Zinkbakken - Højere konverteringsrate med Magento 2

Zinkbakken er en dansk virksomhed, der er specialiseret i højbede, plantekasser, spejlbassiner, bålfade, drivhushylder og selvfølgelig zinkbakker. Sortimentet indeholder dog også andre haveartikler som fx regnmålere til højbede og plantekasser.

At få produceret lokalt og dansk er vigtigt for Zinkbakken, både fordi det er det eneste rigtige i forhold til miljøpåvirkning, men især også, da det så er lettere at sikre en god kvalitet samt pris. De danske leverandører formår nemlig gang på gang at levere kvalitet til konkurrencedygtige priser, hvilket kommer det stigende antal kunder til gode.

 

Dog er nogle specialprodukter importeret fra England og Tyskland fra andre virksomheder med samme lange og stolte traditioner inden for havebrug - derfor bliver der på intet tidspunkt gået på kompromis.

Af kunderne forventes der modstandsdygtige produkter med en lang levetid. Og det skal Zinkbakken leve op til.

 

Udviklingen hos Zinkbakken er drevet af kundernes efterspørgsel og ideer til forbedrede produkter. Derfor hersker der internt stor fleksibilitet med kort vej fra produktion til slutprodukt. Mens der eksternt er behov for en brugervenlig og flot hjemmeside.

 

Derfor var det for Zinkbakken.dk nødvendigt med en migrering fra Magento 1 til Magento 2. Og det hjalp MCB med.

Vi har i mange år arbejdet sammen med Morten fra MCB, og hver gang oplever vi et godt samarbejde, hvor vi bliver taget med hele vejen gennem processen.

 

Vores hverdag er præget af travlhed, og derfor er det vigtigt for os at have en partner, der forstår at definere opgaver, budgetter og deadlines, og som samtidig bevarer det fulde tekniske overblik, så zinkbakken.dk altid yder optimalt bl.a. ift. hastighed og brugervenlighed. 

Morten Lind, indehaver af Zinkbakken

Fuld funktonalitet med migrering fra Magento 1 til Magento 2

Zinkbakken.dk trængte til en opdatering både i forhold til layoutet på webshoppen og funktionaliteter. Når det handler om det online univers, skal man holde sig til, og derfor er det vigtigt at have en brugerflade, der følger med tidens trends og tendenser - især når man har en bred kundeskare, der skal føle sig godt serviceret på ens shop.

 

Og derfor er det ikke helt lige meget, om man arbejder i Magento 1 eller Magento 2. Magento 2 sikrer bl.a. et bedre administrationspanel, der gør designet mere intuitivt, en nemmere håndtering af produkter, en øget skalérbarhed samt en markant bedre hastighed.

Magento 1 brugere kan desuden blive tvunget til at opgradere til Magento 2, såfremt de fortsat ønsker at kunne integrere deres eksterne tjenester, da understøttelsen af Magento 1 er ved at blive udfaset.

 

Rejsen med en migrering startede for Zinkbakken med et designoplæg lavet af grafikere hos MCB. Selve layoutet fik derfor et markant løft og sammen med de tekniske forbedringer i backenden og rettelser ud fra MCB’s analyser steg konverteringsraten og salget markant efter lanceringen. 

Ikke nok med at hjemmesiden blev super flot, har Zinkbakken derfor nu også en shop med højere hastigheder.

 

Hele processen frem til lanceringen foregik gennem god dialog mellem Zinkbakken og MCB. Zinkbakken trak på den store erfaring hos MCB og i samarbejdet formåede Zinkbakken og MCB med fastholdelse i ankerprodukterne at skabe en mere fremtidssikret brugerflade.

Zinkbakken går en spændende fremtid i møde

Hos Zinkbakken går det stærkt, og det kan derfor være svært at følge med den store efterspørgsel i produktionen. Dog er det med migreringen til Magento 2 blevet tydeligt, hvor vigtigt det er også at følge med online.

 

Levetiden er i dag kortere end nogensinde, og derfor er det nødvendigt med en mere jævnlig opdatering for at bibeholde den gode fremgang.

 

Zinkbakken forventer derfor, at de igen skal give deres webshop en kærlig hånd og opgradering inden for de næste 2-3 år. Og ønsket er, at de til denne tid også vil være klar til gøre brug af en erhvervsdel med et indbygget B2B-login, som netop er blevet bygget af MCB. 

 

Fremtiden ser derfor spændende ud for Zinkbakken, og MCB glæder sig til at komme med på rejsen.

Morten Jakobsen
Chief Product Officer, Magento

Søvn & Comfort

Georg Jensen Damask

Lampemesteren

Se alle cases