Email Marketing Automation


Email marketing automation, marketing automation eller email automation… Kært barn har mange navne - men hvad er det egentlig? Mange ting!

Helt kort handler email marketing automation (som vi vælger at kalde det) om software, der skaffer trafik ind på din hjemmeside, omsætter trafikken til leads, gør dem til kunder og vigtigst af alt - fastholder dem som kunder. Og hvem ønsker ikke det?

Den software, der bruges, henter automatisk alt den data, som du har på hver enkelt af dine nyhedsbrevsmodtagere. Og på den måde personliggøres markedsføringen til dem, uanset hvor de er i deres kunderejse.


Når vi så snakker email marketing automation, har vi specialiseret os i tre ting:

  • Automatiserede mail-flows, der skræddersyer mails til dine kunder, ud fra hvad de søger på og ser på din hjemmeside
  • Leadgenerering, der ikke bare giver dig ‘flere’ modtagere, men ‘rigtige’ modtagere
  • Godt indhold, der sætter din viden i spil og besvarer alle de spørgsmål og behov, kunden får ifm. dit produkt eller din ydelse

Så, hvis du gerne vil have masser af nye leads og loyale læsere til dit nyhedsbrev via et mailsystem, der løser opgaver for dig og effektivt omsætter data til mails med dét indhold, dine modtagere vil se. Og hvis du samtidig vil samarbejde med et bureau, der ikke bare løser opgaver, men også lærer dig at lave en stor del af arbejdet selv - så er MCB Marketing din bedste ven.

Vil du gerne høre mere om, hvad vi kan hjælpe dig med?
Skriv til Annemette på arl@mcb.dk eller ring på tlf. 60 16 14 94





Sådan arbejder vi med Email Marketing Automation

Vi tror på 3 strategier:

Strategi 1 - Opbyg den bedste maskine til leadgenerering
Der er mange måder at tiltrække nye leads på fx kampagner med freebies (gratis ting), konkurrencer, pop-ups og meget andet. Vi starter derfor med at teste, hvor dine mest profitable leads kommer fra, og justerer dine kampagner herefter. På den måde får du altid leads med en god profit - altså modtagere, der klikker og konverterer på dit website, og som ikke bare vil have gratis ting. Og så undgår du, at din spam-score og dine lead-udgifter stiger.

Strategi 2 - Opsæt automatiske og personlige mails
Slip for bøvlet med at bikse nye mails sammen fra bunden hver gang, og lad mailsystemet gøre det meste for dig med udgangspunkt i den enkeltes modtagers adfærd på dit website. Så sparer du en masse tid, og dine kunder får kun relevante mails - også når deres behov ændrer sig. Det giver en god relation, og din mail skiller sig ud blandt en stor mængde ligegyldige mails og reklamer i en ofte i forvejen proppet indbakke.


Strategi 3 - Brug tiden på at lave godt indhold
Med de automatiske mails kan du koncentrere dig om det, en maskine ikke kan slå dig i; at lave godt indhold med din viden og de tips, der giver dine modtagere mest værdi - og som skal gøre dig til førstevalget, når de søger svar eller inspiration indenfor din branche. Derfor udarbejder vi sammen personaer, så du får et bedre indblik i din målgruppe. Du får sparring om stil, tone og de interesser, du bør fokusere på med dit indhold. Og derfor lærer du vores tricks om både sprog, vinkel og budskab.
Derudover udarbejder vi søgeordsanalyser og en oversigt over de målgrupper, der er mest tilbøjelige til at købe dine varer - og hvilke relaterede produkter, de kunne være interesserede i. Det giver dig en viden om de spørgsmål, du skal besvare med dit indhold og de behov, du skal hjælpe med at stille med dine varer.
Og mere teknisk gennemgår vi brugervenligheden på din visning på både desktop og mobil, og hvordan din mail bedst muligt aflæses teknisk i alle mailsystemer.



Hvad kan MCB Marketing hjælpe med?

MCB Marketing vil være din samarbejdspartner, og derfor får du:

  • En fast, personlig rådgiver du kan rette alle dine spørgsmål til, og som kan lære dig, hvordan du løser store dele af opgaven selv
    Jo mere du selv vil lære, jo klogere løsninger kan vi lave. Det gør samarbejdet effektivt og gennemsigtigt - og din marketing bedre!
  • En grundig analyse af din virksomheds potentialer i email marketing automation
  • Løbende workshops om både email marketing og vores andre specialer
  • Åbentkontor-dage med eget arbejdsbord hos os, hvor du kan komme i dybden med fx det gode nyhedsbrev - og med din rådgiver ved siden af til hurtig sparring
  • ‘Whitepapers’ med løbende nyheder og ny viden, vi får i arbejdet med vores kunder. Vi bygger nemlig altid videre på fælles erfaringer - og det skal du have glæde af!



Det lyder dyrt - men bare rolig!

Du og din personlige rådgiver gennemgår dine behov og lægger en marketingplan - og her vurderer I sammen, hvor mange timer du skal bruge på email marketing automation. Sådan sikrer vi, at du altid er inddraget i processen og får en tilpasser indsats til din virksomhed og dine mål. På den måde får du den bedste service, det effektive samarbejde og de gode resultater!



Er det lige noget for dig?

Så send en mail eller ring til Annemette. Hun er altid klar på et uforpligtende møde, hvor I sammen kan få afklaret, hvor dine bedste muligheder ligger, når det kommer til Email Marketing Automation.


Annemette Lucas
Digital Marketing Konsulent

+45 60 16 14 94
arl@mcb.dk