Sådan laver du en solid marketing strategi

 

Du brugte timer på at komme med en strålende marketingkampagne.
Du klapper dig selv på skulderen og siger "Ja, det er den!"

 

 

Efter cirka en uge kontrollerer du kun din kampagne for at se, at din strategi ikke forbedrede væksten i din virksomhed. Bare rolig, dette er ikke slutningen af ​​vejen. 

Når dette sker, er den bedste måde at komme videre på, er ved at revidere hvordan man opretter en solid marketingstrategi.

 

Marketing er en konkurrencedygtig, tempofyldt hajtank. Du er nødt til at holde trit med trends og forstå, hvordan du markedsfører din virksomhed, før en større fisk gør det. 

 

Når du prøver at tiltrække forbrugere mod din virksomhed, har du brug for en stærk markedsføringsstrategi. Strategisk planlægning begynder med en velinformeret, defineret og realistisk tilgang.

Overvej dine målbare markedsføringsmål og skitsér de specifikke handlinger, du har brug for, for at nå målet. 

Det er lettere sagt end gjort. Vi er alle nødt til at starte et sted. Derfor præsenterer vi en omfattende guide, der viser dig nøjagtigt, hvad der skal gøres. 

 

 

 

 

Hvad er en marketingstrategi?

Der er sikre måder at modtage pålidelige resultater på, der vil dominere salget på dit forretningsområde. Det hele begynder med en klar, ærlig og målbar marketingplan. 

 

Når du nærmer dig detaljerne om, hvordan du opretter en marketingstrategi, skal du ikke løbe om hjørner. Nogle virksomheder behandler strategisk markedsføring som en stor og dyr udgift.


Men tog de et skridt tilbage og kiggede på det større billede, ville de se, at det faktisk er en vigtig indtægtskilde for deres trafik og leads.

 

Hvis dine teknikker ikke har nogen fortjeneste, forstår du ikke dine potentielle kunder.
Dette betyder at en anden når målstregen i konkurrencen, før du gør det.
Som en væsentlig konsekvens undgår virksomheder at vækste, og budgetter bliver skåret, ligesom fremtiden bliver svær. 

 

For at opnå en succesfuld marketingstrategi skal du kende dine kunder bedre end de kender sig selv. Lær, hvordan du bygger indhold (content), der tiltrækker dine kommende kunder. Start kampagner, der berører deres dopamin respons og får dem til at blive forelsket i din virksomhed. 

 

 

 

 

Husk dit team

Husk, at din marketingstrategi vil påvirke din virksomheds succes. Derfor, hvis du har et team, skal du overveje at konsultere dem og få dem med på rejsen. At få dit teams indsigt kan hjælpe dig med at forstå, hvilken strategi der hjælper din virksomhed med at vækste bedst og hurtigst.

 

Dine kollegaer er lige så meget investeret i din forretningssucces som du er. At udnytte og sparre ud af hinandens ideer fører oftere, end ikke - til endnu større ideer. Oveni dette har også stort potentiale til at styrke båndene i dit team.

 

Du kan få dine ideer diskuteret i løbet af enhver social sammenkomst. Det behøver ikke altid at være et møde i et mødelokale, hvor ideerne ofte kan være svære at få i gang. Et reelt møde kan du gøre når idéerne allerede er i luften og I er klar til at eksekvere på dem.

 

 

 

 

Sådan opretter du en marketingstrategi

Måske har du allerede nogle gode ideer, men nu er det tid til at sætte disse planer i gang. Du har brug for din idé til at blive en veludviklet, omfattende marketingstrategi.

 

Der er forskellige måder at nærme sig disse strategier på, der vil inspirere dig, når du læser denne blog. For at starte skal du gennemgå følgende oversigt som et strategisk planlægningsværktøj. 

 

  • Beskriv din virksomhed og dens indhold
  • Beskriv din forretnings position og dens rolle i markedet
  • Analyser din konkurrence og din kundekreds
  • Vælg den marketing taktik, du vil bruge (Inbound, PPC, Outbound)
  • Opbyg denne taktik, som kan levere din marketingplan og måle resultater

 

 

Husk, der er forskel mellem en markedsføringsstrategi og en markedsføringsplan. I en marketingstrategi indstiller du den generelle retning og mål for din markedsføring. I en marketingplan skitserer du de nøjagtige handlinger, du vil tage for at udføre din marketingstrategi. 

