EMAIL MARKETING

Vil du øge din omsætning, men samtidig automatiserer mange af dine arbejdsgange? Så kan e-mail automatisering være den helt rette disciplin for dig.

Hvad er e-mail marketing automation?

Email marketing automation, marketing automation eller email automation… Kært barn har mange navne - men hvad er det egentlig? Mange ting!

 

Helt kort handler email marketing automation (som vi vælger at kalde det) om software, der skaffer trafik ind på din hjemmeside, omsætter trafikken til leads, gør dem til kunder og vigtigst af alt - fastholder dem som kunder. Og hvem ønsker ikke det?

 

Den software, der bruges, henter automatisk alt den data, som du har på hver enkelt af dine nyhedsbrevsmodtagere. Og på den måde personliggøres markedsføringen til dem, uanset hvor de er i deres kunderejse.

kontakt01_smal

Kom godt i gang med e-mail markedsføring

Der er flere trin, du skal have fokus på, når du vil have have succes med din e-mail markedsføring. 

 

Først og fremmest skal du vælge den rette mailklient. Der er et hav af forskellige på markedet, og derfor kan det være svært at vælge. Vi anbefaler dog altid ActiveCampaign.

 

ActiveCampaign er én samlet marketingplatform og cloud-softwareplatform, der tilbyder et væld af funktioner og features til både små og mellemstore virksomheder. Af de mange muligheder kan bl.a. nævnes software til kundeoplevelsesautomatiseing (CXA), der kombinerer e-mailmarkedsføring, marketing automation, salgsautomation og CRM. 

 

Hernæst skal du have opbygget dine segmenter, så du har mulighed for at personalisere med det content, du sender ud. Igen er der her mange muligheder. Sælger du tøj kan det fx være en fordel at opdele i herre og dame. Segmenterne kan du også yderligere opdele med tags, og på den måde får du skabt en god base.

 

Der er behov for data for at lave disse opdelinger. Noget kan du få fra tilmeldingsformularer, men du skal også have styr på dit tracking. Især event- og sitetracking er to vigtige elementer. 

 

Og så kan du begynde det egentlige arbejde med at opbygge automatiske flows, udarbejde en god template og i det hele taget få lavet en effektiv e-mail strategi. 

 

Når den del er ovre kan du bevæge dig videre til leadgenerering og på den måde få flere subscribers ind på dine lister, som du så igen kan opdele i segmenter og underopdele med tags. Disse får du løbende data ind på via tracking, og den tracking bruger du som triggers i dine flows.

 

Der er derfor her tale om en kontinuerlig proces, der aldrig stopper.

 

Når du har styr på det basale, er der også mange flere lagde kan bygge på. Du kan fx altid blive mere avancerede i dine flows, og det kan måske også være relevant for dig at komme i gang med lead scoring.

 

Mulighederne er mange!

Vores services

pære

Ekspertviden

Hos MCB holder vi os konstant opdaterede. Derfor får du hos os altid den nyeste viden og dermed også den bedste rådgivning inden for området.

tandhjul

Opsætning

Vi hjælper dig altid til den rette opsætning i dit e-mail system. Og skal du flyttes til et andet system, sørger vi for at alt dit data kommer med over.

variationer

Opbygning

Vi ved, at det ikke er nok at have en konto. Den skal også være køreklar. Derfor sørger vi for den rette opbygning bl.a. ift. templates, tags, segmenter, flows, tracking osv.

tumbsup

Udarbejdelse

Har du ikke selv tid til at skrive dine mails? Så hjælper vi dig gerne. I samarbejde med dig udarbejder vi en god strategi og sørger for, at dine kontakter altid modtager relevante mails.

suport

Sparring

Har du behov for sparring, vejledning og hjælp i ny og næ? Så kontakt os endelig. Vi er altid klar med et godt råd, et forslag til forbedring eller måske et nærmere kig på dine mails.

seo

Vedligehold

Vi overvåger konstant din konto og holder øje med bl.a. åbningsrater og klikrater, så det er sikret, at du altid performer bedst muligt.

Vores 3 fokusområder

1. Automatiserede mail-flows,  der skræddersyer mails til dine kunder, ud fra hvad de søger på og ser på din hjemmeside.


2. Leadgenerering, der ikke bare giver dig ‘flere’ modtagere, men ‘rigtige’ modtagere.


3. Godt indhold, der sætter din viden i spil og besvarer alle de spørgsmål og behov, kunden får ifm. dit produkt eller din ydelse

 

 

Så, hvis du gerne vil have masser af nye leads og loyale læsere til dit nyhedsbrev via et mailsystem, der løser opgaver for dig og effektivt omsætter data til mails med dét indhold, dine modtagere vil se.

