Hubspot Integration

Hubspot tilbyder integration til en række forskellige systemer som fx Microsoft business Central og Shopify.

Flere danske systemer er dog ikke klar til en stor, amerikansk platform - så vi har bygget løsningen

 

Flere af os bruger rigtig lang tid på at flytte data fra ét system til et andet, fordi der ikke findes en integration. Det er tidskrævende og en smule spild af tid. Det betyder nemlig, at din value for money daler, når du mister både dyrebar tid, penge og data, fordi dine softwareløsninger ikke er integreret.

 

Derudover kan det også skabe forvirring. Du skal nemlig holde overblikket over dit data i flere forskellige systemer - og vigtig viden kan let gå tabt. Derfor er det bedre at have én kilde til sandhed i din data.

 

Og det er præcis den opgave HubSpots store udvalg af integrationer kan løfte for dig.

 

Hos MCB hjælper vi dig med at øge effektiviteten og fjerne spild ved at klare HubSpot-integration og -migration - enkelt og smertefrit, så du får mest mulig ud af din HubSpot CRM.

Hvorfor bruge Hubspot integrationer?

Integrationer mellem HubSpot og dine andre systemer er med til at løse og forenkle dit behov for at tilgå ny software, når fx din virksomhed vokser eller udvikler sig. Det vil sige, at du kan beholde dit nuværende HubSpot CMS ved blot at føje forskellige 3. parts integrationer til systemet for at forbedre din funktionalitet.

 

Ved at udnytte integrationerne på tværs af dine systemer kan du dermed styrke din virksomhed og opnå en bredere vifte af opgaveløsning. Og det er især nyttigt, da dine behov ofte vil ændre sig efterhånden, som din virksomhed udvikler sig. Det betyder, at de funktioner, du bruger nu, måske ikke vil være tilstrækkelige i fremtiden, og derfor er det uundværligt at bruge et system, der tilbyder integration til andre systemer.

 

Og der findes et hav af forskellige systemer, HubSpot kan integreres til.

 

Som nogle få kan det nævnes, at vi har bygget integrationer til:

  • Microsoft Business Central
  • Microsoft Dynamics Navision
  • E-conomic
  • Dinero
  • Shopify

Har jeg behov for en HubSpot integration?

For næsten alle mellemstore virksomheder er integrationer et nyttigt værktøj. 

 

Så lad os sige, at du har ca. 1.000 kontakter/leads at holde styr på, og til det bruger du 2 forskellige værktøjer udover HubSpot - tænk sig den lette arbejdsproces du ville få, hvis det hele blev integreret. Så ville det være slut med alt det manuelle arbejde.

 

Så skal du ikke bare i gang?

 

Du finder alle HubSpots integrationsmuligheder under deres markedsplads, HubSpot App Marketplace. Og alle har det tilfælles, at de er bygget på API’er.

 

Det betyder, at uanset hvilket system du bruger - også hvis det er dansk, så kan vi bygge en kobling mellem det system og HubSpot.

 

HubSpots API- og CMS-dokumentation gør det også muligt for dig at skabe en tilpasset integration, hvis den, du har behov for, endnu ikke findes. Derfor kan du få en unik løsning specielt til din virksomhed.

 

Du har 3 muligheder:

  1. App
  2. Brugerdefineret integration
  3. Websted

 

Med en app kan du bygge og liste din løsning i HubSpots App Marketplace, hvor over 100.000 kunder finder de apps, der hjælper dem med at drive deres virksomhed.

Derfor kan du være med til at løse forretningsproblemer med din app og på den måde også nyde godt af fællesskabs-, support- og distributionsforholdene hos HubSpot.

 

Med en brugerdefineret integration kan du bygge en tilpasset løsning specielt til din virksomhed. Via din HubSpot API-nøgle kan du altså tilføje avanceret funktionalitet til din konto, importere og eksportere data og synkronisere din konto med andre værktøjer.

 

Ved at bygge en custom integration til dit websted får du et kraftfuldt websted ved hjælp af HubSpot CMS. Det betyder, at du kan udvikle lokalt og inden for dine egne rammer, så du får de udvidede funktionaliteter, der lever op til dine krav og behov.

Mangler du en integration?

Integrationer er en fast del af vores hverdag hos MCB. 

Derfor er vores programmører klar til at hjælpe dig via custom API til at finde den løsning, du har behov for.

At din integration mangler, er derfor ikke et problem - vi skaber den bare!




HubSpot CVR APP

Vi har bygget vores egen integration mellem HubSpot og flere af de danske myndigheder i en CVR APP. Du skal blot udfylde CVR, og så hentes der automatisk relevant data ned, som føjes til din HubSpot CRM.

 

Og det koster kun DKK 250,00/md.

Læs mere her

HubSpot integration til Microsoft Business Central

Dynamics 365 Business Central og HubSpot har hver især forskellige, vigtige funktioner i din virksomhed. Derfor er de to systemer imponerende i sig selv, men kombineres de, får du et ustoppelig setup til at vækste din forretning og service.

 

Microsoft Business Central fungerer som en styringsløsning til virksomheder, der vil automatisere og strømline forretningsprocesser. Derfor er systemet tilpasningsdygtigt og rigt på funktioner inden for bl.a. finansiering, salg, projektledelse og meget mere.

Du har derfor et væld af muligheder, som tydeliggøres og effektiviseres med en integration til HubSpot.


Du kan fx:

  • Trække lister direkte ind i HubSpot fra Dynamics 365 Business Central uden at skulle bekymre dig om vedligehold.
  • Lade dine sælgere arbejde direkte fra HubSpot med tilbud, produkter eller services og efterfølgende sende processen med fakturering direkte til Business Central.
  • Lade de to systemer opdatere hinanden med den mest korrekte data og dermed give medarbejdere brugbar data, hvor de arbejder bedst. Uanset om det er i HubSpot eller for økonomi i Business Central.

