SÅDAN SKRIVER DU GODT INDHOLD TIL DINE NYHEDSBREVE

10 råd til det gode indhold i dine nyhedsmails

Vi skal lige have én ting på det rene først - ja, du SKAL skrive mails. 

 

Så er vi klar!

 

Kender du det her; du har bestilt en god dessert, du har glædet dig til den, du får den, og så er den bare helt vildt… DÅRLIG!? ØV! Der er ikke noget værre end at blive skuffet, og det fører til, at man i hvert fald ikke vælger den dessert igen.

 

Det samme gælder dine nyhedsmails. Hvis bare de skuffer én gang, så bliver de valgt fra.

 

Og derfor…

CONTENT IS KING!

Oh, my God... tænker du - here we go again.

 

I praksis betyder det, at du skal finde ud af, hvordan du kan give en god oplevelse gennem din tekst og dine visuelle elementer i dine nyhedsmails. Og det kan godt være en krævende disciplin. Derfor skal du øve dig - igen og igen og igen og igen og… you get it. Du kan jo heller ikke altid bikse den lækreste bearnaisesovs sammen i første forsøg.

 

Din opgave er derfor at uddanne din målgruppe og opbygge loyalitet med dit content. På den måde inspirerer du dine kunder til at handle frem for at være et irriterende, forstyrrende element.
Vi kender alle den der myg, der kun kommer frem, når lyset er slukket? Jeps! Den myg er der ingen, der vil være.

De 10 ting der gør forskellen

1. Start med noget spændende
En god åbning er vigtig! Det er din åbning, din bogtitel, din eksamen - GISP!

 

2. Skriv din overskrift med korte ord
Fx. “Der skete noget vildt i går!”

 

3. Tag udgangspunkt i noget, du har oplevet
Fx “I går da jeg var nede at handle, stødte jeg på den her kvinde…” - BUM, så er du i gang

 

4. Opdel din mail i tre sektioner
Indledning (teaser), indhold (information) og exit (god stemning inden afslutning)

 

5. Fortæl ikke ALT på én gang
Du har meget på hjerte, men ødsel ikke ud af det. Del i stedet dit budskab op i flere afsnit eller mails

 

6. Hold dine sætninger og afsnit korte
Det skal ikke tage mere end nogle få minutter at læse din mail igennem og forstå budskabet

 

7. Brug gerne punktopstilling
Det giver et godt overblik

 

8. Brug tal og ikke ord
Det er hurtigere at læse og forstå ’12’ frem for ‘tolv’

 

9. Skriv, som du ville skrive til din nabo
Bliv ikke for corporate og kedelig. Hvordan ville du forklare det til din nabo, din ven, din mor?

 

10. Gør relevante ord/sætninger/links synligee
Fremhæv det vigtige med fed skrift, større skriftstørrelse, en anden farve eller…

Opfølgende spørgsmål?

Vi sidder altid klar til en uforpligtende snak og hvis du udfylder formularen - tager vi kontakt hurtigst muligt.

Annemette Rosenkilde Lucas
Marketing Manager

20. januar 2023

Fra B2B website til B2B webshop med .Cloud

B2B-handlen har ændret sig. Indkøberne vil kunne handle hurtigt, nemt og når det passer dem. Derfor stilles der lige så høje krav til en B2B shop som til en almindelig B2C shop. Men funktionaliteterne er anderledes, og den rigtige e-commerce platform er derfor afgørende.

12. januar 2023

Sådan integrerer du Umbraco CMS og Forms med ActiveCampaign

Umbraco har i lang tid været i gang med at udvide og forbedre platformen med øget fokus på integrerede løsninger - også omtalt som DCP (Digital Experience Platform). Senest er der kommet integrationer til HubSpot og Microsoft Dynamics 365. Og nu er der også kommet en integration til ActiveCampaign.

09. januar 2023

Hvilket e-mail system skal jeg vælge?

Du ved det allerede.
E-mail marketing er en af de vigtigste discipliner indenfor online markedsføring. Men det kan være en jungle at finde rundt i de mange systemer - for hvilket passer bedst til dig, din hjemmeside og dine ambitioner?

Se alle blogindlæg