 

Og hvis du samtidig vil samarbejde med et bureau, der ikke bare løser opgaver, men også lærer dig at lave en stor del af arbejdet selv - så er MCB Marketing din bedste ven.

Opbyg den bedste maskine til leadgenerering

Der er mange måder at tiltrække nye leads på fx kampagner med freebies (gratis ting), konkurrencer, pop-ups, målrettede tilmeldingsformularer og meget andet.

Vi starter derfor med at teste, hvor dine mest profitable leads kommer fra, og justerer dine kampagner herefter.

På den måde får du altid leads med en god profit - altså modtagere, der klikker og konverterer på dit website, og som ikke bare vil have gratis ting.

Og så undgår du, at din spam-score og dine lead-udgifter stiger.

Opsæt automatiske og personlige mails

Slip for bøvlet med at bikse nye mails sammen fra bunden hver gang, og lad mailsystemet gøre det meste for dig med udgangspunkt i den enkeltes modtagers adfærd på dit website.

Så sparer du en masse tid, og dine kunder får kun relevante mails - også når deres behov ændrer sig.

Det giver en god relation, og din mail skiller sig ud blandt en stor mængde ligegyldige mails og reklamer i en ofte i forvejen proppet indbakke.

Brug tiden på at lave godt indhold

Med de automatiske mails kan du koncentrere dig om det, en maskine ikke kan slå dig i; at lave godt indhold med din viden og de tips,
der giver dine modtagere mest værdi - og som skal gøre dig til førstevalget, når de søger svar eller inspiration indenfor din branche.

Derfor udarbejder vi sammen personaer, så du får et bedre indblik i din målgruppe. Du får sparring om stil, tone og de interesser, du bør fokusere på med dit indhold.
Og derfor lærer du vores tricks om både sprog, vinkel og budskab.

Derudover udarbejder vi søgeordsanalyser og en oversigt over de målgrupper, der er mest tilbøjelige til at købe dine varer - og hvilke relaterede produkter, de kunne være interesserede i. Det giver dig en viden om de spørgsmål, du skal besvare med dit indhold og de behov, du skal hjælpe med at stille med dine varer.

Og mere teknisk gennemgår vi brugervenligheden på din visning på både desktop og mobil, og hvordan din mail bedst muligt aflæses teknisk i alle mailsystemer.

ActiveCampaign

HubSpot

Det lyder dyrt - men bare rolig!

Du og din personlige rådgiver gennemgår dine behov og lægger en marketingplan - og her vurderer I sammen, hvor mange timer du skal bruge på email marketing automation.

 

Sådan sikrer vi, at du altid er inddraget i processen og får en tilpasser indsats til din virksomhed og dine mål.

På den måde får du den bedste service, det effektive samarbejde og de gode resultater!

 

Skal jeg hjælpe dig med din e-mail strategi?

Udfyld formularen og jeg kontakter dig hurtigst muligt. Det koster dig ikke noget!

Annemette Rosenkilde Lucas
Digital Marketingskonsulent

VI SAMLER PÅ GLADE KUNDER

Se alle cases

Luxoliving

Lampemesteren

LuxByJakobsen

Go-Bites

Sinnerup

Seneste blogindlæg

18. juni 2021

Apple’s iOS 15 vil ændre din e-mail markedsføring

Så skete det! Mail Privacy protection kommer! 

Apple har meldt ud, at der med den kommende iOS 15 opdatering vil ske ændringer i den måde, vi sporer den enkelte forbrugers adfærd i e-mails på.

Men hvad betyder det for dig? Skal e-mail droppes? Eller er der en løsning?

18. juni 2021

Shopify login - alt du bør vide

Der er mange privilegier ved at eje en webshop, og med Shopify kan du nyde godt af flere af dem. 

Du kan fx via dit Shopify login styre din Shopify Webshop uanset, hvor du befinder dig. Du kan se produkter, kontrollere lagerbeholdning, administrere kundeservice og endda ændre butiksindstillinger og betalingsmetoder.

16. juni 2021

Umbraco Codegarden 2021

Hvert år afholder Umbraco Codegarden, som er den største og eneste officielle Umbraco-konference i verden, som strækker sig over hele 3 dage. Vi har samlet de 4 vigtigste key take aways fra årets event, som i år foregik virtuelt og med over 2000 deltagere.

Se alle blogindlæg