Light Partner: Opnåede 131 % mere i omsætning med nye SEO indsatser

I mere end 30 år har Light Partner leveret udstyr til teater-, event- og tv-branchen. På lightpartner.dk finder du alt inden for lys, lyd, styring og stativer, og du er altid garanteret ekspertise i høj kvalitet. Kerneforretningen hos Light Partner var således på plads, men der var brug for SEO-hjælp fra MCB.

På adressen i Herning styres et effektivt lager med tilbehør til den visuelle del af underholdningsbranchen med alt fra lamper og lyspulte til medieservere. Hos Light Partner er den gode service i højsædet. Dét leverer virksomheden med sine mere end 30 års erfaring i branchen, hvor den dybe kendskab løser selv de mest komplicerede udfordringer. 

 

Igennem årerne er det blevet til mange spændende samarbejder og løsninger. Light Partner har blandt andet levereret spotlight til VIA University College i Aarhus, PROLED belysning til Herning City og 300 Robe lamper til The Minds of 99 koncert i parken.

 

Light Partner mestrer altså alt inden for visuelt udstyr til underholdning. Med dét fundament var det i 2021 tid til en opjustering af websitet med et friskt SEO-pust. Og her trådte MCB’s SEO-specialister til.

”MCB har hjulpet os på mange områder inden for SEO blandt andet med sparring, få oprettet nyt content og med at få ryddet op i overflødigt indhold.

 

Vi ser som følge en god fremgang i såvel trafik som omsætning og ser frem til at udbygge samarbejdet med MCB fremadrettet."

Stig Meyer Jensen, Direktør og ejer af Light Partner

Behov for en dedikerede SEO-indsats til hjemmesiden

Tilbage i 2021 havde Light Partners hjemmeside en række udfordringer, som gjorde det svært at få succes på Google. Google er en foranderlig størrelse, og SEO-taktikkerne er omskiftelige, hvorfor det kan være vanskeligt og tidskrævende at håndtere SEO på egen hånd. Af samme årsag valgte Light Partner at søge assistance udefra og kontakte MCB, som med de rette kompetencer kunne give hjemmesiden et SEO-løft.

 

Light Partners hjemmeside led under en uklar struktur, og den daværende filtreringsfunktionalitet gav principielt Google mere end 1.000.000 forskellige URL’s at forholde sig til, hvilket i sig selv spænder ben for SEO-værdien. Derudover var det ofte de forkerte websider, der rangerede på domænet, hvorfor der også var plads til forbedringer af domænet.

 

Derfor lagde MCB’s SEO specialist en klar plan for at styrke domænet via linkbuilding, opjustering af strukturen på hjemmesiden, udvikling af nyt indhold, nedlægning af duplikeret indhold og forbedring af det eksisterende indhold og den interne linkstruktur. 

 

Og MCB sørgede også for, at Google ser bort fra langt størstedelen af filterings URL’erne, så Google fremover kan koncentrere sig om de vigtigste sider. Derudover fik Light Partner forbedret CTR, lavet noindex af overflødigt og tyndt indhold og generelt udbedret SEO tekniske udfordringer. 

Stor succes og vilde resultater med nye SEO-indsatser

Light Partner fik en total SEO gennemgang hos MCB, hvor en masse udfordringer er løst, og meget er allerede forbedret. Takket være samarbejdet mellem Light Partner og MCB er målet nu i sigte, og snart kan virksomheden høste alle frugterne af SEO-forbedringerne.

 

Selvom det stadig er tidligt i processen, er samarbejdet faktisk allerede begyndt at bære frugt, hvor den organiske trafik er stødt stigende og giver vilde resultater. Indtil videre har det givet hele 259 % flere brugere og 200 % flere sessioner, hvilket svarer til en tredobling af antal brugere på sitet. Det er i sig selv en succes! 

 

Men successen ender ikke her.

 

For Light Partner har via den organiske trafik også fået 151 % flere ordrer, hvilket har forøget omsætningen med svimlende 131 % sammenlignet med sidste år. 

 

Tallene taler for sig selv. Og det vidner om, at det i den grad kan betale sig med dedikerede SEO-indsatser.

 

Og det interessante er, at trods den markante fremgang er Light Partner stadig kun i det tidlige stadie af SEO-arbejdet. Der er stadig rigtig mange områder, som kan og skal forbedres. 

 

Forude ligger derfor en masse potentialer, og fremtiden ser lys ud for Light Partner. Og hos MCB er vi glade for at være med på rejsen, og vi er meget spændte på, hvad fremtiden bringer af flere spændende resultater.

Flemming C. Lund
Head of SEO & B2B Marketing

Søvn & Comfort

Georg Jensen Damask

Lampemesteren

Se alle cases