FOKUS:
Marketing
Social Media Strategi
Facebook

Et tæt samarbejde og en målrettet Social Media Strategi

Klinik Skovgård er en af MCB’s nyere samarbejdspartnere. Et samarbejde der startede med et fælles lokalt ståsted - og dermed en god fælles forståelse for Klinik Skovgårds målgruppe.


Det har udviklet sig til et loyalt og tæt samarbejde med en målrettet strategi på de sociale medier. En strategi, der har opbygget et stærkt og troværdigt kendskab til Klinik Skovgård blandt målgruppen og samtidig ført til en fuldt booket kalender.

Ved årsskiftet åbnede Klinik Skovgård for første gang sine døre. Visionen er at tilbyde effektiv, permanent hårfjerning med laser til både mænd og kvinder. Og klinikken har en mission om at hjælpe folk med deres personlige problematikker og besværet med uønsket hårvækst - og derigennem styrke både selvtillid og velvære.

 

Bag klinikken står der professionelle og uddannede behandlere, der brænder for deres arbejde. De har en oprigtig interesse i at hjælpe mennesker med deres udfordringer med uønsket hårvækst.

Med en holistisk tilgang til skønhed og velvære sigter Klinik Skovgård derfor ikke kun mod at fjerne uønsket hårvækst, men også mod at skabe et trygt rum, hvor klienternes individuelle behov og ønsker prioriteres. 

 

Hos Klinik Skovgård er der altså ikke bare fokus på passion, men også på kompetence. Personalet er certificerede og uddannede inden for de nyeste teknikker inden for hårfjerning med laser. Går du til klinikken, er du derfor sikret en behandling af allerhøjeste kvalitet, hvor både sikkerheden og tilfredsheden er i top.

 

Beliggende i smukke og moderne lokaler på Rådhusstræde i hjertet af Holstebro er Klinik Skovgård placeret strategisk for at nå ud til både lokale kunder og besøgende udefra. Klinikkens æstetik afspejler engagementet i at skabe en behagelig atmosfære, hvor klienterne kan føle sig afslappede og velplejede under behandlingerne.

“For mig betød det meget med et lokalt marketingbureau, jeg nemt kan mødes med. Det fandt jeg hos MCB, og der har hele vejen igennem været en god og nem kommunikation.


Rikke og Malte 'solgte' MCB på en god, reel måde til vores første møde. Jeg følte mig hørt og set og følte, at de fortalte mig tingene på mit niveau uden, at jeg skulle føle mig 'dum'. De formåede virkelig at møde mig der, hvor jeg var, og jeg følte, at mit behov for hjælp blev forstået helt korrekt.


Deres arbejde er professionelt, og kampagnerne ser rigtig godt ud. Jeg er ikke i tvivl om, at kunderne har set annoncerne, når de kommer i klinikken."

Katrine Skovgård Jensen, Indehaver af Klinik Skovgård

Lokalt samarbejde om en målrettet Social Media strategi

Klinik Skovgård indså hurtigt vigtigheden af et stærkt samarbejde med et kompetent markedsføringsbureau, når målet om at nå den lokale målgruppe og etablere en stærk branding af klinikken skulle realiseres. Ønsket om at skabe opmærksomhed og tilstedeværelse i lokalområdet førte til et strategisk partnerskab med MCB.

 

Et centralt aspekt i dette samarbejde var Klinik Skovgårds prioritering af samarbejdet med specialister, der er erfarne indenfor deres område. Derudover ønskede Klinik Skovgård ikke blot at kaste sig ud i hvilken som helst markedsføringsstrategi og i værste tilfælde ende med at skyde med spredehagl og ramme den forkerte målgruppe. Den holdning komplementerer MCB's viden om lokal markedsføring.

 

Målet har i første omgang været at implementere en skræddersyet Paid Social strategi med henblik på at øge Klinik Skovgårds synlighed, men også forstærke brandidentiteten. Og gennem et tæt samarbejde og en målrettet tilgang til målgrupperne har vi formået at nå de rigtige personer på det rigtige tidspunkt, hvilket har resulteret i en markant stigning i engagement og interesse. 

 

En central del af strategien og vores løbende samarbejde er at udvikle professionelle Facebook annoncer, der nøje afspejler Klinik Skovgårds vision og identitet. Annoncerne skal ikke kun visuelt være tiltalende, de skal også skabe en sammenhængende rød tråd, der forbinder klinikkens budskaber med den overordnede mission.

Ved at fremhæve klinikkens engagement i at hjælpe med uønsket hårvækst samt personalets høje faglighed, har vi med annoncerne formået at røre målgruppens følelser og skabe en troværdig forbindelse og holdning til Klinik Skovgård. 

 

Denne kombination af målrettet strategi og identitetsbaseret branding på Facebook har ikke blot bidraget til øget opmærksomhed, men også styrket Klinik Skovgårds position som en troværdig og omsorgsfuld aktør på skønhedsmarkedet. Samtidig viser samarbejdet, hvordan en omhyggeligt udtænkt og sammenhængende tilgang til sociale medier kan skabe mærkbar værdi og engagere målgruppen på et dybere niveau.

Et fælles mål om at opretholde kendskab hos målgruppen

Der er ingen tvivl om, at det lokale fokus var afgørende for Klinik Skovgård, da de ønskede at opbygge et stærkt bånd til målgruppen i og omkring Holstebro. Det faktum, at vi hos MCB har en portefølje af andre lokale kunder og generelt kunder med samme behov, skabte en følelse af tryghed hos Klinik Skovgård og en formodning om, at vi er den rigtige samarbejdspartner til at nå ud til den rigtige målgruppe og tale deres sprog.

 

Samarbejdet understreger, hvordan et velvalgt og tæt samarbejde kan føre til en effektiv markedsføringsstrategi, der skaber stærke bånd til målgruppen og fremmer engagementet. Det viser samtidig vigtigheden af en god Social Media strategi, når det handler om at fremme et brand og en virksomheds kendskab og identitet.

 

Klinik Skovgård har fra dag ét vist os stor tillid, og stolet på vores ekspertise inden for Social Media annoncering og branding. Vi glæder os til det fortsatte gode samarbejde med Klinik Skovgård og at opretholde målgruppens kendskab og troværdighed til klinikken gennem en målrettet Social Media strategi.

Rikke Nielsen
Maternity leave

Vi samler på glade samarbejdspartnere

Gå på opdagelse i vores marketing cases.