Konverteringsoptimering

I gennemsnit bruger folk op til 6 timer og 42 minutter på internettet. Dette betyder, at antallet af chancer, du har for at få leads til din hjemmeside eller webshop, er uendelige.

Antallet af mennesker, du tiltrækker til dit websted, siger noget om din virksomheds marketingtaktik for at få opmærksomhed for de produkter og tjenester, din virksomhed tilbyder.

 

At vide, hvordan man sætter mål, når det kommer til din konverteringsfrekvens, er afgørende for forretningssucces.

 

Hvis du spekulerer over, hvad en konverteringsrate er, så er du kommet til det rette sted.

Hvad er en konverteringsrate?

Som nævnt ovenfor er en konverteringsrate antallet af personer, der besøger dit websted regelmæssigt.

De fleste virksomheder sætter et mål for antallet af besøgende de ønsker til deres websted, og bruger forskellige marketingstrategier for at nå disse mål.

Hvis din virksomhed ser en højere konverteringsfrekvens, betyder det, at dine produkter eller tjenester er i høj efterspørgsel. Det betyder også, at du tilbyder noget til forbrugerne, der opfylder et behov, de har.

Hvordan beregnes konverteringsrate?

Din konverteringsrate beregnes ved blot at tage antallet af konverteringer og dividere det med antallet af samlede interaktioner, der kan spores til en konvertering i samme tidsperiode.

For eksempel, hvis du havde 50 konverteringer fra 1.000 interaktioner, ville din konverteringsfrekvens være 5%, da 50 ÷ 1.000 = 5%.

Vores services

icon

Hastighedsoptimering

Excepteur sint obcaecat cupiditat non proident culpa. Fabio vel iudice vincam, sunt in culpa qui officia sed haec quis possit intrepidus aestimare tellus. Lorem ipsum dolor sit amet.

icon

UX & Design

Excepteur sint obcaecat cupiditat non proident culpa. Fabio vel iudice vincam, sunt in culpa qui officia sed haec quis possit intrepidus aestimare tellus. Lorem ipsum dolor sit amet.

icon

Wireframe Audit

Få ekspertkonverteringsanalyse på nye sidelayouts, før du investerer i udvikling.

Hvad er konverteringsoptimering?

Konverteringsoptimering er, når du tager de nødvendige skridt til at øge antallet af personer, der besøger dit websted. Optimering er nøglen til at sikre, at dit firmas websted vises i søgemaskiner til forbrugere.

Den bedste måde at forbedre din CRO på er at bruge en taktik som SEO, når du optimerer dit site. Det betyder at bruge keywords, som brugerne ofte søger på, og omhyggeligt vælge de billeder, du placerer.

Hvis du ikke er sikker på, hvordan du bedst optimerer din webside, skal du bare finde et firma, der er specialiseret i at gøre dette for deres kunder. De vil sikre, at dit site får den opmærksomhed, det har brug for, for at fremme din forretning.

Hvorfor er det vigtigt at arbejde med konverterings­optimering?

Din konverteringsrate betyder noget, fordi den indeholder nyttige data om, hvilken taktik du bruger i øjeblikket omend den fungerer eller ikke fungerer. Når du har samlet disse data, kan du gå videre med at foretage de nødvendige ændringer for at forbedre din kundes digitale oplevelse.

Dette kan få dig til at spekulere på, hvordan du kommer i gang med CRO?
Den første ting du kan gøre for at komme i gang er at oprette en stærk CTA til dine sider.

Uden en CTA (Call to action) kan forbrugeren blive forvirret over, hvad du beder dem om at gøre, og forlade websiden helt. En anden strategi, du kan bruge, er at tilføje leadflows til dit content.

Disse er normalt pop op-annoncer, der øger sandsynligheden for, at nogen besøger dit websted ved at fange deres opmærksomhed.

Hvordan kommer du i gang med konverterings­optimering?

Et godt udgangspunkt for at komme i gang med at optimere din konverteringsrate starter med dit website. Her kan du med fordel starte med at analysere og påbegynde en dialog med de besøgende.
På den måde vil du hurtigt få en indsigt i og kunne spotte, hvad der bør være dine fokuspunkter og dermed også udpege de områder, der kræver yderligere indsatser.

Der er en lang række områder, som ofte vil være relevante at teste og optimere. Her kan blandt andet steps i check-out flow, call-to-actions knapper, tekst, billeder og bannere, tilmeldingsformularer, website navigation og struktur samt produkt anbefalinger og visninger nævnes.

