E-mail marketing

Vil du øge din omsætning og samtidig automatisere flere af dine arbejdsgange? Så kan e-mail automatisering være den helt rette marketing-disciplin for dig og din virksomhed.

 

email_marketing_logoer_negativ

 

Dit e-mail marketing bureau

E-mail marketing automation, marketing automation eller e-mail automation… Kært barn har mange navne. Samlet dækker begreberne over den software, der skaffer trafik på din hjemmeside, omsætter trafikken til leads, gør disse leads til kunder og vigtigst af alt - fastholder dem som tilbagevendende kunder.

 

Softwaren henter automatisk alt den data, der er tilgængelig på hver subscriber. Og på den måde kan du via denne og den ekstra tilføjede tracking bl.a. ift. site tracking, event tracking og revenue tracking personliggøre din markedsføring i e-mails.

 

Hos MCB hjælper vi ikke kun vores samarbejdspartnere med den e-mail markedsføring, der vedrører udsendelse af nyhedsbreve og den content, som de bør indeholde. Arbejdet kræver også en dybere indsigt i bl.a. opsætning af automations, data, tracking, integrationer, analyser, fuld udnyttelse af tilgængelige e-mail marketing tools, design og alt den teknik, der giver dig det bedste greb på den måske vigtigste marketingkanal.

 

Vi har flere års erfaring med e-mail marketing automation til både B2B- og B2C-segmentet - og dermed også både store og små virksomheder. Vores samarbejdspartnere spænder bredt inden for alt fra retail og beauty til fødevarer og uddannelse. Og flere af disse benytter sig af forskellige systemer.

 

Derfor er vi hos MCB certificerede partnere med bl.a. ActiveCampaign, Klaviyo, HubSpot, Drip og MailChimp. Og med et stort antal udviklere i huset ved vi, hvordan du opsætter de integrationer, der sikrer dig et automatiseret arbejdsflow i din hverdag.
Vi tilbyder således også rådgivning i systemvalg bl.a. ift. det CMS, du arbejder i. Det er nemlig ikke helt lige meget, hvilket e-mail system du vælger alt efter, om du driver virksomhed på Shopify, Magento eller Umbraco.

 

 

Kontakt os nu

Mød din e-mail marketing specialist

Louise

Louise Færk

E-MAIL MARKETING SPECIALIST

Det siger vores samarbejdspartnere

Sandshoppen

Vi havde fulgt, at Performance Max var det nye. Jeg var egentlig meget skeptisk inden, men jeg må jo erkende, at det gået over alt forventning. Vi har solgt markant mere. Der har været en stigning på 125 % i omsætning i august i forhold til sidste år på betalt annoncering med Performance Max.

Nicolai fra MCB har været god til at hjælpe os med, hvordan vi optimerer annoncerne, og han har haft rigtig godt styr på alle tallene. Og for mig handler det også lige så meget om at arbejde sammen med nogle, der går op i det. Og jeg føler 100 %, at han går op i det. Det har betydet meget, at vi har mærket, at MCB også brænder for det

Simon Haubjerg Jørgensen

FORRETNINGSUDVIKLER OG DIGITAL MARKETINGANSVARLIG
Get Dressed
Jeg har sat stor pris på det samarbejde, jeg har haft med Louise fra MCB’s marketingafdeling. Hun har givet mig en god intro til Klaviyo, så jeg er blevet fortrolig med programmet, og samtidig har hun opsat de flows, der nu kan blive ved med at give gode resultater lang tid ud i fremtiden.

Nette Blach

INDEHAVER AF GET DRESSED
Light Partner
MCB har hjulpet os på mange områder inden for SEO blandt andet med sparring, få oprettet nyt content og med at få ryddet op i overflødigt indhold.

Vi ser som følge en god fremgang i såvel trafik som omsætning og ser frem til at udbygge samarbejdet med MCB fremadrettet.

