Digital markedsføring

Vil du blive mere synlig i Googles søgeresultater?

Søgemaskineoptimering eller SEO er den marketingdisciplin, der anvendes, når du vil vises i organiske søgninger med det formål at opnå ‘gratis’ trafik på din webshop eller dit website. Det betyder, at det er de naturlige og ikke-betalte resultater i en søgning, der tages udgangspunkt i.

Hvad er søgemaskineoptimering?

Grundlæggende dækker SEO over nogle tekniske og kreative områder, der sammenfattet afgør dit websites position i de organiske søgninger.

SEO er summen af en række emner, som omfatter teknisk SEO, On-site eller content SEO og Off-site SEO. Alle disse punkter har en afgørende betydning for, hvor dit website er placeret i de organiske søgninger hos fx Google og Bing.

Teknisk SEO

Her handler det om den teknik, der er med til at gøre en hjemmeside både hurtig og nem at afkode for Google. Det betyder, at der inkluderes optimering af load hastigheder, datastrukturer og mobilsider, korrekt brug af tags osv.

On-site eller content SEO

Her er der fokus på, hvordan dit indhold er optimeret ift. relevante søgeord og den brugeroplevelse, som de besøgende får. Det betyder, at der inkluderes optimering af overskrifter, indhold, metabeskrivelser og sidetitler.

Off-site SEO

Her er det vigtigt at finde ud af, hvordan søgemaskiner vurderer troværdigheden af dit website. Og det betyder, at der inkluderes optimering af backlinks, altså links der placeres på et andet website og linker til dit website samt anchor tekster, som er links, der optræder i teksten. Typisk er disse markeret med blåt og er korte, præcise og beskrivende for det indhold, der linkes til.

Hvorfor er SEO vigtig for din forretning?

Hvis du gerne vil være synlig og ligge i toppen af de organiske søgninger, er SEO helt centralt. Også selvom det er søgeresultater, som du ikke betaler for.

Søgemaskiner anvendes i så høj en grad til at fremsøge informationer, inspiration og anbefalinger, at de har fået en enorm kommerciel værdi for virksomheder. Derfor er det også vigtigt at gøre en stor indsats for at få en høj placering hos søgemaskinerne. Rent statistisk har undersøgelser vist, at det er de tre øverste søgeresultater, der modtager størstedelen af de klik, der afgives.

Derfor er en god placering vigtig, når du gerne vil skabe en øget synlighed, opbygge troværdig, tiltrække besøgende og skabe synergi med dine andre marketingtiltag. Og derfor skal du arbejde systematisk med at forbedre både det tekniske SEO lige såvel som on-site SEO og off-site SEO. Gør du det korrekt, vil du over tid opleve, at dit website opnår højere placeringer i de organiske søgeresultater og mere trafik, hvilket kan føre til en øget omsætning for din virksomhed.

Vi hjælper bl.a. disse kunder:

Hvordan kommer du i gang med at øge din synlighed?

Det er ikke nogen hemmelighed, at det kræver en smule teknisk snilde, når du skal arbejde med SEO og på den måde konstant være på forkant med udviklingen.

Derfor er det en fordel at udarbejde en handlingsplan med fokusområder, der tager udgangspunkt i dit konkrete website, så du har mulighed for at følge SEO-arbejdet og udviklingen.

Og det kan godt virke besværligt, hvorfor vi hos MCB står klar til at hjælpe dig godt i gang med dit SEO-arbejde.

Vil du vide mere om SEO?

Kontakt Tai for en uforpligtende snak om dine muligheder. Han kan give dig kvalificeret og professionel sparring.

Kontakt Tai
image description
Tai Kjeldsen
Konsulent