HubSpot Sales Hub

Giv den bedste oplevelse for salgsteamet med bare ét modul

 

I HubSpot finder du en lang række gode, effektive og brugervenlige funktioner, der sørger for, at du kan samle alt din viden og dit data ét sted, lige såvel som du helt automatisk kan berige den data og udnytte den til fulde. Det betyder, at du kan spare store mængder af tid, penge og frustration. 

 

Lyder det dyrt? Så bare rolig. 


Du kan nemlig nå langt med den gratis version af SalesHub. Du får bl.a. mulighed for:

 

  • Opgavestyring
  • E-mail tracking/notifikationer
  • E-mail templates
  • Deling af dokumenter
  • Opkald og tracking
  • Meeting scheduling
  • Live chat

 

Vil du høre mere om dine muligheder med HubSpot SalesHub?

 

 

Book et møde

Opgavestyring

For de fleste salgsafdelinger er opgaverne ofte ens, og dagene indebærer de samme metoder og teknikker. Men er dine kunder også ens?

Det kender du nok allerede svaret på. 

 

Det er de nemlig ikke, og derfor bør sælgerens strategier også variere. Derfor handler det om at klæde salgsafdelingen bedst muligt på og samtidig få skruet op for hastigheden på opgaverne, så de krydres med kontinuerligt arbejde.

 

Opgavestyring er derfor uundværligt. Og det kan HubSpot klare.


Med den gratis version vil du have mulighed for at arbejde på et “Basic” koncept, men du kommer stadig til at råde over nogle af markedets mest moderne metoder til strømlining af din salgsafdeling.

Du kan i HubSpot indstille dine opgaver efter 4 parametre målt på prioritet:

  • Critical
  • High
  • Medium
  • Low


Lige såvel som du kan ændre status på opgaverne, så du altid har et godt overblik over, hvad der foregår i fx din salgsafdeling:

  • Ny
  • Arbejder på den
  • Afventer
  • Færdig
  • Slettet

 

Sådanne opgaver kan variere. Ofte kan de være noget i stil med:

  • Connect på LinkedIn
  • Ring til kontakten
  • Send mail til kontakten
  • .. Og så kan du ellers selv tilføje
Task

Email tracking/notifikationer

HubSpot har selvfølgelig bygget et værktøj, der passer til de tre største mailklienter - og den er intet mindre end fantastisk! Den har nemlig indbygget tracking og login via e-mail, så du har mulighed for at berige din data i dit CRM.


Så bruger du Google Gmail, Outlook eller Office 365?
Skynd dig at åbne op for gratis CRM via HubSpot.


“Men hvordan fungerer det?”, tænker du nok.


Simpelt! 

 

Vi bruger det fx selv hos MCB. Vi har alle en Gmail, og den er koblet til HubSpot. Derfor kan vi alle lynhurtigt få et overblik over den kontakt, vi skriver med, lige såvel som vi kan berige den allerede eksisterende data. Vi kan derfor altid finde historikken frem på en given kontakt, og det sparer os masser af tid, idet vi slipper for at forstyrre kontakten med spørgsmål, vi allerede har fået besvaret og rende frem og tilbage mellem hinanden for at få den nødvendige viden.

 

Som udgangspunkt ‘logger’ vi alle mails, og derfor bliver de automatisk koblet til historikken på den enkelte kontakt. Det er også muligt at aktivere ‘Never log’, hvilket især er smart internt.

 

Det er bare et ‘flueben’, og så er du i gang!

Når du har installeret HubSpot, vil du opdage, at flere felter bliver tilgængelige for dig. Her er der tale om:

 

  • Templates
  • Sequences
  • Documents
  • Meetings
  • Snippets  

 

Læs med længere nede og hør om, hvorfor de moduler er guld værd.

Email_tracking

Email templates

Er du typen, der sender mange nyhedsmails med samme budskab? Så vil du elske template-funktionen i HubSpot.

 

Her får du en opbygning, der rækker langt ud over de traditionelle templates, de fleste mailklienter benytter sig af. Med HubSpot Templates udnytter du nemlig den store viden og det brede datalag, du allerede har med din CRM - og derfor har du en stærk medspiller!

 

Så drop ALT om at have en template med fast tekst, hvor du lige skal huske at ændre navn, ugedag eller tidspunkt. Alt det kan med HubSpot styres med den data, du har i din CRM. Og derfor bliver hver mail både personlig og relevant.

