SÅDAN SKRIVER DU DET GODE NYHEDSBREV

30 råd til den gode nyhedsmail

Forestil dig at du udsender et nyhedsbrev, som ALLE dine subscribers åbner. Det vil være fedt!

Men er det muligt, spørger du så? Ja, selvfølgelig er det muligt!

 

In. Your. Dreams.

 

For du vil ALDRIG få alle til at åbne dit nyhedsbrev. Det er et drømmescenarie - though, but true.

 

MEN du har mulighed for at gøre dine nyhedsbreve mere attraktive, så flere af dine subscribers klikker på dem frem for at smide dem direkte i Papirkurven. Og GISP! Markerer dem som SPAMmails!

 

Men tro mig… Det er hamrende svært, og det kan tage ufattelig lang tid. Derfor må du ikke opgive nu. Du skal blive ved med at kæmpe. Og så lover jeg dig - til sidst vil det være der. DET LÆKRE NYHEDSBREV!

 

Når først du rammer det, vil du straks se resultater. Dine åbningsrater vil stige markant (husk, at gennemsnittet ligger på ca. 1/3, så forvent ikke at ALLE åbner), din bounce-rate vil falde, og du vil også se en positiv ændring i din konverteringsrate. Og for dig betyder det glade modtagere og dermed øget salg.

 

Og det vil jeg selvfølgelig gerne hjælpe dig godt på vej med.

De 30 ændringer der kan gøre dine nyhedsmails uimodståelige

5. Skriv en god pre-header

Udnyt den ekstra linje på at overtale dine modtagere til at åbne din mail

5. Skriv en god pre-header

Udnyt den ekstra linje på at overtale dine modtagere til at åbne din mail

6. Opbyg guides

Hvem elsker ikke at følge en guide trin-for-trin? Det er så simpelt!

7. Brug bullet-points

Det skal være hurtigt, let og overskueligt at få den vigtigste information fra en mail

8. Vær altid simpel

Ingen gider lange, tunge tekster. Gør derfor dine mails overskuelige og fyldt med luft

9. Husk, kun ét primært budskab pr. mail

Flere budskaber skaber forvirring, og mange vigtige ting går tabt. Del derfor gerne din historie op i flere mails.

10. Gør dine nyhedsmails genkendelige

Skab nogle gode templates, der ligner layoutet på din hjemmeside

11. Brug altid Call To Action

Guide og lok dine modtagere til at klikke sig videre

12. Sæt links på ALLE dine billeder

Folk klikker sig videre via billederne - undlad derfor aldrig links. Heller ikke på dit logo

13. Husk ALTID info på ALLE billeder

Hvis billeder manuelt skal klikkes frem, er det meget mere inspirerende med en lille tekst

14. Nyhedsmails skal bakkes op af indhold på hjemmesiden

En nyhedsmail skal være kort. Skriv derfor en mere uddybende landingsside

15. Skab ‘urgency’

Udløber dit gode tilbud snart? Så fortæl om det og tæl evt. ned med en counter

16. Brug smertepunkter

Fortæl dine modtagere, at du kender til deres problemer og lad dem vide, at du kan løse dem

17. Fortæl en historie

Hvem elsker ikke en lille hyggelig historie? Det er en god indgangsvinkel til dit egentlige budskab

18. Skriv personligt

Husk, at dine nyhedsmails kommer fra DIG, og ikke et firma, en virksomhed eller en producent

19. Sæt prisen i perspektiv

Det er jo ikke så dyrt, når varen koster det samme som den kop kaffe, du køber hver morgen

20. Brug ‘PS’

Mange ser kun toppen og bunden af en nyhedsmail. Fremhæv derfor dit budskab i bunden med et ‘PS’

21. Hold hvad du lover

Fortæller du, at der er en gevinst, så sørg for at der også er en!

22. Genbrug gode mails

Virkede det sidste jul? Så virker det sikkert også i år

23. Integrer dine nyhedsmails med de sociale medier

Brug de sociale medier til at fortælle om den fede viden du deler ud af via dine nyhedsmails

24. Brug din data og track så meget du kan

Du opsamler SÅ meget data - udnyt den til fx at segmentere.

25.Gør det nemt at afmelde sig nyhedsmailen

Lad være med at skabe irritation hos dine modtagere og gør det tydeligt for dem, hvor de afmelder sig

26. Opsæt flows

Plej dine modtagere ved altid at fastholde dem i automatiske flows fx. Velkomst, Tabt Kurv og Win Back.

27. Test, hvad der virker

Vær ikke bange for at prøve noget nyt og anderledes - det kan være den gyldne nøgle

28. Gør det unikt at være din nyhedsbrevsmodtagere

Fremhæv hvorfor du er bedre og mere speciel end dine konkurrenter

29. Forkæl dine nyhedsbrevsmodtagere

Der skal være en gulerod ved at modtage dine mails. Giv derfor fx unikke tilbud

30. Gør det muligt at svare tilbage på dine mails

Mange bruger ‘No-reply’. Lad nu være med det! Der kan rent faktisk være reelle spørgsmål til dig - så hvad er du bange for?

Opfølgende spørgsmål?

Vi sidder altid klar til en uforpligtende snak og hvis du udfylder formularen - tager vi kontakt hurtigst muligt.

Annemette Rosenkilde Lucas
Marketing Automation Specialist

15. september 2022

Hvad er headless CMS?

Er headless hovedløst galt eller genialt? Headless er efterhånden blevet et buzzword inden for webudvikling - og det er med god grund. Når du vil agere både hurtigt og agilt som en del af din virksomheds digitale strategi, kan et headless CMS nemlig hjælpe dig med at levere værdi på tværs af kanaler.

01. september 2022

Derfor bør du være på Pinterest

Pinterest er et socialt medie i vækst. Platformens unikke styrke er, at det med billeder er en kæmpe inspirationskilde inden for næsten alle områder. Og derfor også en oplagt marketingkanal.

25. august 2022

Sådan finder du ud af, hvordan dine CTA'er performer

Hvad er en CTA? Det er en forkortelse for Call to Action, som kan være en knap, et link eller en tekst, der henleder modtageren til at foretage en bestemt handling. Læs med her hvordan du får succes med CTA'er.

Se alle blogindlæg