CASE: Sinnerup.dk

Livsstilskæde satser på cross-channel og tæt partnerskab.

Siden 1971 har Sinnerup skabt en førende livsstilskæde, som er en god blanding af isenkræmmer, modebutik og møbelforretning. I 2013 var tiden kommet til at gå online, og de kom til MCB med et ønske om en avanceret løsning, som kunne favne deres brede sortiment og sikre en helstøbt cross-channel oplevelse. De indså tidligt i forløbet, at der var meget store krav til ressourcer, viden og systematik, hvis de skulle opnå succes med ehandel.
 
Derfor valgte Sinnerup, at indgå i et partnerskab med MCB, hvor vi bidrager med al detailviden omkring ehandel, mens Sinnerup koncentrerer sig om at udføre deres fantastiske købmandsskab og stå for den operationelle drift af shoppen. På den måde får Sinnerup.dk i dag det bedste fra begge verdener.

Komplekst sortiment = kompliceret ERP og shop setup

Sinnerup skiller sig ud fra de andre store isenkræmmerkæde med især deres egne produktlinjer. Vi forhandler inspiration, fornøjelse og minder. Sådan skriver Sinnerup selv på deres site, og med sådan et udsagn, så har de selvsagt også et bredt sortiment. På Sinnerups webshop kan du derfor købe både servietter, sæbe og skærebrætter, som de er lagerførende med og som nemt kan sendes med alm. fragt. Men du kan også købe havemøbler, sofaer og spiseborde, som modsat sendes fra fjernlager eller direkte fra producent, og som i det hele taget ikke passer så nemt ned i Postmand Pers taske. Kombinationen af fjernlager, eksterne leverandører og egne lagre, stiller store krav til det tekniske setup af shoppen.

ACCUMOLO løsning leverer varen og forbedrer samtlige KPI’er

Løsningen blev en avanceret webshop, som blandt andet tager højde for varetype, fragtpris, lagerstatus, lagerplacering og leveringstider inden kunden bliver præsenteret for fragtmuligheder og leveringstidspunkt. Alt i et smidigt setup for kunderne, som kan gennemføre købet uden at skulle tage stilling til det komplicerede setup, for de tekniske udfordringer må aldrig komme i vejen for kunden. I modsætning lægger Sinnerup meget vægt på at inspirere deres kunder. Det gør de blandt andet via prangende inspirationssider, hvor deres grafikere kan folde sig ud med fuld bredde visning.

Og løsningen performer!

Godt to år efter lanceringen er konverteringen steget med 39%. Samtidig er trafikken til shoppen steget med 49%, antallet er ordrer er steget med 107% og ikke mindst er omsætningen steget med 83%*.

Ser vi isoleret på mobiltrafikken ser det endnu vildere ud. Her er konverteringen steget med 111%, trafikken er steget med 125%, antallet af ordre er steget med svimlende 376& og endelig er omsætningen steget med imponerende 346%. Resultater der er til at tage og føle på.


“Hos MCB har vi fået en professionel og skalerbar webshop, som har sikret os en bid af markedet inden for bolig- og livsstilsbranchen. Konkurrencen er benhård, men med en avanceret og meget brugervenlig shop samt kompetent sparring med MCB har vi vækstet vores marked markant.”


Thomas Olesen, Varehuschef - Sinnerup Aarhus
 
 
 

Kontakt
image description
Mie Sejer Salgs- og Projektchef 28685949
Læs også
CASE: Winefamly

På under 9 måneder er Winefamly gået fra idé til lancering og til at stå som vi...

Læs mere
CASE: Luxo Living

»Webshoppen står i dag for 65% af vores samlede omsætning modsat 10%, da vi s...

Læs mere
CASE: Goldentime.dk

Goldentime.dk har fra januar til august 2015 vækstet deres omsætning med mere e...

Læs mere
CASE: Praxiswear.dk

I starten af 2015 indledte Praxis A/S et samarbejde med MCB med henblik på at b...

Læs mere
Accumolo - en platform til e-commerce i verdensklasse

Denne viden anvender vi som best practice, når vi udvikler og designer din Accu...

Læs mere
Om MCB

Det er blevet til mange lanceringer og succeser siden, MCB blev stiftet i 1999....

Læs mere