30 råd til den gode emnelinje i dine nyhedsmails
Dit nyhedsbrev er ikke unikt.
Jeg kan lige så godt lægge svesken på disken og sige det ligeud. Der er allerede et væld af andre afsendere, der har NÆSTEN samme budskab som dig.
Men bemærk ordet ‘NÆSTEN’.
Det er det, du skal have fokus på.
For der er alligevel noget ved dig, der er anderledes. Men hvad?
Trommehvirvel…
Din emnelinje! TADA!
Eller… sådan bør det i hvert fald være.
Derfor skal du skrive en knaldhamrende god emnelinje, der sørger for, at dine modtagere vælger din nyhedsmail frem for din konkurrents, der har NÆSTEN det samme budskab som dig. Det er din emnelinje, der afgør, om din nyhedsmail er værd at åbne, og derfor skal den skille sig ud - markant!
Når jeg fortæller dig, at du skal bruge lige så lang tid på at udforme din emnelinje og din pre-header, som det tager dig at skrive hele nyhedsbrevet, så er jeg altså ikke fuld af løgn. Lige præcis de to linjer er nemlig forskellen mellem knald eller fald!
Dog er dit indhold altid vigtigt, når du vil blive ved med at opretholde interessen for dine nyhedsmails.
1. Brug det modtageren er bange for og gerne vil undgå |
2. Fortæl modtageren, at du kan løse et problem og gøre livet lettere |
3. Vi har alle travlt. Fortæl derfor at du kan spare din modtager for noget tid |
4. Brug mystik… uhh |
5. Stil et spørgsmål |
6. Lav overskuelige ’sådan’-overskrifter |
7. Brug ‘du-skal-møde-modellen’ |
8. Brug ‘citat-modellen’ |
9. Brug data-modellen |
10. Brug paranteser for at gøre din mail mere unik |
11. 11. Brug årstal, antal og toplister |
12. Brug antal |
13. Brug toplister |
14. Brug humor |
15. Brug storytelling |
16. Brug ikke mange STORE BOGSTAVER |
17. Brug ikke flere unikke tegn !*#%& |
18. Brug ikke spamord som fx ‘Gratis’ |
19. Personalisér emnelinjen |
20. Vær præcis |
21. Placer de vigtigste ord først |
22. Hold dig fra det indlysende og vær i stedet overraskende |
23. Brug emojis 😀 |
24. Udnyt den fulde længe på både emnelinje og pre-header |
25. Skriv emnelinjen som det første |
26. Brug den nødvendige tid |
27. Preview din tekst |
28. Tjek for stavefejl, kommafejl, knudrede sætninger osv. |
29. Hvad ville du selv åbne? |
30. Test hvad der virker |
Vi sidder altid klar til en uforpligtende snak og hvis du udfylder formularen - tager vi kontakt hurtigst muligt.
Post-corona. Mid-inflation. Pre-black friday. Modvind på Facebook og Google Ads. Lyder det bekendt? Det er udfordringer for mange i øjeblikket. Læs med her hvor vi forsøger at hjælpe dig igennem.
Shopify er et canadisk webshopsystem, som inkluderer hosting, CMS, ordresystem og CRM system. Shopify er en optimal platform til nystartede virksomheder, men er samtidig også brugt, når store virksomheder skal skalere.
HubSpot er en verden for sig - og den verden er fuld af muligheder. Her er der nemlig ikke bare tale om en platform, der er fænomenal til e-mail marketing, eller som gør det overskueligt at holde overblik over kunder. HubSpot er så meget mere end det!
Lægårdvej 86
7500 Holstebro
CVR nr.: 29150966
4th floor. No 39
Tran Quoc Toan Street
Hoan Kiem District