har brugt Google Ads.

ANDERS HILLIGSØE, INDEHAVER AF CYKLER.DK

Læs hele casen

Dine muligheder med Google Ads optimering

Google Ads (det tidligere Google AdWords) er måske verdens største og bedste platform, når du vil skabe resultater og tiltrække nye kunder. Ikke nok med at du bliver synlig på verdens største søgemaskiner, Google og Youtube, som langt de fleste mennesker er i berøring med dagligt, så rammer du også din målgruppe i præcis det øjeblik, de enten undersøger eller efterspørger produkter eller ydelser, du udbyder. 

 

Og fordi du kun betaler, når der klikkes på dine annoncer, er Google Ads for langt de fleste virksomheder den mest profitable online marketingkanal. 

 

Hos MCB arbejder vi for din succes. Og ift. Google Ads mener vi derfor, det er en forudsætning, at både konverteringssporingen er på plads, og at websitet er sat ordentligt op med relevant indhold. Det kan virke indlysende, men dog måske undervurderet, og derfor oplever vi ved optimering på disse områder, at Google Ads-indsatsen giver et endnu bedre resultat. 

 

Når du har ambitioner for Google Ads, og du vil have mest mulig værdi for dine annoncekroner, er det derfor vigtigt at befinde sig på den rette platform (CMS), der opfylder dine behov og at kunne spore så meget trafik så muligt. Sådan sikrer du nemlig at kunne inddrage profit i det løbende arbejde med din Google Ads konto.

Søgekampagner

Google-annoncering leder tankerne mod de klassiske tekstannoncer, der findes øverst på en resultatside, når der laves en Google-søgning. Søgekampagner er derfor et centralt element i Google Ads, som giver mulighed for at vise annoncer for de rigtige personer, med de rigtige søgninger og med den rigtige annoncetekst. 

Søgekampagner og de tilhørende tekstannoncer dækker derfor over et enormt og givende værktøj, der skaber selve fundamentet på din Google Ads-konto.

Google Shopping

Google Shopping udgør som tekstannoncerne en del af resultatsiden efter en online søgning. Og her gøres det ligeledes let for købeparate kunder at se pris, klikke sig ind på en vare og foretage et køb. Forskellen findes ved effektiviteten. Med Google Shopping kan du nemlig optimere markant med feedoptimering, som sender så meget som muligt samt så relevant som muligt produktdata til både Google Ads og Google Shopping.

Derfor bliver dine produkter vist præcis, som du ønsker, og som e-handelsvirksomhed er Google Shopping derfor et must.

Display annoncering og remarketing

Med displayannoncering udvides din rækkevidde fra Google til et netværk af eksterne nyhedssites, blogs og andre websites. Det åbner for muligheder for at være til stede i større omfang med billedannoncer i form af bannere eller animationer.

Og særligt i forhold til din strategi med remarketing kan displayannoncer være særligt givende, når du vil promovere din virksomhed, da du kan skabe synlighed på din målgruppes foretrukne hjemmesider - det vigtigste parameter er målrettede annoncer, der fanger opmærksomheden.

Automatisering

Når du arbejder online, skal du være omstillingsparat. Her går det stærkt! Og også når det handler om Google Ads, kommer der ofte ændringer og nye funktioner til. I dag er den moderne kontostruktur derfor i høj grad præget af automatisering, algoritmer og machine learning. 

 

Og heldigvis er Googles algoritmer efterhånden så intelligente, at meget af den konventionelle optimering af Google Ads kan overlades med stor tryghed hertil. 

 

Algoritmernes succes vil dog altid være afhængig af brugersignaler, annoncemateriale, rammer og mål. Og derfor er det områder, som er centrale for MCB’s arbejde med Google Ads. Vi sikrer konkurrencefordele ved at arbejde med algoritmernes nyeste funktioner, og vi fokuserer på at give dem de bedste forudsætninger ved at fodre dem med den korrekte data og det mest givende materiale, så du får det maksimale ud af dine annoncekroner.

Automatisér dine Google annoncer med Performance Max

Inde for Google Ads er det helt nyt kampagneformat; Performance Max. Og ofte viser det sig at være et revolutionerende værktøj, hvor machine learning og algoritmerne virkelig tages i brug. Hos MCB har vi erfaret, at Performance Max skaber et mærkbart performance boost - hvis det bruges korrekt.

 

Performance Max er Googles hidtil mest automatiserede kampagneformat, hvor man efter en grundlæggende opsætningsproces med bl.a. beskrivelser og billeder har givet algoritmen den data, der lader den styre det hele. Kampagnen gør brug af andre funktioner i Google Ads herunder Search, Shopping og Display, og derfor er der tale om skridtet videre mod automatisering fra Smart Shopping.

 

Det er derfor et format, der er værd at undersøge og teste af - også selvom du allerede har gang i velkørende Google Ads annoncering. Her bør du udvælge bestemte brands, geografiske områder, eller hvad der giver mening i din situation, og på baggrund af det opsætte en Performance Max-kampagne. Du bør ikke sætte dine øvrige kampagner på pause, men du skal forvente, at deres effektivitet falder, fordi Performance Max kommer til at overskygge dem.  