 

Når du har skrevet en mail, der vælter alle kegler, kan du derfor bare dele den med resten af dit team, og de kan uden videre udnytte den. De skal ikke ændre en eneste detalje, da du allerede har anvendt variabler fra din CRM - det er smart!

 

Og jo, selvfølgelig har du også mulighed for at gøre brug af HubSpot’s indbyggede kalenderbooking, dokumenter og meget, meget mere…

templares

Deling af dokumenter

Vi kender alle til deling af dokumenter - og det fungerer bare. For mange er det også en stor del af arbejdsdagen og noget, som letter mange arbejdsprocesser. 

 

Men hvordan bliver dit dokument brugt, når først det er sendt ud?

Document_1

Når du bruger HubSpot til at dele dine dokumenter, vil du få en større indsigt i, hvordan de efterfølgende anvendes. I stedet for bare at forlade dit skrivebord, kommer de nemlig direkte ud i skyen, hvorfra der trackes på dem.

 

Modtageren kan selvfølgelig stadig downloade dit dokument, og når det sker, vil du vide det med det samme via en notifikation.

På den måde kan dokumenter bruges på tværs af hele arbejdspladsen - uafhængig af om du er ved at oprette en template, eller om du bare vil have, at kundeservice har den til rådighed


Så er du godt sikret!

Document_2

Med HubSpot vil du derfor kunne se, hvem der har vist interesse for det dokument, du har oprettet. Måske vil det være relevant for dit salgsteam, der så ved, hvis fx en whitepaper bliver åbnet 20 dage efter et download. Det er nemlig et varmt lead!


Det er blot én af mange muligheder!

Opkald og tracking

Når et lead er blevet forfulgt og modent, er det klar til et opkald fra dit salgsteam. Og både det samt det efterfølgende kickoff møde kan oprettes via HubSpot. 

 

Og det er smart!

 

Du slipper nemlig for at tilføje data på kontakten efter mødet. Og derfor kan du bare berige.

Derudover kan den anden part optage samtalen direkte i databasen, vigtige key take-aways kan logges på opkaldet, og målrettede automations kan efterfølgende tage over afhængig af udfaldet

Calling_1

Meeting scheduling

Kender du problematikken med at finde et tidspunkt, der passer jer begge? Det kan give en vild hovedpine!

 

Heldigvis har HubSpot gjort mødebookinger lettere end nogensinde. Du kan nemlig tillade potentielle kunder at booke et møde direkte i din kalender - og bare rolig! Dobbeltbookinger er ikke en mulighed, da modulet konstant integreres med din Gmail-, Outlook- eller Office365-kalender.

 

Og selvfølgelig kan du selv styre, hvor længe møderne skal vare, i hvilket tidsrum de kan bookes osv. Du har derfor overblikket helt ned til den mindste detalje.

 

Så om du skal bruge 15 min. mellem hvert møde, eller du kun kan bookes om tirsdagen fra 10.00 til 15.45... Det er op til dig.

Meetings

Live chat

Live chat er efterhånden en gammel kending. Og for at være helt ærlig - så har det for nogle været en stor succes, mens det for andre har været ubetydeligt.

 

“Så hvorfor gør hubSpot, så stort et nummer ud af det?” tænker du nok.

 

Nu skal du høre!

 

HubSpots live chat bygger på hele din CRM-database og selve tracking scriptet. Det betyder, at der er tale om en målrettet segmentering, der styrer, hvornår den skal agere, hvem den skal agere på, hvem modtageren snakker med osv. Alt er derfor 100% styret af den data, du har liggende i dit CRM.


Og det gør, at Hubspot’s live chat er en større partner i din markering end andre chatsystemer, som ofte er styret af de enkelte landingssider, man som besøgende lander på. Derfor kan du fx bruge HubSpots live chat som service-modul for besøgende, du allerede kender og har haft kontakt med, lige såvel som du kan informere tidligere kunder om en anden landingsside, der lige fanger deres interesse.

Giver den enkelte sig til at agere med åbningen, vil det straks blive opfanget og meldt tilbage til den person, der har ansvaret for kontakten - og derfor står relationen stærkere tilbage!

livechat

Men det er ikke alt...

HubSpot er fyldt med mange andre inbound features som du kan læse om

 

 

Lige her

Er HubSpot noget for dig?

Udfyld dine oplysninger herunder, så kontakter jeg dig hurtigst muligt med et ærligt svar.

Martin Mensbo Christiansen
Marketing Manager