For at få et bedre overblik kan det være en fordel at opdele dine besøgende i to grupper, som hver får præsenteret forskellige versioner af dit website.
Ved at se på hvordan de interagerer med websitet, vil du være i stand til at udlede, hvilken version der driver flest til en given handling og dermed bidrager til en bedre konverteringsrate.

Når du har gennemgået dine opsamlede data, ved du, hvor og hvordan du skal gribe ind for at nå frem til den ønskede effekt.

5 måder CRO forbedre din SEO

SEO hjælper virksomheder med at placere sig højere på Google. En højere placering kan hjælpe dig med at generere mere webstedstrafik. Når du genererer mere trafik, kan du øge kundeemner og konverteringer.

Din konverteringsfrekvens forbedres som et resultat. 

CRO kan gavne din SEO-strategi og her er fem måder, CRO gavner SEO.

 

1. Match søgeintensiteten

Hvor godt kender du dine kunder? Googles maskinindlæring bruger nu søgehensigt til at bestemme, hvilke søgeresultater der skal vises. Søgehensigten angiver, hvad kunderne forventer at finde under en søgning.

For eksempel angiver en hensigtsmæssig søgehensigt, at forbrugeren ønsker at foretage et køb. En navigationshensigt betyder, at de leder efter retninger.

Du kan bruge CRO til at indsamle kundeindsigt.
Når du lærer mere om din målgruppe, kan du bestemme:

  • Det sprog, de bruger i en søgning
  • Hvilken besked trækker dem på
  • Hvilket sprogopfordring til handling tvinger tildem til at tage handling


Du kan bruge konverteringsfrekvensoptimering til at bestemme, hvad meddelelser fungerer til din kunder. Derefter kan du bedre svare på forbrugerens søgehensigt.

Hvis du reagerer på deres søgehensigt, hjælper din søgerangering med at stige. En højere placering placerer dig foran flere mennesker.

Samtidig sørger du for, at din marketingmeddelelse appellerer til de rigtige forbrugere. Du kan generere kundeemner i høj kvalitet som et resultat. 


2. Forbedre brugeroplevelsen

Ca. 88% af online-shoppere vender ikke tilbage til et websted efter en dårlig oplevelse. Faktisk forlader 53% af de mobile besøgende en side, der tager længere tid at indlæse. I mellemtiden irriterer dårlig mobiloptimering næsten 50% af brugerne.

Yderligere 44% af shopperne fortæller venner om dårlige onlineoplevelser.

Forbedring af brugeroplevelsen på dit websted kan give konverteringsfrekvenser på op til 400%. Det kan også gavne din placering på søgemaskinerne.

Desværre udfører færre end 60% af virksomhederne brugeroplevelsestest.

Google overvejer din afvisningshastighed, når du bestemmer din søgemaskineplacering. Hvis din klikfrekvens og opholdstiden falder, stiger din afvisningsfrekvens. En højere afvisningsfrekvens vil føre til en lavere placering af søgemaskinerne.

Jo lavere du rangerer, jo mindre sandsynligt vil forbrugere se dit websted.

Konverteringsfrekvensoptimering kan hjælpe dig med at forbedre brugeroplevelsen. Du kan indsamle oplysninger om, hvordan folk interagerer med dit websted. Derefter kan du bestemme, hvilke berøringspunkter der skal forbedres.

Forbedring af dit websted med brugeroplevelsen i tankerne vil tilskynde folk til at klikke rundt og udforske. Når de klikker og dvæler på dit websted, forbedres din klikfrekvens og opholdstid. Din afvisningsfrekvens falder som et resultat. 

Derefter kan du rangere højere på søgemaskinens sider og begynde at nå ud til flere kunder. 


Uden optimering af konverteringsfrekvens genkender du muligvis ikke, hvor dit websted kræver forbedringer. Er der f.eks. Et problem med dine links og knapper? Indlæses dine sider hurtigt?


Hvor dvæler folk på dine sider?

Med disse data kan du foretage mere informerede, resultatorienterede ændringer i tankerne. 


3. Øg troværdigheden og tillid

Forbrugerne vælger ikke din virksomhed, hvis de ikke har grund til at stole på dig. CRO kan påvirke, hvordan forbrugerne opfatter dit brand. Du kan gøre et stærkt første indtryk hos kunderne ved at forbedre deres brugeroplevelse.

De kan ikke se et rodet, langsomt, uorganiseret websted. I stedet kan du foretage ændringer på dit websted, der skaber din troværdighed.