 

Det kan tage flere år at udvikle din marketingstrategi. Selvom du skal sigte mod at frigive og opnå din markedsføringsplan inden for det nuværende år.

 

 

 

Hvad er vellykkede marketingstrategier?

En vellykket markedsføringsstrategi hjælper dig med at realisere dine forretningsmål. Det vil tilskynde dig til at fokusere på de forestillinger, der er nødvendige for at nå den rette kundekreds.

 

Mest af alt vil det maksimere din marketinginvestering ved at forbedre dine salgsresultater.

 

Der er syv enkle trin for at nå ovenstående:

  1. Udvikle forretnings- og marketingmål
  2. Lav en marketingplan
  3. Opbyg buyer personas
  4. Konkurrencedygtig analyse 
  5. Vælg dine værktøjer/tools
  6. Opret dine mediekampagner
  7. Udfør din strategi

 

Forretningsmål

Identificer først dine forretningsmål. Disse mål kan være at øge rækkevidden for dine produkter og tjenester eller sælge flere produkter fra en foretrukken leverandør.

 

Måske er det endda dit forretningsmål at nå en ny kundegruppe. 

Når du sætter disse mål, vil du indsnævre dit mål så meget som muligt. På den måde kan du fuldt ud måle hindringerne i din strategi. Du kan bruge SMART metoden til hjælp indstille dine forretningsmæssige mål:

 

  • Specific - forstå præcis, hvad du ønsker at opnå
  • Measurable - stille konkrete skøn, som beregner dine udfald
  • Attainable - opret mål, der er realistisk i din rækkevidde og budget
  • Respective - skabe mål med henblik på at hjælpe dig øge specifikke områder af din virksomhed
  • Timely - Mål, der er opnåelige inden for de relevante tidsramme

 

 

 

Målsætning med din Marketing

Brug dine forretningsmæssige mål som et fundament til at give dig den rigtige retning for din specifikke markedsføring.


Marketingmål involverer klare mål såsom markedsudvikling eller markedsindtrængning. At drive salg af dine nuværende forretnings produkter til eksisterende kundekreds henviser til markedsindtrængning. Tilskyndelse til salg af dine nuværende produkter til nye kunder henviser til markedsudvikling. 

 

Det kan tage flere år at nå dine marketingmål effektivt, men de skal have en tidsrammer for succes. Sørg for, at disse tidsrammer og dine mål er praktiske og mål ethvert muligt resultat og respons.

 

Hvis din marketingstrategi er god, behøver du ikke ændre din strategi fra år til år. I stedet opdaterer du simpelthen din strategi hvert år med sammenhængende revisioner. Men hvis dine produkter ændres væsentligt, eller dit eksterne marked tilpasser sig en ny konkurrent eller teknologisk fremskridt, skal du ændre din strategi i overensstemmelse hermed. 

 

 

 

Buyer Personas

En buyerpersona er en repræsentation af den karakter, der kommer i tankerne, når du tænker på den ideelle kunde for din forretning. At have en forståelse af din buyer persona frembringer en næsten håndgribelig model til dit mål og marked. Denne håndgribelige model vil derfor omfatte relevante oplysninger om din kunde og psykografiske.

 

Sådanne oplysninger inkluderer dit måls generelle aldersgruppe, værdi, beskæftigelse, interesser og placering. Indsigt i din købers personas generelle interesser er også en kritisk faktor, da det giver dig mulighed for at oprette en kampagne, der imødekommer din personas interesser. Fordelen er nu at du tiltrækker dine ideelle kunder til din virksomhed!

 

Prøv som et eksempel at tænke på, hvad buyer personas i et firma som Barnes & Noble kan være. Måske kalder de hende for intellektuel Isabelle. En karrierekvinde i midten af ​​20'erne, der kan lide at slappe af ved at læse i sit boblebad. Måske kan den intellektuelle Isabelle også lide at drikke kaffe, mens hun læser op i sin studio lejlighed i storbyen. 

 

Denne detaljerede karakter oprettelse giver dig straks mulighed for at overveje vellykkede kampagneideer. Du har nu en generel idé om, hvad du har brug for for at fange den intellektuelle Isabelles opmærksomhed. Men hvis du ikke har en anelse om, hvor du skal starte med din buyer personas, kan HubSpot hjælpe dig med det.