Det tilbyder din Google Ads konsulent

pære

Specialistviden

Vi er certificeret Google Ads partner og derfor altid ajour med de nyeste muligheder i Google Ads samt andre discipliner, der kan gavne Google Ads.

tools

Optimering

Har du allerede en Google Ads-konto? Så tager vi gerne over og justerer samt optimerer på dit nuværende set-up ud fra vores store erfaring.

seo

Gennemgang

Vi har stor erfaring med forskellige forretningsområder, så vi ved, hvad vi skal kigge efter, når din konto skal have et helbredstjek.

icon

Vedligehold

Der kommer konstant nye opdateringer og funktioner til Google Ads, derfor sørger vi for bedst mulig brug af dine annoncekroner.

icon2

Opsætning

Vi står gerne for hele opsætningen af din Google Ads inkl. tracking, analyseværktøj, produktfeed og andet, der kan være relevant for din forretning.

palette

Design

Vi har et team, som kan skabe iøjnefaldende tekster, fængende billeder og interessante videoer til dine annoncer efter dine behov.

Google Consent Mode lader dig tracke brugere anonymt

Det er ikke unormalt, at al omsætning og trafik i Google Analytics og Google Ads er faldet med helt op til 25% som følge af GDPR lovgivningen og respekten for cookies. Og derfor kan det være svært bl.a. at måle ROAS på dine annoncekampagner, som ikke tæller det fulde salg.

 

Heldigvis finder du hos MCB nogle af landets bedste trackingspecialister, der kan hjælpe dig til mere korrekte tal med Google Consent Mode og Server Side Tracking.

 

Når du vil være sikker på, at du kan stole på alle de data, du får fra Google Analytics og Google Ads, bør du gøre brug af server-side tracking. Her er der tale om den digitale verdens nyeste disciplin inden for tracking og dermed måden, hvorpå der opfanges data på events - helt uden at blive forstyrret af bl.a. Apples mange opdateringer, brugere af Adblock og cookies.

 

Google Consent Mode bruger en ny API fra Google, der gør det lettere for websteder at måle konverteringer og trafik i Google Ads og Google Analytics. Derfor kan dit website stadig hente data fra annoncekampagner, overvåge konverteringer og måle webtrafik, selvom brugerne afviser din brug af cookies - selvfølgelig uden at krænke brugernes privatliv.

Ofte stillede spørgsmål til Google Ads

Hvad er Google Ads?

Google Ads er Googles betalte annoncesystem, hvor du kan lave målrettede annoncer til brugere, der søger på bestemte søgeord eller har en bestemt onlineadfærd. Der findes forskellige måder at lave annoncer med Google Ads. Det kan være som tekstannonce, der kommer frem ved en Google søgning. Eller en bannerannonce på eksterne sider. Det kan også være som en videoannonce på Youtube eller en Google shopping annonce.

Hvorfor bruge Google Ads?

Med Google Ads kan du målrette annoncer efter bestemte søgeord i brancher, hvor konkurrencen ellers kan være hård. Google Ads er særligt populær for at være skalérbar og tilpasningsdygtigt til individuelle forretningsmål. Med tiden er algoritmerne blevet enormt gode til at identificere målgrupper og søgeord. Sidst men ikke mindst er Google Ads den allerstærkeste bottom funnel annonceplatform, der findes. Der findes altså mange gode grunde til at bruge Google Ads.

Hvad koster Google Ads?

Når du opretter en Google Ads-konto, kan du i princippet selv bestemme prisen. Prisen for dine Google Ads kan afhænge af, hvilke kanaler fra Google Ads-beholdningen man ønsker at annoncere på, hvad ens mål er og hvad den typiske CPC for branchen er. Prisen kan for eksempel variere alt efter, om du ønsker at opnå en vis omsætning i forhold til dit forbrug (ROAS), eller du ønsker at opnå en bestemt profit i forhold til forbrug (POAS). Du er selv herre over prisen, som mest af alt afhænger af dine behov.

Vil du have Google Ads hjælp af et Google Premier Bureau?

Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt. 

Nicolai Hesselholdt
Digital Marketing & Google Ads Specialist

VI SAMLER PÅ GLADE KUNDER

Se alle cases

Luxoliving

Seneste blogindlæg

10. august 2022

Hvorfor bør du kombinere Hubs i HubSpot?

Med HubSpot CRM får du en komplet pakkeløsning bestående af 5 Hubs til at styre alt fra marketing, salg og data til kundeservice. De 5 Hubs kan kombineres på kryds og tværs. Her får du et indblik i hvordan.

02. august 2022

Sælg digitale produkter med Shopify ved hjælp af online systemer

Når man starter en webshop og vil sælge online, tænker man ofte på at sælge fysiske produkter. Men hvorfor ikke sælge kurser, medlemskaber, udlejning og meget mere på en Shopify løsning?

29. juli 2022

MCB's deltagelse til Umbraco Codegarden 2022

I juni løb Codegarden 2022 af stablen, og det var igen med MCB's deltagelse. Årets arrangement var noget helt særligt, fordi hjem i bagagen havde vi ikke bare ny viden og spændende ideer men også en særlig titel.

Se alle blogindlæg