Troværdighed og autoritet er vigtige komponenter i SEO. Google kigger efter indhold, der demonstrerer EAT:

  • Ekspertise
  • Authority
  • Troværdighed


Du kan henvise til dit unikke erfaring og ekspertise i dine indlæg. Derefter kan du etablere din autoritet ved at henvise til studier og statistikker. Sikkerhedskopiering af dine krav kan hjælpe brandtilliden med at vokse.


Du kan øge brandtilliden yderligere ved at sende kundeanmeldelser på dit websted.


Etablering af EAT vil øge din SEO-placering. Det kan også tilskynde forbrugerne til at stole på dig.


Har dit websted et SSL-certifikat? Hvis ikke, foretager forbrugerne muligvis ikke et køb på dit websted. De kunne forlade og vælge en af ​​dine konkurrenter i stedet.


Din afvisningsfrekvens stiger som et resultat.


I stedet kan du bruge CRO til at vise forbrugerne, at du er pålidelig, pålidelig og troværdig. De føler sig mere komfortable med at dele deres betalingsoplysninger på dit websted.


Forbedring af brandtillid kan hjælpe dig med at opbygge brandloyalitet. Du kan fastholde langsigtede kunder og forbedre dit investeringsafkast. 


4. Saml data af høj kvalitet

CRO fokuserer på at opdage alt hvad du behøver at vide om din målgruppe. Du kan lære om deres likes, antipatier og online adfærd. Det er vigtigt at indsamle disse data, hvis du vil forbedre deres brugeroplevelse. 

Svaret på spørgsmålet "hvad er konverteringsfrekvensoptimering" er kun det første trin. Når du har lært, hvordan du bruger CRO, skal du gennemgå de data, du indsamler.

SEO vil bestemme, hvordan folk finder og når dit websted. CRO fortæller dig, hvad folk gør på dit websted, og hvorfor. Du kan bruge disse oplysninger til at udvikle en mere informeret digital strategi. 


5. Højere ROI

Kun 0,78% af Google-søgere klikker på resultater, der vises på anden side. Hvis din søgemaskineplacering er lav, når du muligvis ikke ud til kunder. I stedet kan du bruge CRO til at øge din SEO-placering.

Forbedring af din SEO-placering kan hjælpe dig med at generere flere kundeemner og konverteringer. 

Faktisk siger 60% af marketingfolk, at indgående strategier som SEO er deres højeste kvalitetskilde til kundeemner. SEO-kundeemner har også en 14,6% tæt sats. 

CRO kan hjælpe dig med at forbedre brugeroplevelsen. Besøgende vil føle sig mere tilbøjelige til at vælge din virksomhed som et resultat. Du kan derefter generere flere kundeemner og konverteringer på dit websted.

Når du genererer kundeemner og salg, forbedres dit investeringsafkast.

Du kan derefter trække gentagne kunder ind og yderligere forbedre dit investeringsafkast.

Jacob Lykke
Art Director

VI SAMLER PÅ GLADE KUNDER

Se alle cases

Luxoliving

Sinnerup

DK-CAMP

Seneste blogindlæg

16. september 2021

Hvad er det nye Shopify Markets?

Du behøver ikke at være den næste Jeff Bezos, med drømme om at oprette en virksomhed med en global rækkevidde. Men i nutidens forbundne verden er det faktisk blevet en realitet at sælge ud over dit lokale marked. Derfor er det ikke længere bare ønsketænkning.

Men er din virksomhed overhovedet klar til at sælge i udlandet? Selvom du måske elsker ideen, kan det nemlig også være, at du føler dig skræmt over udsigten til at konvertere dit websted, så det opfylder kravene fra et globalt publikum.

Heldigvis er der nu hjælp at hente med den nye lancering fra Shopify, Shopify Markets. 

18. juni 2021

Apple’s iOS 15 vil ændre din e-mail markedsføring

Så skete det! Mail Privacy protection kommer! 

Apple har meldt ud, at der med den kommende iOS 15 opdatering vil ske ændringer i den måde, vi sporer den enkelte forbrugers adfærd i e-mails på.

Men hvad betyder det for dig? Skal e-mail droppes? Eller er der en løsning?

18. juni 2021

Shopify login - alt du bør vide

Der er mange privilegier ved at eje en webshop, og med Shopify kan du nyde godt af flere af dem. 

Du kan fx via dit Shopify login styre din Shopify Webshop uanset, hvor du befinder dig. Du kan se produkter, kontrollere lagerbeholdning, administrere kundeservice og endda ændre butiksindstillinger og betalingsmetoder.

Se alle blogindlæg