MCB har en fantastisk skitse, du kan bruge til at oprette din egen buyer persona.


Det er en let, gennemskuelig og vil danne process for hele din virksomhed i fremgangsmåden du kommunikere til dine ideelle kunder.

 

Du kan hente vores skabelon lige her.

 

 

 

Konkurrenceanalyse

For at gennemføre en grundig konkurrentanalyse er du nødt til at undersøge dit marked og din nuværende status for dine potentielle kunder.

 

Undersøg dit marked

En vigtig del af din marketingstrategi, er at undersøge hvad potentialet er for at bestemme opnåelige forretningsmål. Du bliver nødt til at samle dit markeds størrelse, sociale tendenser, vækst og demografi. Vær også opmærksom på ændringer i dit marked over tid, så din strategi forbliver opdateret

.

Profil af din potentielle kundekreds

Fra din markedsundersøgelse kan du oprette en profil for din potentielle kundekreds. Du kan genkende deres behov og imødekomme disse. Det svarer til en købers persona, bortset fra at du ikke kun overvejer din ideelle kunde. Du overvejer den generelle kundekreds for dit forretningsområde.

 

Profilering peger på købsmønstre som hvad, hvordan og hvor de bruger deres penge. At holde sig informeret om tendenser er også relevant her. Du vil ikke gå glip af nye muligheder, der griber kundekreds. 

Hvis du forsøger at finde nye kunder, så prøv at lave en strategi, der holder den rapport, du allerede har opbygget med dine nuværende.

 

Profilering af din konkurrence

Efter profilering af dine potentielle kunder har du sandsynligvis allerede nogle taktikker i tankerne. Det betyder også, at dine konkurrenter også har tænkt på disse taktikker. Du bliver nødt til at identificere din konkurrences produkter og tjenester, deres prisfastsættelse og taktik.

 

At forstå deres tilgang giver dig en konkurrencemæssig fordel. Det giver dig mulighed for at se kontrasten mellem deres forretning og din. Hvordan din virksomhed er unik for deres, og hvordan man markedsfører denne forskel.

 

Det giver dig ligeledes mulighed for at indse styrker og svagheder ved din forretningsstrategi. 

 

 

 

 

Vælg dine tools

Dine forretningsmål kræver, at du bruger passende værktøjer. Ikke kun til planlægning eller teknikker, men også til at eksekvere på dem. 

Nedenfor er nogle værktøjer, der er her for at hjælpe dig med at overvåge og beregne dine succesrater for din marketing.

 

SEMRush

SEMrush er et fremragende værktøj til content marketing, markedsundersøgelser, sociale mediestrategier og især SEO-audits. SEO-Audit er en stor del af ens arbejde, fordi det er en kritisk faktor i din hjemmesides placering. 

 

SEO står for søgemaskineoptimering. På SEMRush kan du dagligt se din hjemmesides rangering, søge i utallige af keywords og potentielle ideer der matcher keyword og meget mere.
Du kan endda udføre en konkurrentanalyse for at afsløre dine konkurrenters SEO-taktik.

 

Deres priser starter ved $ 99,95 / måned.

 

 

Crazy Egg

Nysgerrig, hvad besøgende er mest tiltrukket af på din indholdsside?

Med Crazy Egg kan du se visuelle "hotspots" på dit websted. Det farver områder på dit websted, der tiltrækker mest opmærksomhed. Dette er en fantastisk måde at vide, om dine kunder kigger, hvor du har tænkt dig at de skal kigge.


Sådanne oplysninger kan også finde optimale placeringer for din "tilføj til indkøbskurv" -knap.

Deres priser starter ved $ 24 / måned.

 

 

Trello

Trello holder dit team forbundet.
Du kan bruge Trello til at kommunikere og holde dig informeret om dit teams opgaver. Når dine teammedlemmer gennemfører deres projekter, rapporterer Trello aktivt deres fremskridt. 

Deres priser starter ved $ 9,99 / måned.

 

 

Opret din kampagne

Hvis du fulgte alle de foregående trin, er du endelig klar til at oprette din kampagne.
Der er 7 P'er, du skal huske på, når du udvikler din kampagne. Du kan bruge de 7 P'er i en hvilken som helst rækkefølge eller kombination, du føler ville være mest effektiv. 

