GOOGLE ADS

Du har sikkert en drøm om at blive mere synlig online og opnå bedre forudsætninger for at vækste din virksomhed. Og derfor er det vigtigt, at du ved, hvad Search Engine Marketing eller SEM er, og hvorfor det er vigtigt for din virksomhed.

Hvad er Google Ads?

Google Ads (Tidligere Adwords) er en PPC (pay-per-click) marketingplatform.
I modsætning til andre PPC-platforme som fx Facebook eller pinterest tilbyder Google Ads annoncører to grundlæggende måder at nå ud til deres persona på;
1. Googles søgenetværk og 2. via Google Displaynetværk.

Mens disse tilgange er funktionelt meget forskellige, bruger de begge et PPC-budsystem, hvor annoncører byder på at få vist deres annoncer til relevant publikum.

Google search  giver dig mulighed for at vise dine annoncer til brugere, der aktivt søger efter de søgeord, du har valgt. Hvis du ejer en landskabspleje, beder du om, at din annonce skal vises hver gang en bruger skriver "Landscaper in Tallahassee."

Som du sikkert kan forestille dig, er disse "tekstannoncer" en glimrende mulighed for at fange brugere, der befinder sig i forsknings- og indkøbsfasen af ​​den digitale salgstragt. Tekstannoncer er markeret med et lille "Annonce" -tag ved siden af ​​webadressen.

Google Displaynetværk fungerer forskelligt. I stedet for at vise annoncer til brugere, der aktivt søger efter et produkt eller en tjeneste online, placeres "displayannoncer" eller "bannerannoncer" på websteder, som du tror, ​​dit mål vil være på.

hvad er Google Adwords

Da de ikke aktivt søger efter, hvad du skal sælge, er folk normalt mindre tilbøjelige til at klikke på bannerannoncer. Når det er sagt, ved folk undertiden ikke, hvad de vil have, før de ser det, så displayannoncer kan hjælpe dig med at komme foran potentielle kunder, der måske aldrig finder din virksomhed alene.

Displayannoncer fungerer også godt til genengagementskampagner, hvor du viser annoncer til folk, der allerede har besøgt dit websted i håb om at få dem til at komme tilbage igen. Dette kaldes retargeting (for mere info om retargeting, se denne artikel).

kontakt01_smal

Hvad er SEM?

Grundlæggende betragtes SEM som værende en betegnelse for en række marketing-områder. Dog anvendes begrebet oftest, når snakken falder på betalt annoncering.

SEM er nemlig den proces, der ligger til grund for trafik til dit website gennem betalt annoncering på søgemaskiner såsom Google og Bing. Herigennem bliver en annonce vist i relevante søgninger, hvorved du har mulighed for at promovere produkter, services eller hele din virksomhed til potentielle besøgende.

 

Ofte er betalt annoncering en hurtig og effektiv metode, der tages i brug, når du har et ønske om at trække relevant trafik til dit website. Og selvom det måske kan synes en smule uoverskueligt, er det en af de bedste processer at igangsætte, når du vil vækste din virksomhed.

Vores services

pære

Ekspertviden

Hos MCB holder vi os konstant opdaterede inden for trends og tendenser ift. Google Ads. Derfor får du hos os altid den nyeste viden og dermed også den bedste rådgivning inden for området.

seo

Tracking

Vi hjælper dig med at gennemgå din tracking, så der bliver dannet et overblik over, hvad er på nuværende tidspunkt trackes på og hvad der evt. bør opsættes yderligere tracking på.

tools

Design

Vi har stor erfaring med designs af Google Ads-annoncer/bannere. Derfor hjælper vi dig med at lave annoncer, der stemmer overnes med det udtryk, der passer på din forretning.

masseredigering

Opsætning

Har du ikke i forvejen en Google Ads-konto, hjælper vi dig med at få den sat op. Den vil sige, at du får en køreklar løsning, der fremover kan betyde stor indtjening.

Hvorfor er SEM værdifuldt for din forretning?

Der er flere grunde til at investere i SEM. For det første giver metoden dig mulighed for at lade dig bemærke blandt allerede købsmotiverede og potentielle forbrugere.
Hvis du formår at inkludere relevante søgeord i dine annoncer, vil de hovedsageligt blive vist til dem, som i forvejen har en interesse for dine produkter, services eller virksomhed generelt.


Det betyder, at de besøgende på dit website allerede er på udkig efter lige netop dét, som din virksomhed tilbyder.
Og derfor er de ofte også allerede langt i selve købsprocessen.

