DERFOR BLIVER DINE NYHEDSBREVE IKKE LÆST

30 ting du skal undgå i dine nyhedsmails

Godt! Er vi enige om, at det er en god ide at beskæftige sig med e-mailmarkedsføring og dermed udsende nyhedsmails?
Hvis ikke, så lad os overbevise dig her på siden.

Så langt så godt!

 

Næste issue… Måske sender du allerede nyhedsmails, men de bliver ikke læst af dine modtagere. Hvordan kan det være?

Simpelt!

 

De er simpelthen for uappetitlige. Når du står i Frugt og Grønt-afdelingen nede i dit lokale supermarked, så vælger du aldrig de slatne tomater og de brune bananer.
Hvorfor? Fordi de ikke ser særlig lækre ud.

 

Og det samme gælder dine nyhedsmails. Hvis ikke de er friske og lige til at spise, så bliver de valgt fra mellem de mange andre mails, som vi alle dagligt modtager i læssevis.

 

Det handler derfor om at skille sig ud og på den måde slå igennem i den store mængde af støj. Og om at gøre det så godt, at dine nyhedsmails slet ikke er til at stå for. Og derfor er der nogle meget simple trin, som du i hvert fald skal undgå.

 

Kan du nikke genkendende til bare ét af dem på den 30-punkter lange liste, så har du løsningen! Væk med problemet!

 

Som jeg sagde - simpelt!

De 30 største grunde til at dine nyhedsmails ikke bliver læst

5. Din tekst er for utydelig

Lad være med kun at bruge skriftstørrelse 12, en smart font og måske oven i købet kursiv

6. Du glemmer luften

Sæt masser af luft ind i dine nyhedsmails, så bliver de straks mere overskuelige

7. Du kæler ikke for dit emnefelt

Man vælger en bog ud fra bagsideteksten og en mail ud fra emnelinjen - husk det.

8. Du skriver ‘nyhedsmail’ i emnefeltet

GAB… Kedeligt! Mange sletter netop de der åndssvage ‘nyhedsmails’

9. Du skriver ‘gratis’ i emnefeltet

Ja, vi elsker gratis ting. Men mange spamfiltre sorterer det ord fra

10. Du udfylder ikke din pre-header

Udnyt den ekstra linje! Den er afgørende for om dine modtagere vælger at åbne dine nyhedsmails

11. Vær sjov, vovet, personlig, skræmmende…

Vær interessant i din skrivemåde, brug sjove billeder, skræmmende videoer og fængende emojis.

12. Du fortæller ikke det, dine læsere vil høre

Brug din data og lær dine læsere at kende. Hvad vil de have?

13. Du er for upersonlig

Du skriver ikke til FLERE personer, du skriver til den her ENE loyale læser - brug ‘du’ og ‘dig’

14. Du sender nyhedsmails for sjældent

Dine modtagere glemmer dig og synes, du er uinteressant

15. Du sender nyhedsmails for ofte

Det kan også blive for meget af det gode - hold dig til ca. 2 mails om ugen

16. Du afsender i dit firmanavn

Hvem gider modtage en nyhedsmail fra banken? Brug i stedet dit navn

17. Du er FOR sælgende

Salgsteksten hører til på hjemmesiden - dine modtagere fortjener mere end det!

18. Du er FOR LIDT sælgende

Har du et VIRKELIG godt tilbud, så er det lige præcis dine modtagere, der fortjener det

19. Du tjekker ikke dine mails for stavefejl, kommafejl, knudrede sætninger osv.

Send lige din gamle dansklærer en kærlig tanke, før du melder en nyhedsmail færdig

20. Du tester for lidt

Når du har fundet en god skabelon, så tro ikke, at den altid kan bruges tankeløst

21. Du er et vanemenneske

Send på forskellige tidspunkter, forskellige dage, brug forskellige toner osv. Hvad virker bedst?

22. Dine nyhedsmails duer ikke på mobile visninger

Så kan du lige så godt lade være med at sende dem!

23. Du holder ikke øje med dine konkurrenter

Hvis det virker for dem, hvorfor skulle det så ikke virke for dig?

24. Du bruger for lidt tid på dine nyhedsmails

Hvem gider et halvhjertet stykke arbejde? Er det virkelig, hvad dine modtagere er værd?

25. Du segmenterer ikke dine modtagere

Hvorfor skal jeg modtage nyheder om havestole, når jeg er interesseret kjoler?

26. Du plejer ikke dine modtagere

Forkæl, servicér og giv god kundeservice. Beløn fx ved fødselsdage eller jubilæer

27. Du mener, at nyhedsbreve er uvigtige

Din holdning skinner igennem i dine nyhedsmail, som straks kommer til at virke ligegyldige

28. Du udnytter ikke alle design-funktionerne i dine mails

Du kan gøre dine mails langt mere unikke. Der er en grund til, at funktionerne er der

29. Du udforsker ikke dit mailprogram tilstrækkeligt

Mange programmer kan MEGET mere end blot at sende mails ud - udnyt funktionerne, du betaler jo for dem! Vi anbefaler programmet, ActiveCampaign.

30. Du kobler ikke dine mails sammen med andre medier, tools eller funktioner

Skab en samlet marketing strategi og få en rød tråd gennem hele dit setup

Opfølgende spørgsmål?

Vi sidder altid klar til en uforpligtende snak og hvis du udfylder formularen - tager vi kontakt hurtigst muligt.
Annemette Rosenkilde Lucas
Marketing Manager