 

Disse P'er er underlagt dine eksterne og interne marketing indstillinger. Når du beslutter dig for at integrere disse individuelle teknikker, kan du kalde det et "taktisk marketingmix".

 

De 7 P'er er:

  1. Product - hvad du sælger og nøglefunktionerne plus fordele, som dine kunder ønsker eller har brug for
  2. Pris - dit prissystem, og hvordan det vil påvirke dine forbrugere
  3. Promotion - de annoncer, du bruger, så dine kunder er opmærksomme på dit indhold
  4. Place - det er her dit indhold vil være synligt, oprettet og distribueret
  5. People -  de mennesker, der arbejder for din virksomhed inklusive dig selv
  6. Process - hvilken proces det tager at levere dine produkter og -tjenester til kunder
  7. Physical evidence - Alt, hvad dine kunder opfatter, når de interagerer med din virksomhed.

 

 

Oven på de 7 Ps er der håndgribelige kampagne annoncer, du kan oprette. En, som du skal være opmærksom på, er whitepaper. 

 

 

 

Whitepaper 

Du må ikke forveksle et whitepaper som et produktkatalog. Et whitepaper er tidligere defineret af Investopedia som "et informationsdokument udstedt af et selskab." Dette informationsdokument bruges til at fremhæve eller fremme kvaliteten af ​​varer og tjenester. 

 

Det kan tage et par timer eller et par uger at lave et anstændigt whitepaper.
Den vigtigste pointe er blot, at jo bedre du laver dit whitepaper - desto bedre konvertere dit whiepaper.


Et whitepaper har en tankevækkende og oprigtig tone i modsætning til en blog eller e-bog. Måske på grund af al den tunge forskning, der går i at lave et whitepaper.

 

 

 

Udfør din strategi

 

Nu kan du sætte din vision i bevægelse.
Sæt alle de brikker du har planlagt sammen og bestem den strategi, du vil fortsætte med.

Producer et dokument, der er et kort over de trin, der hjælper din kampagne med at få succes.

 

Dette er kendt som et strategidokument. Dit strategidokument skal som det mindste tilskrives til en kampagne, der kører i 12 måneder. 12 måneder er standarden for et strategidokument. 

Din virksomhed er sikkert speciel, og du vil have din strategi til at være lige så unik.


Dette strategidokument skal repræsentere din virksomhed, mens du målretter mod dine buyer personas. Hvis du integrerer alle tools, tidligere nævnte teknikker og analyser, kan det ikke gå galt. 

Integrationen af ​​din marketingplan skal omfatte forskellige strategier, som du vil udføre. Ikke en enkelt kombination, men flere forsøg, du vil prøve i løbet af dit dokuments tidslinje. Dette er nødvendigt for at imødekomme mere end en kundes behov, for at beholde din nuværende kundekreds og for at fremme din indtjening.

 

Gå videre og udfør din strategi nu, få den til at sprøjte! Der er dog altid mere, du kan lære at forbedre din indvirkning. Heldigvis, hvis du læser videre, gives der yderligere oplysninger til dig.

 

 

 

 

Forskellige typer marketing

Du ved nu, hvordan du opretter en markedsføringsstrategi, men ved du, at der findes forskellige typer markedsføring? Der er indgående eller udgående markedsføring, du kan tage i betragtning, før du fortsætter med din strategi.

 

Inbound Marketing handler om at producere indhold, der sømmer dit målklientel. Indholdet skal også repræsentere din virksomhed, derfor tiltrækker du ikke bare din målkunde. Du tiltrækker den rette kunde til din virksomhed. 

 

Med det rigtige publikum får du en meget højere fordel, når du udfører din strategi. At gøre fremmede til dedikeret kundekreds. Det gør lige så godt arbejdet med markedsføring, salg og service glattere. Da det hele skal være ret synkroniseret med din virksomhed.

 

Udgående markedsføring er kendt som en mere traditionel metode. Det er en metode, der når vidt og bredt. Bestående af e-mails til dine købte lister, outsourcet telemarketing og kampagner. Andre ting du kan overveje med udgående markedsføring er seminarerier og messer.

 

Sammenlignet med indgående markedsføring er udgående dyrere med et lavt investeringsafkast. Udgående markedsføring bliver også mindre effektiv over tid, da folk har tendens til at blokere disse metoder. Ingen ønsker trods alt spamopkald, gør du?

