FOKUS:
HubSpot
B2B
Sprogvariationer
Google Tag Manager
Google Analytics

Flersproget website øgede trafikken

November First er et digitalt betalingsinstitut med over 500 aktive kunder hver måned, som ikke alene sparer virksomheder for penge, men også for dyrebar tid. Det gode koncept og kompetencerne er altså på plads. Der manglede bare det sidste for at komme i mål.

Det digitale betalingsinstitut forener den traditionelle bank med nytænkende teknologi. Og dét har to unikke fordele for kunderne.

 

For det første giver November First billigere og nemmere transaktionsmuligheder for virksomheder. For det andet gør betalingsplatformen det muligt at automatisere betalingsprocesser for virksomheder. Faktisk automatiserer November First's betalingsform i en sådan grad, at virksomheder kan spare 75% af den tid, de normalt bruger på at bogføre og frakturere.

 

Disse fordele kommer særligt små og mellemstore virksomheder til gode, hvor månedlige transaktioner kan være en stor økonomisk post. November First er derfor det rentable alternativ for mindre og mellemstore virksomheder.

Rigtig mange webbureauer har fokus på content. Alle vil lave videoer, billeder og fine farver. Men håndværkeren - teknikken i at få Google Analytics til at køre, få HTML-delen til at fungere, rode rundt i links og landingpages, det er der ikke ret mange, der interesserer sig for i dag. Og det var en af grundene til, at jeg valgte MCB, nemlig fordi MCB kunne begge dele - både være håndværkeren og grafikeren.

 

Erik Norup, CTO hos November First

Hvorfor valgte November First at samarbejde med MCB?

Langt hen ad vejen var November First faktisk selvkørende i processen. Der var en oprigtig interesse for at lære om og sætte sig ind i maskinrummet bag et velfungerende website. Derfor havde November First med egne kræfter stablet et CRM-system med tilkoblet CMS-system på benene.

Så hvad kunne MCB overhovedet hjælpe med?

November First var jo allerede langt på deres online rejse, men alligevel manglede der noget. Det digitale betalingsinstitut havde nemlig undersøgt websitets performance. Og det viste sig, at sitet manglede én væsentlig funktion.

 

På den danske udgave havde virksomheden længe haft et engelsk flag nederst på websitet, som egentlig ikke havde en funktion. Alligevel var der mange besøgende, som forsøgte at tilgå flaget i håbet om en oversættelse af sitet. Men altså uden held. Og dét fik virksomheden til at tænke.

 

November First besluttede at efterleve de besøgendes søgen efter en engelsk udgave. Og det var her, MCB kom ind i billedet. I samarbejde med MCB fik November First sat en engelsk udgave af websitet, Google Analytics og Google Tag Manager op at køre. Så selvom November First på mange måder var selvkørende, blev det et samarbejde, der bandt sløjfen og fik November First over målstregen.

Øget website trafik

Beslutningen om at lytte til websitets besøgende skulle vise sig at være en god beslutning. Og der skulle ikke gå længe, før den fælles indsats fra November First og MCB betalte sig.

Flere og flere begyndte at tage den engelske version i brug.

 

I dag er det en tredjedel af de besøgende, som tilgår websitet i den engelske udgave. Og det må man sige berettiger hele indsatsen og vidner om, at et flersproget website kan gøre en afgørende forskel for trafikken.

Derudover er det et tiltag, der i sig selv forbedrer brugervenligheden ved at tilbyde sitet på et andet sprog - og det er heller ikke helt ligegyldigt.

Et fremtidigt samarbejde

Samarbejdet mellem November First og MCB har fra start været et tæt parløb.

 

November First har været selvkørende på mange ting, og hver gang de er stødt ind i frustrationer og udfordringer, har de haft mulighed for at ringe til den samme medarbejder hos MCB. For November First har det effektiviseret processerne, at kontakten altid har foregået med den samme udvikler. Når problemerne eller spørgsmålene opstår, kan de hurtigt fikses, uden det kræver den dybe forklaring eller briefing.

 

I fremtiden har November First ambitioner om at blive endnu bedre til at varetage opgaver internt, så de kun kan forbedre deres online eksistens. Men den eksterne rådgivning med MCB på sidelinjen vil fortsætte.

Rasmus Høegh Refstrup
Customer Manager

Vi samler på glade samarbejdspartnere

Gå på opdagelse i vores HubSpot cases.