Stig Meyer Jensen

DIREKTØR OG EJER AF LIGHT PARTNER
Antidark

MCB var med fra starten, da vi skulle bygge vores digitale marketing op. Vi begyndte med at få lavet en konkurrentanalyse og søgeordsanalyse. Og der var ingen tvivl om, at det var Flemming, vi skulle have fat på, da han har en bred erfaring fra både B2B- og B2C-verdenen.

Sammen med MCB er vi meget databaserede. Vi får hver måned en analyse, som fortæller, hvordan det går ift. til de mål, vi har sat op. Det er et godt grundlag for, at vi træffer de rigtige beslutninger og arbejder med det, der giver mening for forretningen.

Vi har opnået super gode resultater! Det skal især fremhæves, at vi nu ligger nr. 1 på Google på flere forskellige søgeord indenfor vores branche – her var vi tidligere slet ikke at finde.

Vi føler os ikke bare som en kunde i mængden hos MCB. Det har hele tiden og er stadig et samarbejde, hvor vi i fællesskab higer efter de gode resultater, som kan måles på bundlinjen.

Diana Erlandsen

MARKETING MANAGER HOS ANTIDARK

Sådan øger du din konverteringsrate med målrettet e-mail marketing

E-mail markedsføring er altid effektivt, når du vil øge konverteringsraten på dit website eller din webshop. Med en målrettet og datadreven tilgang til dine leads adfærd, kan du udsende relevante, personlige og forskellige e mails på de helt rigtige tidspunkter og dermed yde den service, der forventes af dig. Og det betyder, at du øger sandsynligheden for at opleve køb.

 

Før du når så langt, er der dog nogle væsentlige trin, du skal forholde dig til.
De omfatter bl.a.:

 

  • Valg af e-mailklient. Det kan fx være ActiveCampaign.
    ActiveCampaign er én samlet marketing- og cloud-softwareplatform, der tilbyder et væld af funktioner og features til både små og mellemstore virksomheder. Af de mange muligheder kan bl.a. nævnes software til kundeoplevelsesautomatiseing (CXA), der kombinerer e-mailmarkedsføring, marketing automation, salgsautomation og CRM

 

  • Herefter bør du opbygge datadrevne segmenter, lister og/eller tags, så du har mulighed for at personalisere og personliggøre dit content. For at få den korrekte data hertil, skal du have styr på din tracking som fx site tracking og event tracking og herunder også de integrationer, der er nødvendige.

 

  • Og så kan du begynde arbejdet med opbygning af automations, du kan udarbejde templates, content, grafik og generelt design, så du binder hele din e-mail marketing strategi sammen.

 

Først når dit setup er klar til at bearbejde nye e mail brugere, kan du påbegynde strategierne for leadopsamling.

 

For at få succes med din leadgenerering bør du have særligt fokus på:

 

  • At tilbyde værdi: For at opnå en høj konverteringsrate er det vigtigt at tilbyde værdi i dine e-mails med relevante budskaber. Giv dine modtagere en grund til at klikke videre til din hjemmeside eller webshop ved at tilbyde eksklusive tilbud, 'gratis 'ressourcer eller relevant information, som kan hjælpe dem med at løse deres problemer eller opfylde deres behov.

  • Skab et klart call-to-action: Det er vigtigt at have et klart og tydeligt call-to-action i dine e-mails, som gør det nemt for modtageren at foretage en handling, såsom at købe et produkt eller tilmelde sig dit nyhedsbrev. Sørg for, at CTA'en er synlig og let at finde i din e-mail.

  • Test og optimer: Sørg for at teste og optimere dine e-mails løbende for at opleve en forbedret konverteringsrate over tid. Afprøv forskellige emnelinjer, budskaber og tilbud for at se, hvad der virker bedst, og brug data og feedback til at justere din strategi og forbedre dine resultater.