 

 

 

Du er en klient for

At sætte dig selv i din klients sko er en proces, som mange virksomheder overser. Du ønsker ikke, at din marketingstrategi skal være en afbrydelse, irritation eller forstyrrelse. Tænk over, hvilke strategier der har trukket dig ind, fordi du ikke bare er en virksomhed. Du er også klient.

 

Prøv at lave en liste over alle dine yndlingsfirmaer. De butikker, du besøger ofte, de steder, du kan lide at give din virksomhed til. Vær klienten, du er klienten. Dette kan skifte hele din tilgang og give den en helt ny betydning. 

 

At være relatabel er nøglen. Folk er tiltrukket af virksomheder, der markedsfører deres interesser og ser efter ting, der vedrører dem. Hvis du kan forholde dig til dine kunder med oprigtighed, er der lidt plads til fiasko.

Der er lidt plads til fiasko på grund af simpel karma. Hvis du behandler dine kunder, som du vil blive behandlet, har de ingen grund til ikke at elske din virksomhed. Når du tænker på, hvordan du opretter en markedsføringsstrategi for din virksomhed, så tænk over hvilke strategier, der fungerede på dig!

 

Stil dig selv disse spørgsmål, hvis du ikke allerede har gjort det.

  • Hvilke kampagner tvang en positiv reaktion fra dig?
  • Hvad fangede dit øje?
  • Hvad kan du lide ved deres produkter?
  • Holder deres kundeservice dig tilbage, eller får du dig til at tøve med at gøre det?

 

 

Din brandhistorie

Uanset om du er klar over det eller ej, har hvert brand en historie. Du har en historie bag dine forretningstilbud. Alt dette går tilbage til at være relatable og fængslende dine kunder.

 

Der er en engagementstrategi, der centrerer omkring øget kommunikation. Du kan få din brandhistorie ud til din målkunde ved at angive de kanaler, du vil bruge. Disse kanaler skal have til hensigt at nå dit målmarked.

 

De kanaler, du vælger, kan være offline eller digitale. Målet er at have en stærk tilstedeværelse, der engagerer potentielle købere.

 

 

 

Brug af sociale medier

Social mediamarkedsføring bliver kun mere relevant hvert år. Der er ingen tvivl om, at vi skrider frem mod et mindre traditionelt marked. Den digitale æra forsvinder ikke.

 

Med social media marketing skal du tænke over, hvad dine kunder finder værdifulde. Opret og del indhold, videoer og billeder, der får potentielle kunder til at besøge din profil. Det binder også ind i din SEO-strategi. 

Sociale mediekonti dukker op på søgemaskiner som Google og Yahoo. At have aktive forretningsprofiler på sociale medier øger relevansen på flere platforme med høj trafik. Platforme som Twitter, LinkedIn, YouTube, Facebook og Instagram. 

 

Hvis du har en personlig social mediekonto, du er naturligt aktiv med, vær igen klienten. Sæt dig selv i din kundes sko. Husk, hvad dine skærmvaner er, og reklamerne på nyhedsfeedet, som du "kan lide" eller "følge".

Marketing på sociale medier er gratis. Du kan betale for forfremmelser til din forretningsprofil, men selv det koster ikke meget!

Det er også en mulighed for at få dit brand til at føle sig mere autentisk. Skriv virkelig dit brand personlighed.

 

 

 

Industrihændelser

Siden Covid-19-pandemien er der kun få inden for industrihændelser. Netværk er vanskeligt, når messer alle er online. Alligevel forbliver messer som en vigtig business-to-business (B2B) netværksstrategi.

 

Messer er generelt private begivenheder, der ikke er åbne for offentligheden. Det giver virksomheder mulighed for at styrke eller skabe relationer med potentielle partnere. Sammen med potentielle brancheudsigter og kunder. 

 

Industriudsigter henviser til tendenser i markedet og forretningsmuligheder. Du får også indsigt i, hvad din konkurrence kan tilbyde på markedet. 

Selvom der nærmer sig industrihændelser er væsentligt forskellige online, er fordelene de samme! 

 

 

 

Eksempler

Forhåbentlig har du nu en reel fornemmelse for, hvad det er at skabe en marketingstrategi. Det er en masse information at tage i, men rolig, tag dig tid til at behandle. I mellemtiden glans over følgende eksempler og bliv inspireret.