     

Når du og dit team bliver udstyret med denne viden og muligheder, vil det uden tvivl kunne bruges til inbound marketing. For nu er dit CRM udstyret med en dybere marketingindsigt, idet du kan automatisere og tilpasse dine indsatser, så du maksimerer dit salg og giver bedre kundepleje.

 

Hvilken integration der passer bedst til dig, er ikke til at sige - for det handler om hvordan din virksomhed har sine arbejdsgange.

Nogle passer ned i en standard integration, hvor andre skal have lavet den mere skræddersyet.
Uanset hvad, så har vi erfaring med begge og hjælper gerne med at estimere din konkrete opgave.

HubSpot integration til ActiveCampaign

Marketing Automation og herunder også e-mail marketing er et område, der er i kraftig udvikling. Det er især noget, der gør sig gældende, når det kommer til personalisering, segmentering og ikke mindst berigelse af leads. Og her er ActiveCampaign en frontløber.

 

Så hvis du i forvejen bruger HubSpots SalesHub og gerne vil automatisere dine e-mailprocesser, men ikke er klar til at kaste dig over HubSpots MarketingHub, er ActiveCampaign et godt valg. 

MCB er desuden en af landets førende certificerede partnere til ActiveCampaign, og derfor yder vi også her dansk support. 

 

Via PieSync holdes kundedata ved lige i begge systemer. 

PieSync flytter nemlig automatisk, hurtigt og let information mellem HubSpot og ActiveCampaign. Og med kun få klik kan du derfor dele data uden behov for kodning ved at automatisere dine arbejdsgange og reducere dine manuelle indsatser. 

 

På få minutter kan du derfor også sende information mellem systemerne. Og det betyder, at du kan holde din kundeinformation synkroniseret og i realtid behandle data. Det gør det muligt for dig bl.a. at udsende bedre content, der sørger for den konvertering, du drømmer om.

 

Og der er ingen undtagelser. Alt information vedr. interaktion og ageren vil derfor fremgå i begge systemer - hvis du ønsker det, og give dig et billede af, hvordan du skaber den kraftigste strategi for at konvertere leads. 

Derfor kan du altid sørge for bl.a. opdaterede lister, segmenter, automatiske flows og point (hvis du benytter dig af lead scoring) med integrationen.

HubSpot integration til Shopify

Har du en Shopify Shop, kan du med en app integrere med HubSpot. Det gør det muligt for dig at analysere dine data i HubSpot og automatisere dine ordrer til mere effektive arbejdsgange. Derfor får du med en Shopify-integration et indgående marketingmix, der kan generere mere trafik, opbygge dit brand og øge indtægterne fra din kundebase. 

 

Helt specifik kan du med integrationen bl.a.:

 

  • Automatisk synkroniserer produkter, kontakter og ordrer
  • Segmentere kontakter baseret på produkter
  • Automatisere kampagner/e-mails ud fra data

 

Det betyder, at dine kunder fra Shopify vil komme til at figurere som kontakter i HubSpot, mens dine ordrer vil blive til deals. Derfor får du et simpelt set-up, der afspejler vigtig data i begge systemer.

 

Integrationen tillader fx titel, billede, vendor og pris ift. produkter, navn, e-mail, land og marketingaccept ift. kontakter og kundeID, ordrenummer og abandoned checkout URL ift. ordre. Og det er bare få af de informationer, der vil blive en del af synkroniseringen.

 

Med integrationen får du også ekstra funktioner i form af fx e-commerce settings som Manage Stores, Manage Data og Manage Automation. Men det er ikke det hele!

 

Du kommer også til at nyde godt af e-commerce funktioner såsom Pipeline, der giver dig et godt overblik over, hvor dine kunder befinder sig bl.a. i en købsproces samt Properties, der især gør det let for dig at segmentere og personalisere. 

Du får også adgang til e-mail templates, så det er let og hurtigt for dig at opsætte automatiserede flows baseret på kundedata. Det kan fx være et velkomstflow, et tabt kurv flow eller måske et up-sell flow. 

Og så skal vi også huske dit personlige dashboard, som bl.a. indeholder alle dine reports, så du via analyseværktøjer kan danne dig et overblik over dine indsatsers succes.

Ofte stillede spørgsmål

Hvilke systemer kan HubSpot integreres til?

HubSpot kan integreres direkte til over 1.000 apps. Gør du brug af Zapier, udvider du med muligheder for integration med over 3.000 apps. Og så kan du selvfølgelig også skabe en custom integration til din virksomheds specifikke behov.

Hvordan integrerer jeg med HubSpot?

Det er både let og hurtigt at finde og forbinde til HubSpot. Via HubSpots App Partner Program kan du søge mellem tusindvis af apps og dermed finde den eller de integrationer, der kan drive din virksomhed effektivt. Du skal bare følge nogle få trin, og snart vil der være en integration mellem dine systemer.

Har HubSpot en API?

HubSpots udviklerplatform er en central del af systemet. Derfor er det let at tilgå din HubSpot API, når du er logget ind. Med din HubSpot API kan du uanset størrelse opbygge robuste integrationer, der hjælper dig med tilpassede muligheder, så du får mest muligt ud af HubSpot.

Kan MCB hjælpe med min integration?

Ja, MCB hjælper gerne med de integratoner, der er relevante for dig. Vi har stor erfaring fra flere virksomheder, og derfor er vi altid et godt match. Har du behov for custom integration, sidder vores udviklere og programmører også klar til at hjælpe dig.

Skal vi kigge på din integration?

Martin Mensbo Christiansen
Marketing Manager