Hos MCB finder du dedikerede medarbejdere, der brænder for din virksomheds succes. Vi forvalter månedligt ca. 2,5 mio. kr. i forbrug på Google Ads, og i gennemsnit giver det 10 gange mere i omsætning for vores samarbejdspartnere - så måske vil du være en af dem?
Som dit Google Ads bureau trækker vi på stor erfaring inden for Google Ads, og derfor finder du altid certificerede konsulenter, og en Google Partner hos MCB.
Vi er et hus med mange kompetencer, og vi forstår at arbejde på tværs af både interesseområder og specialer. Derfor sørger vi for at inddrage alt fra tracking og søgemaskineoptimering (SEO) til konverteringsoptimering (CRO) og social media marketing, når du vælger at indgå et samarbejde med os. Det gælder også andre og nye initiativer, der kan være givende for din succes med Google Premier Ads platformen.
Hos MCB udvikler og varetager vi desuden driften på et stort antal webshops på en lang række forskellige platforme. Vi er et af landets førende bureauer inden for tracking og dataindsamling, og derfor har vi bl.a. et tæt samarbejde med ProfitMetrics.
Vi har altså ikke bare forudsætningerne for at bringe dig til tops i Googles søgeresultater som Google Ads specialister, men et ønske om at løfte hele din digitale forretning og øge din skare af potentielle kunder.
Med en målrettet indsats med sociale medier, SEO og Google Ads har Hadsten Højskole opnået et hurtigere optag på hold og flotte besøgstal til arrangementer. Ved at kombinere effektive tekniske optimeringer med kreative kampagner har højskolen altså ikke blot øget synligheden, men også engagementet blandt deres primære målgruppe.
Den målrettede annoncering har resulteret i relevant trafik og højere konverteringsrater.
1 år med Profit Metrics og en øget omsætning på over 41%. Med Profit Metrics optimeres der mod profit (POAS) frem for mod omsætning (ROAS). Det betyder, at du bliver i stand til at indstille mere nøjagtige bud samtidig med, at du slipper for den konstante usikkerhed ift. justeringer af ROAS.
For 1 år siden blev Cykler.dk og MCB enige om at opsætte Profit Metrics på Cykler.dk’s online annoncering for på den måde at opnå øget gennemsigtighed på performance. Og det var en god beslutning!
MCB har haft et stort fokus på at skabe de bedste tekniske forudsætninger for Performance Max - herunder server-side tracking, målgrupper, kampagnestruktur og et tæt samarbejde med Sandshoppen om at optimere produktfeedet.
Og det har været en succes!
Med en stigning på 125% i omsætning tør det siges, at var en god beslutning at tage Performance Max i brug. Det svarer til en vækst i omsætning på 40%, mens gennemsnitsordren er steget med hele 80%.
Google Ads (det tidligere Google AdWords) er måske verdens største og bedste platform, når du vil skabe resultater, tiltrække potentielle kunder og ligge højt i Googles søgeresultater. Ikke nok med at du bliver synlig på verdens største søgemaskiner, Google og Youtube, som langt de fleste mennesker er i berøring med dagligt, så rammer du også din målgruppe i præcis det øjeblik, de enten undersøger eller efterspørger produkter eller ydelser, du udbyder.
Og fordi du kun betaler, når der klikkes på dine annoncer, er Google Ads for langt de fleste virksomheder den mest profitable online marketingkanal.
Som dit Google Ads bureau arbejder MCB for din succes. Vi mener, det er en forudsætning, at både konverteringssporingen er på plads, og at websitet er sat ordentligt op med relevant indhold. Det kan virke indlysende, men dog måske undervurderet, og derfor oplever vi ved optimering på disse områder, at Google Ads-indsatsen giver et endnu bedre resultat.
Når du har ambitioner for Google Ads, og du vil have mest mulig værdi for dine annoncekroner, er det derfor vigtigt at befinde sig på den rette platform (CMS), der opfylder dine behov og at kunne spore så meget trafik som muligt. Sådan sikrer du nemlig at kunne inddrage profit i det løbende arbejde med din Google Ads konto.
Jeg har haft muligheden for at fordybe mig i SEO-arbejdet og det kreative indhold, fordi jeg af MCB er blevet vejledt til, hvad der bør laves, og hvordan det bør laves. Og samtidig har det givet en tryghed at vide, at de har stået for alt det tekniske. Det har givet mig tid til at være kreativ med det nye content, som jeg blot har leveret, og så har MCB fået det hele ud at leve.
Vi har i MCB fået en samarbejdspartner, der er hurtig til at handle og svare, og som har været en god støtte ift. at blive synlige der, hvor vores målgruppe er.
Profit Metrics giver et fantastisk overblik! Og det er derfor guld værd for en online shop, der altid vil træffe velbegrundede, økonomiske valg.
Profit Metrics hjælper med at tydeliggøre de steder, hvor der er mulighed for at tjene mere og de steder, hvor der bør indkøbes billigere for at opleve øget indtjening. Derfor er det et rigtig godt værktøj, både når der skal lægges strategi for den fremtidige vækst, da det bl.a. hjælper med at prisoptimere og justere på både indkøbspris og udsalgspris, og når der skal styr på fordelingen af det online budget.