 

Målrettet e-mail marketing er en stærk strategi til at øge konverteringsraten og opbygge relationer med dine eksisterende kunder og potentielle kunder. Ved at segmentere din kundeliste, personliggøre alle emails, tilbyde værdi, skabe klare CTA'er og teste og optimere din tilgang, kan du opnå større succes med din e-handel og på din hjemmeside.

 

 

Kontakt os nu

Whitepaper-2

E-mail deliverability

Har du styr på din e-mail Har du styr på din e-mail deliverability?

Der er en række skridt, du kan tage for at sikre, at din e-mails rent faktisk kommer frem til modtagerens indbakker. Og som du ved… Når du arbejder med e-mail marketing er det vigtigste ikke at få sendt en ordentlig dynge nyhedsbreve ud, det er derimod den respons, du får på dine e-mails.

Derfor skal du bl.a. sikre:

  • At dine e-mails ikke ender i spam
  • At du ikke er blevet blacklistet
  • At du har et godt IP- og sender reputation
  • Og der er mere…

Ved du, hvordan du gør det?

Hent e-mail deliverability tjekliste
Sleeknote

Leadgenerering og fastholdelse med Sleeknote

Sleeknote er en cloudbaseret softwareplatform, der hjælper mange virksomheder med at opbygge og implementere pop-up-formularer, gamification og opt-in-formularer på deres hjemmesider. Med Sleeknote er det simpelt at opbygge tilpassede pop-ups, som kan vises på forskellige tidspunkter i brugerens interaktion med en hjemmeside.

Sleeknote har en intuitiv brugerflade, der gør det nemt at designe og implementere pop-ups, og platformen indeholder skabeloner og værktøjer til tilpasning og optimering. Sleeknote tilbyder desuden avancerede funktioner som A/B-test, målretning og integration med andre marketingværktøjer.

Formålet med Sleeknote er at hjælpe virksomheder med at indsamle leads, øge konverteringsraten og forbedre brugeroplevelsen på deres hjemmesider.

Facebook Lead Ads

Facebook Lead Ads

Facebook Lead Ads er en annonceringsfunktion på Facebook, der giver virksomheder mulighed for at oprette annoncer, fra hvilke brugerne bl.a. kan tilmelde sig et nyhedsbrev uden at forlade Facebook.

Når brugerne klikker på annoncen, åbnes en formular, der allerede er udfyldt med de oplysninger, som brugeren har delt med Facebook, såsom navn, e-mail og telefonnummer. Brugeren kan derefter bekræfte eller redigere oplysningerne, før de indsendes til virksomheden.

Facebook Lead Ads sikrer en gnidningsløs og brugervenlig oplevelse. Og for dig giver det mulighed for at indsamle kvalificerede leads og øge konverteringsraten ved at eliminere behovet for, at brugerne skal besøge en separat landingsside for at udfylde en formular.

Facebook Lead Ads understøtter også forskellige call-to-action-knapper og giver mulighed for at integrere med forskellige tredjepartsplatforme til videre behandling.

Personalisering med Raptor Services

Personalisering med Raptor Services

Raptor er en personaliseringsplatform, der hjælper virksomheder med at forbedre deres kunders oplevelse ved at tilpasse og optimere deres online shoppingoplevelse både på hjemmesiden, men også i e-mails.

Raptor bruger avancerede algoritmer og machine learning til at analysere kundedata og adfærd for at kunne levere personlige anbefalinger, produkttilbud og en email kampagne i realtid. Ved at personalisere indholdet og produkttilbudene kan mange virksomheder øge engagement og konverteringsrate, forbedre kundetilfredshed og loyalitet og øge den samlede indtjening.

Raptor er en fleksibel platform, der integrerer med de fleste e-handelssystemer og kan tilpasses til at imødekomme specifikke behov og mål.

