FDB Møbler løfter online salget med Shopify Markets og TRIMIT integration

FDB Møbler havde brug for en selvstændig e-commerce platform for at skabe bedre sammenhæng mellem deres fysiske butikker og online handel. Med Shopify og en skræddersyet integration til TRIMIT har de fået en fleksibel løsning, der gør det nemt at administrere produkter, håndtere lagerstyring, optimere kundeoplevelsen og på sigt internationalisere online.

Shopify Plus logo
Kunde
FDB Møbler
Fokus
Shopify, Relancering, Digital marketing
5700380603260 (6)

FDB Møbler styrker direct-to-consumer-salget med Shopify

FDB Møbler har siden 1942 designet og produceret møbler og sælger i dag både online og via egne butikker i Danmark og Hamburg. Og med et ønske om at sælge direkte til forbrugerne og samtidig skabe en bedre sammenhæng mellem online salg og fysiske butikker, valgte FDB Møbler i 2024 at bygge egen webshop på Shopify Markets.

Løsningen fungerer i dag som både salgskanal og inspirationsunivers, hvor de besøgende kan udforske design, certificeringer og produktmuligheder. Platformen giver samtidig fleksibilitet til videreudvikling, så den understøtter både nuværende arbejdsgange og fremtidige ambitioner ift. internationalisering.

Custom integration og automatiseret datahåndtering

For at sikre en skalerbar og internationalt e-commerce-platform udviklede MCB en tilpasset  Shopify Markets-løsning til FDB Møbler. Shopify Markets er en webshop, der gør det muligt at håndtere flere markeder fra én samlet platform, hvor blandt andet valutaer, lokale betalingsmetoder og sprog kan tilpasses efter behov. En AI-motor blev implementeret for at håndtere oversættelser af ikke-strukturerede data, mens strukturerede produktdata automatisk synkroniseres via TRIMIT-integration.

 

TRIMIT er en branchetilpasset dataplatform til bl.a. møbelindustrien, som FDB Møbler anvender som deres primære løsning til datahåndtering. Systemet er nu tæt integreret med webshoppen, hvilket sikrer en smidig synkronisering af produktdata, lagerstatus og priser. TRIMIT fungerer som en datastyringsløsning med end-to-end-integration fra salg over produktion til fakturering og e-commerce. Med integrationen mellem TRIMIT og Shopify Markets kan medarbejderne hos FDB Møbler fortsætte med at arbejde i et kendt system, mens webshoppen automatisk synkroniserer de nødvendige data uden risiko for fejl.

 

For at forbedre kundeoplevelsen på shoppen blev en forudbestillingsfunktion integreret med TRIMIT, som giver præcise leveringstider på kommende varer eller varer i restordre. 

 

Designmæssigt er webshoppen holdt i en simpel stil med en ren tone og en visuel rød tråd til FDB Møblers univers. Alle produktbilleder bliver via en integreret kode automatisk fritlagte inden de bliver publiceret på shoppen, hvilket sikrer en ensartet præsentation af produkterne.

FDB Møbler har også valgt at fokusere på historien bag produkterne. Hver designer fremhæves tydeligt på produktsiderne sammen med produktets certificeringer, hvilket gør det nemmere for kunderne at træffe informerede valg baseret på både æstetik og bæredygtighed.

Citat-ikon-hvid

 

 

Vi har været utroligt glade for vores samarbejde med MCB fra start til slut. De har arbejdet målrettet, professionelt og effektivt med migreringen til Shopify, og vi har følt os i trygge hænder gennem hele processen. De har fuldt ud forstået vores ønsker og proaktivt udviklet løsninger med fokus på både udvikling og sparring omkring effektiv drift af E-COM efter vores lancering.

 

Efter lanceringen har vi fortsat haft et virkelig tæt og godt samarbejde med Mads og hele teamet for at videreudvikle vores webshop. De er kommet med konstruktive løsninger til vores ønsker og ideer, og har vi oplevet problematikker relateret til webshoppen, så har de straks grebet og løst dem. Samarbejdet med MCB har været en stor fornøjelse. 

 

ircle f

  

SIMONE WINDEBALLE PETERSEN 
Project Coordinator, FDB Møbler 

Shopify og digital marketing styrker væksten

Siden lanceringen af den nye Shopify-webshop har FDB Møbler oplevet vækst i online salget. Med en solid platform på plads er fokus derfor nu på at optimere konverteringerne yderligere og tiltrække flere relevante kunder bl.a. gennem digitale marketingindsatser.


Og det er allerede sat i værks. Ved at implementere Klaviyo til e-mail marketing har FDB Møbler skabt automatiserede flows, der engagerer kunderne og øger gentagne køb. Samtidig har annoncering på Google Ads og Meta-platformene været en vigtig driver i de første måneder, mens optimering af SEO er i fuld gang for også at bidrage til at løfte trafikken yderligere.


Samtidig har overgangen til Shopify gjort det nemmere for kundeservice at håndtere forespørgsler. Med en mere brugervenlig backend og en strømlinet ordre- og lagerstyring oplever supportteamet færre manuelle processer og hurtigere ekspeditionstid.

Jorgen-Baekmark-Environment_kvadrat

Næste skridt: Made to order, forbedret logistik og smartere datahåndtering

FDB Møbler fortsætter med at udvikle sin e-commerce-udvikling og arbejder på at optimere både funktionalitet og kundeoplevelse. Et særligt fokus er introduktionen af ’made to order’ (MTO) sofaer, hvor kunderne får mulighed for at sammensætte deres egne designs.

Derudover arbejdes der på forbedrede fragtmuligheder, optimering af forudbestillingsfunktionen og en mere effektiv håndtering af oversættelser via AI. Målet er at skabe en endnu mere strømlinet og skalerbar webshop, der kan understøtte fremtidig vækst – både i Danmark og internationalt.

 

Hvem er FDB Møbler?

FDB Møbler blev grundlagt i 1942 som en del af Fællesforeningen for Danmarks Brugsforeninger (FDB) med en vision om at skabe funktionelle og tilgængelige møbler til den brede befolkning. Brandet har gennem årene samarbejdet med nogle af Danmarks mest anerkendte designere, herunder Børge Mogensen og Poul M. Volther - deres klassiske designs er stadig en central del af sortimentet.


Efter en pause i produktionen blev FDB Møbler relanceret i 2013 og har siden etableret sig som en markant aktør i møbelbranchen. I dag driver de omkring 10 butikker i Danmark samt én butik i Hamburg samtidig med, at de har mere end 200 forhandlere verden over. Webshoppen spiller en central rolle i deres omnichannel-strategi, da den ikke kun fungerer som salgskanal, men også som et inspirationsunivers, hvor kunderne kan udforske designernes historier, materialer og certificeringer.


Netop bæredygtighed og certificeringer er en vigtig del af FDB Møblers DNA, og de arbejder målrettet på at sikre, at deres produkter lever op til høje miljømæssige og etiske standarder. De anvender blandt andet Svanemærket og FSC-certificeret træ, og på webshoppen kan besøgende få indsigt i de mange certificeringer, virksomheden arbejder med på tværs af sortimentet.

Skal vi tage en snak?

Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Bo
CEO & Partner
Bo Hedegaard

Skal vi tage en snak?

Udfyld formularen, så kontakter jeg dig hurtigst muligt.

Vi samler på glade samarbejds-partnere

Med mere en 25 års erfaring indenfor webdesign og e-commerce er listen lang