Med Profit Metrics kan vi med større ro i maven bruge flere penge på vores online annoncering.
Vi havde fulgt, at Performance Max var det nye. Jeg var egentlig meget skeptisk inden, men jeg må jo erkende, at det gået over alt forventning. Vi har solgt markant mere. Der har været en stigning på 125 % i omsætning i august i forhold til sidste år på betalt annoncering med Performance Max.
Nicolai fra MCB har været god til at hjælpe os med, hvordan vi optimerer annoncerne, og han har haft rigtig godt styr på alle tallene. Og for mig handler det også lige så meget om at arbejde sammen med nogle, der går op i det. Og jeg føler 100 %, at han går op i det. Det har betydet meget, at vi har mærket, at MCB også brænder for det.
Vi har i efterhånden en del år nu haft et rigtig godt samarbejde med MCB. Både som webbureau, men også i deres marketing-afdeling, som hjælper med at vedligeholde SEO og Google Ads m.m. Der er aldrig lange svartider eller forhastede misforståelser i det arbejde, der er udført, og opfølgningen er altid konkret og troværdig.
Google Shopping udgør som tekstannoncerne en del af resultatsiden efter en online søgning. Og her gøres det ligeledes let for købeparate, potentielle kunder at se pris, klikke sig ind på en vare og foretage et køb. Forskellen findes ved effektiviteten. Med Google Shopping kan du nemlig optimere markant med feedoptimering, som sender så meget som muligt samt så relevant som muligt produktdata til både Google Ads og Google Shopping.
Derfor bliver dine produkter vist præcis, som du ønsker, og som e-handelsvirksomhed er Google Shopping derfor et must.
Google annoncering leder tankerne mod de klassiske tekstannoncer, der findes øverst på en resultatside, når der laves en Google-søgning. Søgekampagner er derfor et centralt element i Google Ads, som giver mulighed for at vise annoncer for de rigtige personer, med de rigtige søgninger og med den rigtige annoncetekst.
Søgekampagner og de tilhørende tekstannoncer dækker derfor over et enormt og givende værktøj, der skaber selve fundamentet på din Google Ads-konto.
Når du arbejder online, skal du være omstillingsparat. Her går det stærkt! Og også når det handler om Google Ads, kommer der ofte ændringer og nye funktioner til. I dag er den moderne kontostruktur derfor i høj grad præget af automatisering, algoritmer og machine learning.
Og heldigvis er Googles algoritmer efterhånden så intelligente, at meget af den konventionelle optimering af Google Ads kan overlades med stor tryghed hertil.
Algoritmernes succes vil dog altid være afhængig af brugersignaler, annoncemateriale, rammer og mål. Og derfor er det områder, som er centrale for MCB’s arbejde med Google Ads. Som dit Google Ads bureau sikrer vi konkurrencefordele ved at arbejde med algoritmernes nyeste funktioner, og vi fokuserer på at give dem de bedste forudsætninger ved at fodre dem med den korrekte data og det mest givende materiale, så du får det maksimale ud af dine annoncekroner.
Med displayannoncering udvides din rækkevidde fra Google til et netværk af eksterne nyhedssites, blogs og andre websites. Det åbner for muligheder for at være til stede i større omfang med billedannoncer i form af bannere eller animationer.
Og særligt i forhold til din strategi med remarketing kan displayannoncer være særligt givende, når du vil promovere din virksomhed, da du kan skabe synlighed på din målgruppes foretrukne hjemmesider - det vigtigste parameter er målrettede annoncer, der fanger opmærksomheden.
Google ejer Youtube, og derfor er det gennem Google Ads, at du har mulighed for at annoncere på den online videoplatform, Youtube.
Videoannoncering bliver gradvist vigtigere. Alligevel har flere en tendens til at overse Youtube som annonceringskanal - og det er også på trods af, at antallet af brugere på Youtube konstant stiger.
På Youtube kan du ramme din målgruppe præcist og effektivt med det budskab, som passer til det sted, den enkelte befinder sig i købsprocessen. Skal målgruppen allerede tidligt i kunderejsen gøres opmærksomme på dit brand, eller mangler de bare det sidste skub, som overbeviser dem om, at de skal handle hos dig? Det er væsentligt at forholde sig til.
Med Youtube kan du derfor målrette, og med bare få annoncekroner kan du øge din rækkevidde markant. Faktisk betaler du kun, hvis folk klikker på din annonce eller ser mere end 30 sek. af din video.
Inde for Google Ads er det helt nyt kampagneformat; Performance Max. Og ofte viser det sig at være et revolutionerende værktøj, hvor machine learning og algoritmerne virkelig tages i brug. Hos MCB har vi erfaret, at Performance Max skaber et mærkbart performance boost - hvis det bruges korrekt.