Boost din virksomheds vækst og få flere kunder med strategisk e-mail marketing

Ved at bruge en strategisk tilgang kan du forbedre dine resultater og opnå en højere konverteringsrate. Der er bare ét problem; 83% af marketingfolk mener, at de ikke har tid nok til e-mail marketing. Så hvorfor ikke sørge for at automatisere så meget som muligt? Jo mere du investerer i e-mail automation, jo mere tid frigiver du på den lange bane.

 

Og derfor er særligt din tekniske opsætning vigtig.


For at få dine e-mail automationflows til at fungere efter hensigten, skal du have styr på din tracking. Det kan fx være din site-tracking, der opfanger den ageren, dine subscribers gennemfører på dit site, det kan være event-trackingen, som giver dig data ift. de handlinger, der foretages på sitet. Og det kan være revenue-trackingen, der giver dig et direkte indblik i dine e-mails performance ift. køb.

Måske er anden relevant tracking også vigtig for dig. Her kan der være behov for udvikling eller integration til de tools, du anvender.
Mangler du vigtig data, hjælper vi dig gerne med at tage et kig på dine muligheder.

 

Alt denne data hjælper dig til at skabe relevant indhold for dine modtagere, så det også bliver lettere for dig at nå dine overordnede mål.

 

Med det sagt bør du afdække dit mål og evt. også dine delmål med dit e-mail arbejde. Det kan være at få flere leads, bearbejde eksisterende kunder, at opleve en højere kurvværdi, at få et øget salg eller…

 

Og husk at foretage tests og analyser, så du ved, om dine indsatser performer som ventet.
Det er vigtigt at optimere dine flows og forbedre resultaterne over tid. Hurtigt vil du opleve, at selv små justeringer kan gøre en stor forskel for dine resultater.

 

 

Kontakt os nu

Vores e-mail marketing og automation services

pære

Ekspertviden

Hos MCB holder vi os konstant opdaterede inden for de nyeste e-mail marketing tendenser. Derfor får du hos os altid den seneste viden og bedste rådgivning.

tandhjul

Leadgenering

Det er ikke nok at pleje dine subscribers, du skal også tiltrække nye leads. Derfor tilbyder vi hjælp ifm. indsamling af leads og rådgivning inden for tools til formålet.

variationer

Teknisk opbygning og tracking

Få styr på din tracking og oplev en datadreven opbygning af alt fra templates, automations og tags til segmenter, deliverability og integrationer.

tumbsup

Udarbejdelse

I tæt samarbejde med dig og ud fra grundige analyser udarbejder vi en god strategi og sørger for, at dine subscribers altid modtager relevante e-mails.

suport

Sparring

Har du behov for sparring, vejledning og hjælp? Vi er altid klar med et godt råd, et forslag til forbedring eller måske et nærmere kig på dit e-mail setup.

seo

Vedligehold

Som din samarbejdspartner overvåger vi løbende din konto og holder øje med bl.a. åbningsrater, klikrater og data, så det er sikret, at du altid performer bedst muligt.

ActiveCampaign

Vælg det rigtige e-mail marketing system

Når du leder efter et e-mail marketing system, er der flere faktorer, du skal overveje for at sikre, at du får det system, der passer bedst til dine behov, ambitioner og ikke mindst ressourcer.

 

Først og fremmest skal du tænke på størrelsen af din kundeliste og den hyppighed, du planlægger at udsende e-mails med. Nogle e-mail marketing systemer kan håndtere store kundelister og hyppige e-mails, mens andre er mere velegnede til mindre lister, mindre hyppige kampagner og generelt små virksomheder.

 

Derudover bør du overveje den funktionalitet, som systemet tilbyder. Skal det være i stand til at automatisere e-mail marketing flows, personliggøre e-mails, tilbyde A/B splittesting, have lead score funktioner, indeholde CRM funktioner, tilbyde udsendelse vi SMS eller?

Tænk også på om systemet har en simpel integration til andre værktøjer eller platforme, som du allerede bruger. Det kan fx være dit CRM-system, dit CMS eller de kanaler, du anvender på sociale medier.

