MCB har været en meget fleksibel og kompetent samarbejdspartner for os. Vi har en ret velvoksen marketingafdeling med mange kompetencer in-house, og derfor har det været en fornøjelse, at vi i stor udstrækning har kunne samarbejde direkte med udviklerne hos MCB om at bygge den helt rigtige løsning.
HubSpot ændrer dit syn og fokus på dine kunder
Man går fra at kommunikere til kunderne med ansigtet rettet mod væggen (og håber bare på, at kunden står bagved og lytter med, og at han rent faktisk får den viden, som han behøver) til at kommunikere med dem og kigge dem i øjnene.
Det betyder, at HubSpot lader os interagere med og møde vores kunders behov ved at være proaktive og reagere på deres adfærd. Derfor får de den service, de behøver - helt uden, at vi bruger flere ressourcer på det!
MCB har været inde over alt teksten på hjemmesiden, og det får jeg meget ros for i dag. Det har været en meget vigtig del af processen. Selvom vi til dagligt arbejder med at hjælpe vores kunder med at kommunikere præcist og tydeligt, er det ualmindeligt svært at kommunikere, hvad vi selv laver. Vi er simpelthen for dybt involveret til at kunne se os selv udefra. Det er fuldstændig for os, som det er for vores kunder. Og der har MCB været en uvurderlig hjælp.
Hjemmesiden er fantastisk. Der er alle de Unique Selling Points, man har brug for at vide. Og det står klart, hvad vi laver. Så MCB har sørget for, at der er et solidt fundament i HubSpot at bygge på. Og det var det, jeg bad om. Og det man sige er lykkedes.
Jeg har sat stor pris på det samarbejde, jeg har haft med Louise fra MCB’s marketingafdeling. Hun har givet mig en god intro til Klaviyo, så jeg er blevet fortrolig med programmet, og samtidig har hun opsat de flows, der nu kan blive ved med at give gode resultater lang tid ud i fremtiden.
Vi havde fulgt, at Performance Max var det nye. Jeg var egentlig meget skeptisk inden, men jeg må jo erkende, at det gået over alt forventning. Vi har solgt markant mere. Der har været en stigning på 125 % i omsætning i august i forhold til sidste år på betalt annoncering med Performance Max.
Nicolai fra MCB har været god til at hjælpe os med, hvordan vi optimerer annoncerne, og han har haft rigtig godt styr på alle tallene. Og for mig handler det også lige så meget om at arbejde sammen med nogle, der går op i det. Og jeg føler 100 %, at han går op i det. Det har betydet meget, at vi har mærket, at MCB også brænder for det
MCB har hjulpet os på mange områder inden for SEO blandt andet med sparring, få oprettet nyt content og med at få ryddet op i overflødigt indhold.Vi ser som følge en god fremgang i såvel trafik som omsætning og ser frem til at udbygge samarbejdet med MCB fremadrettet.
MCB var med fra starten, da vi skulle bygge vores digitale marketing op. Vi begyndte med at få lavet en konkurrentanalyse og søgeordsanalyse. Og der var ingen tvivl om, at det var Flemming, vi skulle have fat på, da han har en bred erfaring fra både B2B- og B2C-verdenen.
Sammen med MCB er vi meget databaserede. Vi får hver måned en analyse, som fortæller, hvordan det går ift. til de mål, vi har sat op. Det er et godt grundlag for, at vi træffer de rigtige beslutninger og arbejder med det, der giver mening for forretningen.
Vi har opnået super gode resultater! Det skal især fremhæves, at vi nu ligger nr. 1 på Google på flere forskellige søgeord indenfor vores branche – her var vi tidligere slet ikke at finde.
Vi føler os ikke bare som en kunde i mængden hos MCB. Det har hele tiden og er stadig et samarbejde, hvor vi i fællesskab higer efter de gode resultater, som kan måles på bundlinjen.
Inbound marketing indebærer en 3-benet rejse, hvor det først handler om at tiltrække, dernæst konvertere og til sidst engagere relevante leads til din virksomhed. Inbound marketing er en strategi, der sætter flere kanaler i spil med alt fra strategisk content, en annonce til et indlæg på et socialt medie. Inbound marketing handler om at være nyttig og relevant for dine potentielle kunder og lede dem sikkert gennem rejsen fra ukendt til et lead, der er klar til at snakke med en sælger hos dig.
Outbound marketing adskiller sig væsentligt fra inbound marketing med sin mere direkte tilgang og budskaber, som mere aggressivt skubbes ud til en defineret målgruppe. Modsat inbound marketing anvender outbound marketing traditionelle, betalte kanaler til markedsføring, som eksempelvis bannere eller annoncer på Google eller sociale medier som Facebook eller Instagram. Inbound marketing fokuserer derfor på synlighed, mens outbound marketing fokuserer på at skabe kontakt.