 

Sephora

Sephora forstår, hvordan man laver bølger og trækker deres målgruppe ind. Dette firma centrerer sit marked omkring hudpleje- og skønhedsprodukter af høj kvalitet. Svarende til Ulta Beauty. Konkurrencen er hård inden for kosmetisk salg, så Sephora er nødt til at holde sig på toppen af ​​deres A-spil. 

 

Deres køberperson består af kvinder, men ikke kun alle kvinder. Sephora stræber efter at få kvinder ind, der er villige til at betale moderate til høje priser for kvalitetsprodukter. Kvalitetsprodukter, der sigter mod at få kvinder til at føle sig selvsikre og strålende. 

 

Sephora personaliserer skønhedsoplevelsen for hver klient. De har en interaktiv videoapplikation, som deres kunder kan nyde. Videoapplikationen giver potentielle købere mulighed for at prøve make-up digitalt, inden de køber. Det er en unik markedsføringsstrategi, der får Sephora til at skille sig ud fra resten.

Selv online lever Sephora på at opfylde klientens kernebehov. Takket være grundig forskning og analyse fandt Sephora måder at lindre deres kunders bekymringer på.

 

GoPro

Constant produktanmeldelser gennemføres på sociale medier omkring kvalitetsbilleddannelse. I den digitale æra er det høj efterspørgsel at have et kamera af høj kvalitet til at fange publikum til sociale medier. GoPro kastede traditionelle kameraer for at lade dem synke i vandet og lavede et produkt, der kører tidevandsbølger!

GoPro har opbygget et stort publikum på over 6 millioner dedikerede tilhængere. Det er på Instagram alene. Deres marketingstrategi fokuserede på brugergenereret indhold eller UGC. Det betyder, at de ønskede, at deres produktbrugere skulle være en del af deres forretningsvækst i mere end bare indtægter. 

 

Folk blev hurtigt aktivt involveret, ligesom GoPro havde til hensigt. GoPro fortsætter med at dele videoer oprettet af deres forbrugere over deres sociale medieprofiler. Disse high-definition videoer har krav, såsom kreativitet og et højdepunkt i GoPros logo. 

 

Du har muligvis ikke et GoPro-produkt, men du kan bruge deres eksempel, når det kommer til ethvert produkt. Selvom du sælger utrolige hårbørster, kan du få dine villige købere til at tage kvalitetsvideoer eller fotos. Sæt krav, der centrerer omkring dine marketingmål, og del dem på dine forretningsprofiler. 

 

Target

Target bruger betalte medier til at promovere dets indhold. De betaler Twitter for at gøre shopping ekstremt tilgængelig gennem deres reklamer. Ved køb i appen behøver kun kunder at klikke på Target Twitter-indlægget for at shoppe.

 

Twitter er ikke den eneste platform, der forbedrer køb i appen og øger salget og eksponeringen. Der er flere sociale mediekanaler, når det passer dig. Hvis du har råd til en rimelig pris, skal du bruge sociale mediekanaler som et seriøst værktøj.

 

Toms

Toms henvender sig til et publikum, der foretrækker overkommelige, komfortable og alligevel stilfulde sko. Dette firma ser efter måder at få en social indflydelse på, f.eks. Deres "One for One" -program. Dette program giver købere mulighed for at føle sig godt tilpas med deres køb på flere måder end blot æstetik eller komfort.

I "One for One" -programmet donerer Toms et par sko til et barn, der har behov for hvert kundekøb. Du har sandsynligvis set lignende strategier brugt i mange marketingstrategier. Det er en dyr strategi, der er effektiv, hvis den passer til dit budget!

 

 

Better Me, Better World

Philips er et kendt mærke, der inspirerede andre mærker, da de startede deres Better Me, Better World-kampagne. Med denne ædle markedsføringsstrategi hjalp kunderne Philips Foundation med at støtte sundhedsydelser på globalt plan. Til gengæld modtog kunderne særlige fordele.

For at få ordet ud, brugte Philips den digitale presse, kanaler, medier, streams, blogs og meget mere. Hvis du prøver at få en dyb indflydelse på din marketingteknik, har du brug for så meget eksponering som muligt. Garner støtten, fordi de fleste mennesker ikke vil tøve med at slutte sig til sagen.

