Inbound Marketing handler om at tiltrække og konvertere relevante leads samt at engagerede kundeemner til din virksomhed. For tiden med at opsamle leads via kold kanvas og spammails er udløbet! Du er ikke relevant og bliver et potentielt lead til kunde, er levetidsværdien meget lav.
Derfor er inbound marketing salg, der kommer til dig.
Når en potentiel kunde er i gang med at undersøge mulighederne for at købe et produkt, en ydelse, eller hvad end du udbyder i din forretning, er hun allerede langt i sin kunderejse. Hun har besluttet sig for, at hun skal handle, hun skal bare finde ud af, hvor. Og hvorfor skulle det ikke være hos dig?
Det, der overbeviser hende, kan være noget af dit strategiske content, en annonce, et indlæg på et socialt medier eller...
Derfor er indbound marketing en strategi, der sætter flere af dine kanaler i spil.
Hos MCB arbejder vi dybdegående med at identificere din målgruppe samt persona og bruger hele denne proces til at kvalificere og konvertere ukendte leads - til kendte leads.
Men Inbound Marketing er mere end bare at lave SEO, content og/eller socialt indhold. Det handler om at være nyttig og ikke mindst relevant for dine potentielle kunder og lede dem sikkert gennem rejsen fra ukendt til et lead, der er klar til at snakke med en sælger.
Inbound marketing består af en 3-benet rejse for den potentielle kunde. Det handler om tiltrækning, engagering og sidst men ikke mindst, handler det selvfølgelig om at give dem en god oplevelse. Den gode oplevelse og måden, man arbejder med det på, er ikke anderledes, end den har været de sidste 10-15 år. Men det kræver ressoucer at nå i mål!
Forståelse for dine købere og de udfordringer, de står overfor og skab en målrettet marketingstrategi, der tiltrækker og konverterer potentielle kunder.
Forståelse for indtægtsmål og at nedbryde dem for at oprette en månedlig plan for at opnå det krævede antal besøgende og konverteringer.
Identificering af de rigtige søgeord, der bruges af dine kundeemner og optimering/oprettelse af webindhold til at placere sig højere på søgemaskinerne.
Udvikling af værdifuldt indhold, der er målrettet potentielle leads i de forskellige faser af købsprocessen.
Vi vækster din tilstedeværelse på sociale medier som Facebook, LinkedIn, Instagram og Pinterest.
Vi hjælper dig til at sikre synlighed, når potentielle kunder søger på Google efter dine mål.
Vi booster købsrejsen ved at lave målrettede og relevante kampagner via e-mails og regelmæssige nyhedsbreve for at forbedre din virksomheds position blandt andre virksomheder.
Vi sikrer, at intet lead falder gennem revnerne med opbygning af automatiserede arbejdsgange baseret på information indsamlet fra besøgende og leads. Så de får det rigtige indhold på det rigtige tidspunkt.
Vi opsætter rapporter, så din marketingsafdeling kan få korrekte realtids KPI'er til at kunne justere i den nye hverdag og tilføje flere midler til kampagner, der vækster bundlinjen.
MCB har været en meget fleksibel og kompetent samarbejdspartner for os. Vi har en ret velvoksen marketingafdeling med mange kompetencer in-house, og derfor har det været en fornøjelse, at vi i stor udstrækning har kunne samarbejde direkte med udviklerne hos MCB om at bygge den helt rigtige løsning.
![]()
HubSpot ændrer dit syn og fokus på dine kunder.
Man går fra at kommunikere til kunderne med ansigtet rettet mod væggen (og håber bare på, at kunden står bagved og lytter med, og at han rent faktisk får den viden, som han behøver) til at kommunikere med dem og kigge dem i øjnene.
Det betyder, at HubSpot lader os interagere med og møde vores kunders behov ved at være proaktive og reagere på deres adfærd. Derfor får de den service, de behøver - helt uden, at vi bruger flere ressourcer på det!
![]()
MCB har været inde over alt teksten på hjemmesiden, og det får jeg meget ros for i dag. Det har været en meget vigtig del af processen. Selvom vi til dagligt arbejder med at hjælpe vores kunder med at kommunikere præcist og tydeligt, er det ualmindeligt svært at kommunikere, hvad vi selv laver. Vi er simpelthen for dybt involveret til at kunne se os selv udefra. Det er fuldstændig for os, som det er for vores kunder. Og der har MCB været en uvurderlig hjælp.
Hjemmesiden er fantastisk. Der er alle de Unique Selling Points, man har brug for at vide. Og det står klart, hvad vi laver. Så MCB har sørget for, at der er et solidt fundament i HubSpot at bygge på. Og det var det, jeg bad om. Og det man sige er lykkedes.
Rigtig mange webbureauer har fokus på content. Alle vil lave videoer, billeder og fine farver. Men håndværkeren - teknikken i at få Google Analytics til at køre, få HTML-delen til at fungere, rode rundt i links og landingpages, det er der ikke ret mange, der interesserer sig for i dag. Og det var en af grundene til, at jeg valgte MCB, nemlig fordi MCB kunne begge dele - både være håndværkeren og grafikeren.
Som så meget andet er der behov for et stort forarbejde, før du vil opleve resultater af din inbound marketing. Du bør derfor have styr på de marketing kanaler, der giver mening for dig, sørge for at udnytte dem til fulde og konstant optimere og vedligeholde dem for på den måde at være godt på vej.
Men det kan også være en hård proces i sig selv.
Tag en dyb vejrtrækning...
Vi kan nemlig hjælpe dig hele vejen rundt og besvare spørgsmål som:
Og så har vi også oprettet en HubSpot Knowledgebase for alle MCB kunder, der bruger HubSpot.
En del af din inbound strategi kan tage udgangspunkt i Growth Driven-Design.
Her er der tale om en proces, der er meget forskellig fra den metode, webdesignere normalt bruger, når de skal opbygge et website. Den handler nemlig om at designe og publicere et website meget hurtigere, end vi er vant til - og der må gerne være fejl! Bagefter udvikles der løbende på baggrund af bl.a. test som splittests og andet data.
Outbound marketing er de traditionelle kanaler til markedsføring, og det er derfor også dem, du betaler for. Det kan fx være bannere eller annoncer. Og det er derfor de teknikker, du anvender, når du aggressivt vil skubbe et budskab ud til din målgruppe.
Og det er både på grund af prisen, aggressiviteten og den åbenlyse reklame-faktor, at outbound marketing i dag oplever et drastisk fald i sin virkning.
Dine potentielle kunder er rent ud sagt blevet immune over for den overeksponering, de vader gennem hver dag, og derfor er det vigtigere, at du forstår at tiltrække dem på de parametre, der interesserer dem.
Når din inbound marketing strategi er lagt, starter vi sammen arbejdet for at ramme potentielle kunder med dit brand og din virksomhed.
Marketing Hub er født til dette og mulighederne for, hvad den kan gøre, er nærmest uendelige.
Med den dybe integration til dit website, sikres du, at der kan sendes relevante e-mails, og at du kan ramme målgruppen på de sociale medier og dermed i højere grad være relevant med alt dit indhold.
Det stopper dog langt fra der, da HubSpot MarketingHub oftes erstatter flere af vores kunders tools. Det er altså et gennemtestet marketing automation program, som også tilbyder styring af dine sociale medier, annoncering, pop-ups, e-mail marketing, landing pages og formularer.
Er din virksomhed klar til at få flere kunder gennem jeres ordrebog og holde styr på nye leads?
Så kan vi som certificeret HubSpot partner hjælpe dig.
Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966