Og det er både på grund af prisen, aggressiviteten og den åbenlyse reklame-faktor, at outbound marketing i dag oplever et drastisk fald i sin virkning.
Dine potentielle kunder er rent ud sagt blevet immune over for den overeksponering, de møder hver dag - alle steder. Derfor er outbound marketing ikke nok. I stedet for at det vigtigt, at du forstår at tiltrække dem på nøjagtigt de parametre, der er relevant og interesserer dem. Og dét kan du med en inbound marketing strategi.
Når en potentiel kunde er i gang med at undersøge mulighederne for at købe et produkt, en ydelse, eller hvad end du udbyder i din forretning, er vedkommende allerede langt i sin kunderejse. Kunden har besluttet sig for, at der skal handles, vedkommende skal bare finde ud af hvor. Og hvorfor skulle det ikke være hos dig?
Her kommer inbound marketing ind i billedet. Inbound marketing handler om at være nyttig og ikke mindst relevant for dine potentielle kunder og lede dem sikkert gennem rejsen fra ukendt til et lead, der er klar til at tale med en af dine sælgere.
Vi udarbejder dybdegående analyser af dine købere og de udfordringer, de står overfor, så du får en målrettet inbound strategi, der tiltrækker og konverterer potentielle kunder.
Løbende vedligehold så du ikke kommer bagud. Vi holder dig opdateret inden for inbound marketing, når nyheder kommer til, eller når indholdet skal justeres.
MCB er HubSpot Premium Partner og derfor certificerede rådgivere i inbound marketing. Du finder specialister, som er velbevandret i strategien og ajour med de nyeste muligheder.
Vi sikrer, at intet lead falder mellem to stole med opsætning af automatiserede arbejdsgange baseret på information indsamlet fra besøgende og leads.
Udvikling af værdifuldt indhold, der er målrettet potentielle leads og tilpasset de forskellige faser af købsprocessen. Det gælder både indhold til din hjemmeside og i din email marketing.
Vi sætter os ind i dine mål og laver en inbound marketing strategi, der fører dig i mål med dine drømme og ambitioner.
Growth Driven Design (GDD) er en del af den inbound marketing strategi, der er udviklet af HubSpot. GDD er en teknik, der gør det nemt, hurtigt og effektivt at opbygge og vedligeholde dit website. I stedet for du 1 gang om året - eller sjældnere - opdaterer din hjemmeside, som ofte er dyrt og tidskrævende, så kan du gøre brug af Growth Driven Design.
Med denne tankegang er din hjemmeside nødvendigvis ikke 100 % færdig den dag, du lancerer, men i stedet for justerer og forbedrer du hen af vejen. Løbende tester du din hjemmeside for at se, hvad der rent faktisk virker og opdaterer den derefter.
Inbound marketing og leadgenerering er tæt forbundet, da inbound marketing hjælper med at tiltrække potentielle kunder, og leadgenerering hjælper med at indsamle oplysninger om disse kunder.
Ved at kombinere inbound marketing og leadgenerering kan du opbygge en effektiv salgstragt, der tiltrækker og konverterer kvalificerede leads til betalende kunder. Det er vigtigt at have en klar strategi og målgruppeanalyse på plads for at sikre, at indholdet og leadgenereringsteknikkerne er målrettet og effektive.
Tankegangen bag inbound marketing stammer fra HubSpot, som er en verdenskendt CRM platform. HubSpot startede med en Marketing Hub, og platformen har sidenhen udviklet sig til en fuld pakkeløsning, som i dag består af hele 5 Hubs, som fokuserer på inbound marketing: Marketing Hub, Sales Hub, Operations Hub, CMS Hub og Service Hub. Hver Hub har unikke egenskaber, og tilsammen giver de helt optimale rammer for at effektivisere og skalere din forretning. Med de forskellige Hubs kan du:
Marketing Hub hjælper dig med at øge din trafik, konvertere besøgende til kundeemner og giver en positiv ROI. Med en marketing hub kan du bygge og forbedre din hjemmeside på egen hånd og udvikle det indhold, du skal bruge til inbound marketing.
Sales Hub er et kraftfuldt salgsværktøj, der gør det nemmere for dit salgsteam at lukke deals, vedligeholde relationer og administrere pipeline mere effektivt.