 

 

 

Webinars

Hvis du har brug for mere rådgivning uden for form af en informativ blog, skal du gå til MCB. MCB tilbyder utallige webseminarer, der kan give dig yderligere indsigt i, hvordan du opretter en marketingstrategi.

Der er uendelige måder at nærme sig en anden markedsføringsstrategi end de metoder, der vises på denne blog. Webinars er en god måde at udforske disse tilgange på en anden måde. De er et værdifuldt værktøj til at introducere nye kunder til dit brand. 

 

Når du har bygget et engagerende webinar og annonceret det, skal du være parat til at være vært for det. Gør sessionen interaktiv, mindeværdig og informativ.

 

 

 

Tutorials

Du kan nemt lave video-tutorials med dit forretningsteam. Gør det sjovt, engagerende og naturligt. Hvis du ikke viser, hvor meget du elsker dine egne produkter, er potentielle købere mindre tilbøjelige til at vise interesse. 

Trin-for-trin tutorials er gode, for hvem vil læse en manual? Det giver vigtige instruktioner til dit produkt, som dine forbrugere vil sætte pris på. Husk også, at potentielle købere vil bruge dine tutorials som produktanmeldelse! 

 

Sørg for, at du laver den bedste vejledning, du muligvis kan, til at repræsentere dit produkt. I forretningsmarkedsføring er det første indtryk alt. Med video-tutorials kan du øge din synlighed og forblive relevant for trends.

 

Lær at blive fortrolig med kameraet, eller ansæt nogen, der er det. Video tutorials vil gøre eller bryde dit produkt. Sørg for, at du sælger, som du underviser!

 

 

 

 

Gennemgå dit indhold

Bliv ikke så fanget med at udvikle dit indhold, at du glemmer at gennemgå det. Du vil gerne se på alle dine gamle produkter og marketingstrategier. Gennemgå hvad der fungerede og ikke fungerede, solgte og ikke solgte.

 

Du behøver ikke at smide et produkt eller en idé simpelthen fordi den ikke skabte bølger. At skille sig ud fra konkurrencen er sværere end nogensinde, men hvis du har et originalt produkt, der ikke fungerede, så prøv at opgradere det. Du kan muligvis få bedre resultater bare ved at oprette mislykkede markedsføringsstrategier.

Hvis din virksomhed har eksisteret i lang tid, kan det tage lang tid at gennemføre denne strategi. Det tager måneder, men du ved aldrig, om du havde en diamant, der havde brug for polering, indtil du kiggede igen.

 

 

 

 

E-bogmarkedsføring

Bortset fra en hvidbog, der blev berørt tidligere, kan du prøve e-bøger. Skriftligt indhold skal være fantastisk for at skille sig ud i dag. Du vil prøve enhver marketingstrategi, du kan. Jo mere rækkevidde og indhold du har tilgængeligt, jo bedre. Blogs er en sag, men e-bøger når ud til andre kunder. 

 

Der kan være mindre forskning involveret i at lave en e-bog sammenlignet med en hvidbog. Alligevel vil du ønske, at dette er en teamindsats. Du har brug for e-bøger, der er skrevet professionelt, fulde af troværdighed og interessante for din målgruppe. 

 

 

 

 

Entertainment Branding

Hvem elsker ikke at blive underholdt? Selvom du ikke bruger meget tid på at hengive dig til underholdning, gør dine potentielle kunder helt sikkert det.

 

Et par mærker er begyndt at bemærke dette og integrerede reklame i underholdning. Det har ikke engang lyst til at annoncere. Tricket er at levere underholdning gennem sociale medieaktier og samtidig opbygge brandaffinitet. 

 

Hvis du er kreativ nok, kan du indarbejde denne taktik i enhver strategi. Tænk på podcasts, DIY-videoer og endda tutorials. Den bedste del er, at det er sjovt og tilføjer personlighed til dit forretningsmærke. Giv dine værdier liv, og saml derefter et ligesindet publikum.

 

Sig ikke mod perfekt her, sig efter hvad der er rigtigt. Gå efter hjertestrenge eller dopamin. Uanset hvad der repræsenterer dig og dit brand bedst, men hold en jordnær fornemmelse.

Video- og lydunderholdning er ikke dine eneste afsætningsmuligheder for denne form for branding. Du kan også lave memer. Jeg ved, det lyder uprofessionelt at overveje.

