Hvad er HubSpot?

Og hvordan samler det en hel organisation?

Et Customer Relations Managements system er absolut vigtig for virksomheden, der vil have samlet alt data omkring sine kunder på EN platform.
Dette giver uanede muligheder, da der ikke skal bygges integrationer imellem relevante systemer for at holde sine kundedata up-to-date - og derefter at sikre at relevante afdelinger kan tilgå den data som de er betegnet til.
Så inden du begynder at arbejde på et muligt CRM-projekt, skal du stille dig selv et spørgsmål.

👉 Tilgår vores virksomhed kundedata fra mere end 2 kilder?
Kan du svare ja, så vil det helt sikkert være værd for dig at læse videre

Hvad kan HubSpot som gratis version?

Med HubSpot som gratis version, kan du faktisk nå meget langt og længere end de fleste andre systemer på markedet. "Out of the box" får du blandt andet:

Gratis CRM moduler:

✔️ CRM på personer

✔️Tracking på website

✔️CRM på firmaer

✔️Tilbudsoversigt

✔️Oversigt over aktiviteter på personer

Gratis Salgs moduler:

✔️ All features of HubSpot CRM

✔️ Live chat

✔️ Chat bots

✔️ Afdelings email

✔️ Indbakke for samtaler

Gratis Marketings moduler:

✔️ Formular

✔️ Email marketing

✔️ Ad management

✔️ List segmentation

✔️ Opret SoMe kampagner

Gratis Service moduler:

✔️ Alle moduler fra HubSpot CRM

✔️ Projektstyring

✔️ Live chat

✔️ Indbakke for samtaler

✔️Opkald

Hvor god er HubSpot CRM?

HubSpot har i en rum tid været den førende spiller på markedet for CRM. Udviklingen af platformen har siden 2005 taget store skridt og på nogle steder har de også taget kvantespring fra sine konkurrenter. Dette ses helt tydeligt på en analyse lavet af G2 Crowd, hvor de på baggrund af brugeranmeldelser laver dette scoreboard.

Hvilket tool skal jeg vælge?

Heldigvis er HubSpot CRM gratis, så at komme i gang er en leg. Uanset om du er en B2B eller B2C virksomhed, vil en konsolidering af dine data altid være førsteprioritet - så dine forskellige afdelinger kan finde brugbar data et samlet sted.

Når det kommer til valg af de forskellige tools som kan tilkøbes til HubSpot, så kan der ikke opsættes nogen fast regel for om du skal vælge dem til eller fra. “Det kommer meget an på dine ambitioner”. Heldigvis er HubSpot utrolig skalerbart og du kan løbende opdatere som du vokser.

Men hvilke tools er findes der så? Der findes 3 segmenter af HubSpot, hvor alle tre samlet udgør “Inbound Marketing”

➡️Saleshub

➡️Marketinghub

➡️Servicehub


HubSpot Saleshub

Din virksomhed har en salgsperson eller måske en hel afdeling med salg. I hverdagen har I måske svært ved at skelne mellem gode og dårlige leads - og hvordan startede deres rejse hos jer?

Med SalesHub stopper disse bekymringer og hele din afdelingen kan begynde at arbejde strømlinet imod målet. .. At sælge jeres produkt.

Da SalesHub er bygget i HubSpot CRM, vil de ansvarlige for salg altid være udstyret med relevant og faktuel viden om kunden. Hertil bliver salg også udstyret med værktøjer som automatisering af gentagne processer, salgs-pipeline og evnen til at optimere den timing der skal til for at sikre salget.

Du kan læse omkring alt det vigtigste ved Sales Hub lige her

HubSpot Marketing Hub

Marketing Hub-systemet indeholder de marketing værktøjer, som hele din afdeling skal bruge til at øge produktiviteten samt at automatisere de daglige opgaver. Marketing Hub, er en samlet platform, der kan øge din trafik, tiltrække og konvertere endnu flere kundeemner og vigtigst af alt..

👉At kunne dokumentere ROI på tværs af alle touchpoints.

Men for at kunne dokumentere ROI, må Marketing Hub da også have en del tools, som vil kunne sammenligne brugeren og hvilke førsteberøring der har været? Det har den skam også!

For blot at nævne nogle af mange features, så kan du fx. Arbejde direkte i HubSpot med; SoMe annoncering, Pop-ups, Blog, email marketing osv osv..

Vil du vide mere omkring HubSpot Marketing Hub? Du kan læse omkring alt det vigtigste ved Marketing Hub lige her

HubSpot Service Hub

I år introducerede HubSpot deres nyeste skud på stammen over værktøjer, der rammer plet og lige i strategien med inbound marketing samt CRM. Deres nye kundeservice software er med 100% fokus på bedre kundeoplevelser. De nye værktøjer er bygget til at hjælpe dit serviceteam med at administrere, komme i kontakt og virkelig forstå ens kunder på et helt nyt niveau.

Service Hub bygger på 3 kerne baser; Ticket, Feedback surveys og knowledge base.

Med disse tre kerner, vil du være bedre udrustet til at modstå den kundeadfærd som er virkeligheden i dag... Kunder er mindre tålmodige. Men tager du den rette approach til dem, vil din kundeservice også kunne ændres til en salgsstrategi.

👉 At glade kunder, er den nye hemmelighed for vækst

Dette er, hvad Service Hub er bygget til. At hjælpe dig med at omdanne gennemsnitlige kunder til aktive promotorer og vokse gennem deres succeser.

Du kan læse mere om Service Hub lige her


Passer denne guide godt til din forretning?

Ja så vil vi råde dig til at starte op med HubSpot CRM. Som tidligere nævnt er det jo gratis og det forbliver det med at være. Skulle du undervejs mangle viden eller blot have spørgsmål, så sidder vi altid klar til at tage en uformel snak med dig.

Og du kan roligt spørge løs, for vi er partner med HubSpot og arbejder med alle deres systemer hver dag. Både for kunder, men bestemt også for os selv.

Bag guiden
image description
Rasmus Høegh Refstrup
Konsulent