 

Afsøg også gerne den support der udbydes hos de forskellige udbydere. Flere kan du chatte direkte med, mens andre har en længere svartid via e-mail. I sådanne tilfælde er det en fordel at samarbejde med et dansk e-mail marketing bureau, da du så er sikret en hurtigere og mere målrettet support.

 

Prisen er også en vigtig faktor at tage i betragtning, da priserne på e-mail marketing systemer kan variere betydeligt afhængig af størrelsen på din kundeliste, antal brugere du ønsker i systemer og de funktioner, du har brug for.
Et lille tip er dog, at der ofte er en besparelse at hente, hvis du vælger en årlig betaling frem for at betale dit abonnement på månedsbasis.

 

Hos MCB arbejder vi primært i de mest populære systemer som ActiveCampaign, Klaviyo, HubSpot, og MailChimp. Her har vi indgået partnerskaber, og vi er derfor den certificerede partner, der kan hjælpe dig til succes på disse platforme.

Med en generel forståelse for dynamikken i mailsystemer rådgiver vi også gerne i andre systemer.

 

Er du i tvivl om, hvilket system der passer til dig, eller om det vil være en fordel at foretage et skifte? Så har vi skrevet en guide om netop dette. Find den her.

Vi samler på glade samarbejdspartnere

Gå på opdagelse i vores marketing cases.

Ofte stillede spørgsmål til e-mail marketing automation

Hvad er e-mail marketing?

E-mail marketing er en disciplin inden for digital markedsføring, hvor kommunikationen til en målgruppe af eksisterende og potentielle kunder foregår via e-mail. Basen for e-mail marketing er baseret på en liste af personer, som har givet samtykke til at modtage markedsføring.

Det er en værdifuld kanal med stort potentiale, da data er 1. parts.

Hvad er formålet med e-mail marketing?

Målet med e-mail marketing er oftest at sælge en virksomheds produkter eller serviceydelser, øge kundeloyaliteten, drive trafik til en hjemmeside eller at sørge for, at et brand er i top-of-mind hos forbrugeren.

Hvad koster e-mail marketing?

Der findes ikke en fast pris på e-mail marketing.

Prisen afhænger primært af dit valgte e-mail system, men du bør også tage højde for udgifter til bl.a. 3. parts tools til indsamling af leads og eventuel sparring og rådgivning fra et bureau. Udover prisen i kroner og øre, skal du også påregne at investere tid i kanalen.

Hvilket e-mail system skal jeg bruge?

Valg af e-mail system afhænger af dine behov. Her bør du bl.a. tage højde for, hvilke funktioner du har brug for, om systemet har en integration til dit CMS samt eventuelle 3. parts tools.

Hvad er e-mail automations?

E-mail automations er automatiserede flows, som sender e-mails på baggrund af triggers (adfærd). Det giver dig mulighed for at sende målrettede e-mails til dine subscribers baseret på handlinger og/eller betingelser såsom adfærd på websitet eller tidligere køb. 

Det klassiske eksempel på en e-mail automation er et velkomstflow, som automatisk udsender en ‘Velkommen til’-mail, når en ny subscriber tilmelder sig nyhedsbrevet.

Hvad er leadgenerering?

Leadgenerering handler om at få nye subscribers på din e-mail liste. Det kan fx være i form af tilmeldinger til dit nyhedsbrev. 
Ofte tiltrækkes leads, når du tilbyder en prøveperiode, et download af e-bog, deltagelse i en konkurrence, en rabatkode eller andet. I det tilfælde giver modtageren sin e-mail i bytte for det, du tilbyder. 
Et effektivt arbejde med leadgenering vil øge antallet af leads, som konverteres til betalende kunder og dermed bidrager til at øge omsætningen.

Skal vi tage en snak om din e-mail strategi?

Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Louise Færk
E-mail Marketing Specialist