SÅDAN SKRIVER DU GODT INDHOLD TIL DINE NYHEDSBREVE

10 råd til det gode indhold i dine nyhedsmails

Vi skal lige have én ting på det rene først - ja, du SKAL skrive mails. 

 

Så er vi klar!

 

Kender du det her; du har bestilt en god dessert, du har glædet dig til den, du får den, og så er den bare helt vildt… DÅRLIG!? ØV! Der er ikke noget værre end at blive skuffet, og det fører til, at man i hvert fald ikke vælger den dessert igen.

 

Det samme gælder dine nyhedsmails. Hvis bare de skuffer én gang, så bliver de valgt fra.

 

Og derfor…

CONTENT IS KING!

Oh, my God... tænker du - here we go again.

 

I praksis betyder det, at du skal finde ud af, hvordan du kan give en god oplevelse gennem din tekst og dine visuelle elementer i dine nyhedsmails. Og det kan godt være en krævende disciplin. Derfor skal du øve dig - igen og igen og igen og igen og… you get it. Du kan jo heller ikke altid bikse den lækreste bearnaisesovs sammen i første forsøg.

 

Din opgave er derfor at uddanne din målgruppe og opbygge loyalitet med dit content. På den måde inspirerer du dine kunder til at handle frem for at være et irriterende, forstyrrende element.
Vi kender alle den der myg, der kun kommer frem, når lyset er slukket? Jeps! Den myg er der ingen, der vil være.

De 10 ting der gør forskellen

1. Start med noget spændende
En god åbning er vigtig! Det er din åbning, din bogtitel, din eksamen - GISP!

 

2. Skriv din overskrift med korte ord
Fx. “Der skete noget vildt i går!”

 

3. Tag udgangspunkt i noget, du har oplevet
Fx “I går da jeg var nede at handle, stødte jeg på den her kvinde…” - BUM, så er du i gang

 

4. Opdel din mail i tre sektioner
Indledning (teaser), indhold (information) og exit (god stemning inden afslutning)

 

5. Fortæl ikke ALT på én gang
Du har meget på hjerte, men ødsel ikke ud af det. Del i stedet dit budskab op i flere afsnit eller mails

 

6. Hold dine sætninger og afsnit korte
Det skal ikke tage mere end nogle få minutter at læse din mail igennem og forstå budskabet

 

7. Brug gerne punktopstilling
Det giver et godt overblik

 

8. Brug tal og ikke ord
Det er hurtigere at læse og forstå ’12’ frem for ‘tolv’

 

9. Skriv, som du ville skrive til din nabo
Bliv ikke for corporate og kedelig. Hvordan ville du forklare det til din nabo, din ven, din mor?

 

10. Gør relevante ord/sætninger/links synligee
Fremhæv det vigtige med fed skrift, større skriftstørrelse, en anden farve eller…

Opfølgende spørgsmål?

Vi sidder altid klar til en uforpligtende snak og hvis du udfylder formularen - tager vi kontakt hurtigst muligt.

Annemette Rosenkilde Lucas
Marketing Automation Specialist

15. september 2022

Hvad er headless CMS?

Er headless hovedløst galt eller genialt? Headless er efterhånden blevet et buzzword inden for webudvikling - og det er med god grund. Når du vil agere både hurtigt og agilt som en del af din virksomheds digitale strategi, kan et headless CMS nemlig hjælpe dig med at levere værdi på tværs af kanaler.

01. september 2022

Derfor bør du være på Pinterest

Pinterest er et socialt medie i vækst. Platformens unikke styrke er, at det med billeder er en kæmpe inspirationskilde inden for næsten alle områder. Og derfor også en oplagt marketingkanal.

25. august 2022

Sådan finder du ud af, hvordan dine CTA'er performer

Hvad er en CTA? Det er en forkortelse for Call to Action, som kan være en knap, et link eller en tekst, der henleder modtageren til at foretage en bestemt handling. Læs med her hvordan du får succes med CTA'er.

Se alle blogindlæg