 

Vær forsigtig med, hvordan du nærmer dig branding til underholdning. Sørg for, at din video, lyd eller endda memes får et positivt svar. Internettet er fantastisk til at misforstå og gå ud af proportioner.

 

Kør dine ideer med familie, venner og dit forretningsteam. Når du har lavet videoen, lyden eller billedet, skal du sørge for at køre det igennem dem igen. Hvis du får en negativ feedback, så forestil dig, hvordan det kan påvirke hele dit brand negativt på internettet. 

 

 

 

Vær lydhøre

klienter og potentielle muligheder ønsker at oprette forbindelse til dit brand. De forventer et rettidigt svar, de har brug for øjeblikkelig tilfredsstillelse for at føle, at du virkelig bryr dig.
Hvis de har spørgsmål, er det generelt behov for et øjeblikkeligt svar. 

 

De kanaler, hvor du sandsynligvis vil lykkes med dette, er dine sociale medieplatforme. Instant messaging-apps som Kik og WhatsApp plejede at være populære, men Instagram og Twitter er inde i det lange træk. Facebook er heller ikke en, du vil overse. 

 

Hvis du ikke har budget til at ansætte mange kundeservicemedarbejdere, kan dette virke umuligt. Du har allerede travlt med at drive din virksomhed, hvordan vil du være tilgængelig 24/7 til at besvare enkle spørgsmål?

 

Hvil let, for chatbots er også gode.

Chatbots er nyttige som et kundeservicealternativ. De giver øjeblikkelige svar til dine kunder og potentielle kunder. Chatbots er også overkommelige.

 

Live-repræsentanter kan ikke erstattes af chatbots fuldstændigt. Der er kritiske situationer, der berettiger et mere interaktivt svar. De er dog en værdig investering at kritisere, når du overvejer din strategi. 

Har du ikke nogen kodningserfaring?

 

Ingen bekymringer, her er et nyttigt link med værktøjer, der ikke kræver nogen erfaring for at komme i gang.

 

 

 

Whitepaper

Dette blev nævnt tidligere i denne blog, men lad os røre ved det igen. En hvidbog er forskellig fra en blog eller en e-bog. Hvidbøger er informative dokumenter, der også er autoritative. 

 

Omfattende forskning er nødvendig, når du skriver en hvidbog. Det argumenterer for en nøjagtig løsning eller en anbefaling til et produkt eller en tjeneste. De koncentrerer sig om data og tunge forretningstekster. Generelt er formelle toner målet, og det trækker et nyt publikum til dit marked.

 

Sæt ikke salgspladser i din hvidbog, du vil fremhæve din ekspertise. Kommer ikke dig ved.

Hubspot har en god oversigt over, hvordan du kan skriver et whitepaper.

 

 

 

MCBs Hubspot Academy

Din virksomhed vil trives, hvis din marketingstrategi er omfattende, inspirerende og fængslende. Der er uendelige kreative måder at nærme sig forskellige markedsføringsteknikker på. Blogs, e-bøger og whitepapers er nyttige tekstværktøjer. Mens videoer, billeder og podcasts er meget engagerende værktøjer til din virksomheds eksponering. 

 

Køberpersoner skal altid tilpasse sig dit forretningsindhold, og du skal også være gennemsigtig med din forretningsperson.

 

Humaniser din virksomhed med relaterede tilgange. Vær lydhør og mål mål, der kan nås. Hold altid din konkurrenceanalyse opdateret såvel som forretningstendenserne. 

 

At finde ud af, hvordan man opretter en marketingstrategi, er kun overfladen af ​​forretningsmarkedsføring. At navigere i farvandene i den stærkt konkurrenceprægede forretningsmarkedsstrategi er afgørende, men ikke alt. 

Hubspot er der for at give ekspertise inden for marketingstrategier og give dig de værktøjer, du har brug for for at få succes.

 

Tjek vores blogs og lær hvordan du bruger Hubspots servicesoftware til at udvide din virksomhed.

Besøg vores Hubspot Academy i dag

HVAD ER GROWTH-DRIVEN DESIGN?

Et website skal vedligeholdes. 

Men fordi det er både dyrt og tidskrævende, er det noget, der måske kun bliver gjort 1 gang om året - måske sjældnere.

Skal du bruge hjælp til dit projekt?

Martin Mensbo Christiansen
Marketing Manager