INBOUND MARKETING

Den røde tråd i hele din forretnings marketingstrategi

3 grunde til at investere i inbound marketing

  1. Mere opmærksomhed. Med inbound marketing er der tale om indholds- og vidensdrevet marketing, og det er noget, der mere end nogensinde har fået ikke bare dine kunders, men også Googles opmærksomhed.  

  2. Flere kunder. Inbound markedsføring er en indirekte markedsføringsstrategi, der tiltrækker nye, potentielle leads og skaber tilbagevendende kunder, så du opnår et bedre afkast.

  3. ‘Gratis’ Markedsføring. Modsat de betalte annonceringsløsninger, hvor du bruger penge på alt fra ‘kliks’ til eksponering, er inbound marketing en ‘gratis’ måde at promovere dine budskaber og nå dine kunder på. 
kontakt01_smal

Hvad er inbound marketing?

Kort og godt... Inbound marketing er salg, der kommer til dig.
Og så den lidt længere version.

 

Når en potentiel kunde er i gang med at undersøge mulighederne for at købe et produkt, en ydelse, eller hvad end du udbyder i din forretning, er hun allerede langt i sin kunderejse. Hun har besluttet sig for, at hun skal handle, hun skal bare finde ud af, hvor. Og hvorfor skulle det ikke være hos dig? 

 

Det, der overbeviser hende, kan være noget af dit strategiske content, en annonce, et indlæg på et socialt medier eller...

 

Derfor er indbound marketing en strategi, der sætter flere af dine kanaler i spil. 

 

Det kan fx være:

 

Og… så… videre…

 

Inbound marketing består derfor af en række værktøjer, du skal have til at spille sammen, og som du kan måle din samlede indsats på. 

 

Derfor er der i bund og grund tale om den hjælp, du giver dine potentielle kunder, så de gennemfører en købsproces hos dig.


Lad os tage et lille eksempel...

 

Det hele starter med, at du tiltrækker besøgende til dit website fx ved at publicere content, som folk finder i deres søgeproces bl.a. i Google eller på de sociale medier.

 

Herefter konverterer du de besøgende til leads ved at tilbyde noget så tiltrækkende, at de gerne giver deres e-mail i bytte. De leads sørger du så for at varme op til et køb via automatiserede mailflows, der tilbyder masser af målrettet indhold indtil, at et lead er så varmt, at et salg tager over.

 

Det hele handler om at sammensætte de dele, der i sin helhed bliver til et salg.

HubSpot

HubSpot er en af de største spillere på markedet for Inbound marketing og firmaet der opfandt ordet 'Inbound'.

ActiveCampaign

ActiveCampaign er én samlet marketingplatform, der tilbyder et væld af muligheder, funktioner og features.

Hvad er outbound marketing?

Outbound marketing er de traditionelle kanaler til markedsføring, og det er derfor også dem, du betaler for. Det kan fx være bannere eller annoncer. Og det er derfor de teknikker, du anvender, når du aggressivt vil skubbe et budskab ud til din målgruppe.

 

Og det er både på grund af prisen, aggressiviteten og den åbenlyse reklame-faktor, at outbound marketing i dag oplever et drastisk fald i sin virkning. 

 

Dine potentielle kunder er rent ud sagt blevet immune over for den overeksponering, de vader gennem hver dag, og derfor er det vigtigere, at du forstår at tiltrække dem på de parametre, der interesserer dem.

 

Derfor kan der let skelnes mellem outbound og inbound marketing sådan her:

Outbound

- Fokus på produkt

- Eksponeres for alle

- Eksponerer produkter

 

 

Inbound

- Fokus på kunde

- Er målrettet besøgende

- Engagerer målgruppen

Kender du til Growth Driven-Deisgn?

En del af din inbound strategi kan tage udgangspunkt i Growth Driven-Design.

Her er der tale om en proces, der er meget forskellig fra den metode, webdesignere normalt bruger, når de skal opbygge et website. Den handler nemlig om at designe og publicere et website meget hurtigere, end vi er vant til - og der må gerne være fejl! Bagefter udvikles der løbende på baggrund af bl.a. test som splittests og andet data.

Kan inbound marketing betale sig for dig?

Inbound marketing består af en 3-benet rejse for den potentielle kunde.

Det handler om tiltrækning, engagering og sidst men ikke mindst, handler det selvfølgelig om at give dem en god oplevelse. Den gode oplevelse og måden, man arbejder med det på, er ikke anderledes, end den har været de sidste 10-15 år. 

Men det kræver ressoucer at nå i mål!

Du kan hente din inbound-beregner her

Hvordan kommer jeg i gang med inbound marketing?

Som så meget andet er der behov for et stort forarbejde, før du vil opleve resultater af din inbound marketing. Du bør derfor have styr på de marketingkanaler, der giver mening for dig, sørge for at udnytte dem til fulde og konstant optimere og vedligeholde dem for på den måde at være godt på vej.

 

Men det kan også være en hård proces i sig selv.

 

Tag en dyb vejrtrækning...

 

Vi kan nemlig hjælpe dig hele vejen rundt og besvare spørgsmål som:

  • Hvilke marketingkanaler skal jeg satse på?
  • Hvordan kommer jeg godt i gang med en ny kanal?
  • Hvordan optimerer jeg på de kanaler, jeg i forvejen bruger?
  • Hvordan lægger jeg en god strategi, der sikrer, at jeg får mest ud af mine marketingtiltag?
  • Hvordan får jeg succes med inbound marketing?

Skal jeg fortælle dig mere om inbound marketing?

Udfyld formularen og jeg kontakter dig hurtigst muligt. Det koster dig ikke noget!

Martin Mensbo Christiansen
Marketing Manager

VI SAMLER PÅ GLADE KUNDER

Se alle cases

Luxoliving

Seneste blogindlæg

04. januar 2022

Magento Community eller Magento Enterprise?

Magento er som udgangspunkt en gratis e-handelsplatform. Men der er mulighed for at opgradere til en betalingsversion med endnu flere fordele. Er du i tvivl, hvilken version du skal vælge? Læs med her.

04. januar 2022

Derfor er Magento fordelagtig

Magento er en fleksibel og skalerbar platform at bruge, når du skal bygge en webshop - uanset om du driver en B2B eller B2C forretning. Her kan du læse, hvorfor du bør vælge Magento.

03. januar 2022

Sådan får du unikke fordele med Amazon Brand Registration

Kender du Amazon Brand Registration? Det er din unikke mulighed for at være i fuld kontrol over dit brand på den enorme platform.

Se alle blogindlæg