 

For det andet får du øget dine muligheder for at udbrede kendskabet til din virksomhed og dit brand, når du vælger at investere i betalt annoncering.
Selvom din annonce ikke får nogen direkte klik, vil der ofte blive lagt mærke til navnet på virksomheden, teksten der fremgår og den unikke URL, idet annoncen vil komme til at ligge oven over de organiske søgeresultater.

 

Der findes en lang række muligheder inden for betalt annoncering, og du kan derfor meget præcist tilpasse din indsats efter dine ønsker for din virksomhed, strategien og budgettet.

Og du har derfor mulighed for at tage udgangspunkt i målsætninger, der definerer din virksomhed.

Søgeordsannoncer

De mest almindelige annoncetyper er de klassiske, tekstbaserede ‘søgeordsannoncer’, som vises i toppen af søgeresultaterne.

Med dem skal du selv udfylde indholdet, vælge landingsside, bestemme buddet (PPC) og afgøre de søgeord, der aktiverer annoncen.

Shopping-annoncer

Det er relevant at gøre brug af ‘shopping-annoncer’, hvis du ejer en webshop.

De er baseret på produktinformation og vises med information fra dit produkt-feed, når besøgende søger på relevante søgeord.

Shopping-annoncer fremgår automatisk med billede, pris og navn.

Display-annoncer

En tredje mulighed er at bruge ‘display-annoncer’.

De kan vises på tværs af Googles displaynetværk, der indkluderer hjemmesider og applikationer, der har en aftale med Google vedr. visning af reklamer.

Display-annoncer kan indeholde både billeder og video.

Hvad er Google Consent Mode?

Google har lanceret det nye Google Consent Mode - som gør det muligt at tracke brugere anonymt, hvis de siger 'nej tak til cookies'.

Hvis du overholder GDPR lovgivningen og respekterer dine kunder, når de siger "nej tak” til dine cookies, har du sikkert oplevet, at din omsætning og trafik er faldet med 15-25% i Google Analytics og Google Ads. 

 

Det gør det svært at følge udviklingen sammenlignet med sidste år, og det er svært at måle ROAS på dine annoncekampagner, som ikke tæller det fulde salg med.

 

Det er heldigvis fortid nu, da det nu er muligt at måle dine konverteringer, mens du respekterer brugernes ønske om ikke at blive tracket.
Google Consent Mode vil med andre ord gøre det muligt at aflæse vigtige salgsdata i Googles Ads og Google Analytics - uden at krænke brugernes privatliv. 

 

Google Consent Mode bruger en ny API fra Google, der gør det lettere for websteder at måle konverteringer og trafik i Google Ads og Google Analytics, samtidig med at de er i fuld overensstemmelse med GDPR lovgivningen.

 

Derfor kan dit website stadig hente data fra annoncekampagner, overvåge konverteringer og måle webtrafik, selvom brugerne afviser din brug af cookies.

Brug for mere viden på Google Ads?

Hos MCB holder vi ikke viden tilbage og alle vores kunder får indsigt og sparring i de mere end 20 års erfaring vi har med e-commerce og de trends der bevæger sig online.

Hvis du ønsker at få indsigt i den viden, der giver vores kunder en omsætning på mere end 500 MIO kroner om året via Google, så kig nærmere ned i disse udvalgte webinars eller se alle vores tidligere lige her.

 

 

Skal du have hjælp fra et Google Premier Bureau?

Udfyld formularen og jeg kontakter dig hurtigst muligt. 

Lars Friis Hansen
Afdelingsleder

VI SAMLER PÅ GLADE KUNDER

Se alle cases

Luxoliving

Lampemesteren

LuxByJakobsen

Se alle cases

Go-Bites

Sinnerup

Seneste blogindlæg

06. oktober 2021

De 10 bedste Shopify apps

Med apps hos Shopify er der tale om de ekstra funktioner, du kan føje til din Shopify webshop - og det er altså de yderligere features og layout-muligheder, der ikke i forvejen er en del af dit valgte tema.

06. oktober 2021

De 10 bedste Shopify themes

Der findes 4500+ themes til Shopify og som Partner og én af fem Shopify Experts i Danmark har vi arbejdet med mere end 450 af disse.

Der findes mange gode themes, men desværre også nogle mindre gode.

30. september 2021

3 hurtige tips til dine Google Ads under Black Week

Black Friday nærmer sig med hastige skridt. Årets nok travleste dag. Og for at det ikke skal være løgn, så er det ikke nok kun at fokusere på fredagen. Nu er det hele ugen - Black Week - hvor dine kunder er på jagt efter de gode tilbud.

Se alle blogindlæg