Performance Max er Googles hidtil mest automatiserede kampagneformat, hvor man efter en grundlæggende opsætningsproces med bl.a. beskrivelser og billeder har givet algoritmen den data, der lader den styre det hele. Kampagnen gør brug af andre funktioner i Google Ads herunder Search, Shopping og Display, og derfor er der tale om skridtet videre mod automatisering fra Smart Shopping.
Det er derfor et format, der er værd at undersøge og teste af - også selvom du allerede har gang i velkørende Google Ads annoncer. Her bør du udvælge bestemte brands, geografiske områder, eller hvad der giver mening i din situation, og på baggrund af det opsætte en Performance Max-kampagne. Du bør ikke sætte dine øvrige Google Ads kampagner på pause, men du skal forvente, at deres effektivitet falder, fordi Performance Max kommer til at overskygge dem.
Vi er certificeret Google Ads partner og derfor altid ajour med de nyeste muligheder i Google Ads samt andre discipliner, der kan gavne Google Ads.
Har du allerede en eller flere Google Ads konti? Så tager vi gerne over og justerer samt optimerer på dit nuværende set-up ud fra vores store erfaring.
Vi har stor erfaring med forskellige forretningsområder, så vi ved, hvad vi skal kigge efter, når din konto skal have et helbredstjek.
Der kommer konstant nye opdateringer og funktioner til Google Ads, derfor sørger vi for bedst mulig brug af dine annoncekroner.
Vi står gerne for hele opsætningen af din Google Ads inkl. tracking, analyseværktøj, produktfeed og andet, der kan være relevant for din forretning.
Vi har et team, som kan skabe iøjnefaldende tekster, fængende billeder og interessante videoer til dine annoncer efter dine behov.
Det er ikke unormalt, at al omsætning og trafik i Google Analytics og Google Ads er faldet med helt op til 25% som følge af GDPR lovgivningen og respekten for cookies. Og derfor kan det være svært bl.a. at måle ROAS på dine annoncekampagner, som ikke tæller det fulde salg.
Heldigvis finder du hos MCB nogle af landets bedste Google Ads specialister og trackingspecialister, der kan hjælpe dig til mere korrekte tal med Google Consent Mode og Server Side Tracking.
Når du vil være sikker på, at du kan stole på alle de data, du får fra Google Analytics og Google Ads, bør du gøre brug af server-side tracking. Her er der tale om den digitale verdens nyeste disciplin inden for tracking og dermed måden, hvorpå der opfanges data på events - helt uden at blive forstyrret af bl.a. Apples mange opdateringer, brugere af Adblock og cookies.
Google Consent Mode bruger en ny API fra Google, der gør det lettere for websteder at måle konverteringer og trafik i Google Ads og Google Analytics. Derfor kan dit website stadig hente data fra annoncekampagner, overvåge konverteringer og måle webtrafik, selvom brugerne afviser din brug af cookies - selvfølgelig uden at krænke brugernes privatliv.
Send mig dine oplysninger, så vender jeg tilbage pr. mail hurtigst muligt.
E-mail deliverability guide - best practises
E-mails er stadig en af de mest effektive måder at nå ud til kunder og potentielle kunder på, derfor er det afgørende at sikre, at dine e mails faktisk når frem til modtagernes indbakker. Desværre er det ikke altid så simpelt som at trykke ...
Sådan maksimerer du din Google Ads performance med effektiv tracking
Har du nogensinde spekuleret over, hvordan nogle virksomheder opnår imponerende resultater med deres Google annoncer, mens andre kæmper for at se en effekt? Hemmeligheden ligger ofte i effektiv tracking. Ved at implementere avancerede ...
Google Ads er Googles betalte annoncesystem, hvor du kan lave målrettede annoncer til brugere, der søger på bestemte søgeord eller har en bestemt onlineadfærd. Der findes forskellige måder at lave annoncer med Google Ads. Det kan være som tekstannonce, der kommer frem ved en Google søgning. Eller en bannerannonce på eksterne sider. Det kan også være som en videoannonce på Youtube eller en Google shopping annonce.
Med Google Ads kan du målrette annoncer efter bestemte søgeord i brancher, hvor konkurrencen ellers kan være hård. Google Ads er særligt populær for at være skalérbar og tilpasningsdygtigt til individuelle forretningsmål. Med tiden er algoritmerne blevet enormt gode til at identificere målgrupper og søgeord. Sidst men ikke mindst er Google Ads den allerstærkeste bottom funnel annonceplatform, der findes. Der findes altså mange gode grunde til at bruge Google Ads.
Når du opretter en Google Ads-konto, kan du i princippet selv bestemme prisen. Prisen for dine Google Ads kan afhænge af, hvilke kanaler fra Google Ads-beholdningen man ønsker at annoncere på, hvad ens mål er og hvad den typiske CPC for branchen er. Prisen kan for eksempel variere alt efter, om du ønsker at opnå en vis omsætning i forhold til dit forbrug (ROAS), eller du ønsker at opnå en bestemt profit i forhold til forbrug (POAS). Du er selv herre over prisen, som mest af alt afhænger af dine behov.
Danmark
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966