Operations Hub er det nyeste skud på stammen. Denne bruges ikke alene, men anvendes som et afgørende supplement til at udfolde de resterende Hubs optimalt. Det giver dig adgang til forbedret integrationer, datasynkronisering og programmerbare automatiseringer.
CMS Hub giver dig rammerne for at bygge et solidt og succesfuldt website. Sammenlignet med andre CMS platforme, er HubSpot CMS populær for sin sikkerhed, hastighed og skalérbarhed.
Service Hub indeholder alle værktøjer, du skal bruge for at tilbyde dine kunder hurtig, behagelig og problemfri service. Med denne Hub har du alt kundedata samlet ét sted.
HubSpot er i dag en komplet platform bestående af alt, du skal bruge til at vækste din forretning ét sted. Og så indeholder den alle værktøjerne til at drive en effektiv og succesfuld inbound marketing strategi.
Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.
Sådan gør du din webshop klar til julesalget 2024
Julesalget er årets travleste periode for webshops, og konkurrencen om kundernes opmærksomhed er hårdere end nogensinde. For at sikre at din webshop skiller sig ud og leverer en fejlfri kundeoplevelse, kræver det forberedelse, optimering ...
Meta Advantage: Sådan gør AI din markedsføring smartere
Annoncering på sociale medier er stadig en af de mest effektive måder til at nå ud til din målgruppe og skabe engangement omkring din virksomhed. Men i en verden, hvor algoritmer hele tiden ændrer sig, og brugernes opmærksomhed er dyrebar, ...
E-mail deliverability guide - best practises
E-mails er stadig en af de mest effektive måder at nå ud til kunder og potentielle kunder på, derfor er det afgørende at sikre, at dine e mails faktisk når frem til modtagernes indbakker. Desværre er det ikke altid så simpelt som at trykke ...
Inbound Marketing består af en 3-benet reje for den potentielle kunde. Det handler om tiltrækning, engagering og sidst men ikke mindst handler det selvfølgelig om at give kunden en god oplevelse. Den gode oplevelse og måden, man arbejder med det på, er ikke anderledes, end den har været de sidste 10-15 år. Men det kræver ressourcer at nå i mål.
Outbound marketing er de traditionelle kanaler til markedsføring, og dem du betaler for. Det kan fx være bannere eller annoncer på Google Ads eller Facebook. Det er en teknik, som modsat inbound marketing, mere aggressivt skubber et budskab ud til en defineret målgruppe.
Forskellen mellem inbound og outbound marketing ligger primært i tilgangen og kommunikationsmetoderne. Inbound marketing fokuserer på at tiltrække kunder ved at skabe værdifuldt indhold og opbygge relationer over tid. Outbound marketing involverer mere traditionelle metoder som reklamer og opkald, hvor budskabet sendes ud til en bredere målgruppe uden direkte invitation.
Inbound marketing er en strategi, der fokuserer på at tiltrække og engagere potentielle kunder ved at levere værdifuldt indhold og skabe en meningsfuld interaktion. Det er en marketingstrategi, der fører mange fordele med sig som eksempelvis: Øget synlighed og trafik, Generering af kvalificerede leads, Styrkelse af kunderelationer, Lavere omkostninger, Målbart og tilpasningsdygtigt og Langsigtet værdi.
Nogle eksempler på inbound marketingstrategier inkluderer content marketing (oprettelse og distribution af relevant indhold), søgemaskineoptimering (at forbedre synligheden i søgemaskiner), social media marketing (at engagere målgruppen på sociale medieplatforme), e-mail marketing (at levere relevant indhold via e-mails) og lead nurturing (at opbygge og pleje relationer med potentielle kunder).
Succes i inbound marketing kan måles på forskellige måder. Nogle af de almindelige målinger inkluderer antallet af besøgende på ens hjemmeside, antallet af leads genereret, konverteringsrater (for eksempel antallet af besøgende, der bliver betalende kunder), engagement på sociale medier og afkast af investering (ROI). Ved at overvåge og analysere disse kan man vurdere effektiviteten af ens inbound marketingaktiviteter.
Resultaterne af inbound marketing kan variere afhængigt af forskellige faktorer, herunder branchen, konkurrenceniveauet og målgruppen. Det tager typisk tid at opbygge en solid tilstedeværelse og etablerede relationer.
Growth-Driven Design (GDD) er en proces udviklet af den amerikanske software platform, HubSpot, og indgår som en del af en inbound marketing strategi. Growth-Driven Design er en strategi til hurtigt, nemt og effektivt at opbygge og vedligeholde dit website. Strategien kan bruges, hvad end du skal opbygge et helt nyt website, eller du gerne vil vedligeholde dit nuværende.
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966