FACEBOOK ANNONCERING

8 emner du skal have styr på, når du skal til at annoncere på Facebook og Instagram

Facebook er én af de mest effiktive platforme at annoncere på, men der er også store faldgruber, der kan gøre det utrolig dyrt for dig.

 

Med det i tankerne har vi samlet en guide med 8 emner inden for Facebook annoncering. Som er den største synder, når det kommer til priser, men som også med den rette justering og forståelse af Facebooks algoritme, kan blive kanalen til din største online succes.  

 

Så hæld kaffen i koppen, læn dig tilbage og få indsigt i viden fra vores certificerede Facebook konsulenter og mere end 10 års samlet erfaring inden for Facebook annoncering. 

Virker Facebook stadig som platform?

Svaret er 'JA'!

 

Facebook er stadig (uden konkurrence) den bredeste kanal af alle sociale medier. Så selvom adfærden har ændret sig fra at være offentlig til at være mere privat, er Facebook et kæmpe aktiv inden for digital markedsføring. 

 

Fordelen for dig er desuden, at det let og billigt at lave annoncer med indhold på mediet. Derfor har Facebook altid stort potentiale, der kan være med til at skabe resultater - hvad end du ønsker at øge omsætningen, din branding eller få flere kunder i butikken.

 

Men det, du i virkeligheden skal se som værende din fordel på Facebook er muligheden for at være tilstede lige der, hvor dine kunder (og konkurrenter) er.

 

Du kan læse mere om facebook som medie lige her.

Kan jeg nøjes med organiske Facebook opslag?

Du kender sikkert til markedsføring på Facebook, og du har sikkert også allerede en profil der.

 

Det har 4 ud af 5 voksne danskere i hvert fald.

 

Og derfor er Facebook også det klart største medie i Danmark.


Med den viden er vi sikre på, at du også er stødt på Facebook annoncering. Med så mange brugere er der nemlig også mange annoncører. Derfor er dine konkurrenter allerede aktive på Facebook. De laver annoncer, der driver trafik til deres website, og de skaber opmærksomhed omkring deres brand. 

 

Så du skal også i gang med annoncer.

 

På Facebook findes der to forskellige måder at annoncere på; den gratis og den betalte.

 

Nu tænker du sikkert, at den gratis lyder lækker. Men ligesom med så mange andre ting, så handler markedsføring om at finde en balance.

 

Det kan du læse meget mere om det lige her.

Brugen af Facebook Business Manager

Du har måske som så mange andre en opfattelse af, at Facebook Business Manager er uoverskueligt, og det forstår vi godt.

 

Business Manager er kort og godt et Facebook værktøj, som samler alt det, der har med Facebook at gøre, som fx din annoncekonto, dine produktkataloger og meget mere.

 

Med Business Manager kan du samle det hele ét sted, og det betyder også, at det bliver nemt at tildele rettigheder til ansatte i virksomheden eller til samarbejdspartnere, som fx et bureau.

Vil du vide mere om det?

Læs mere her

Hvorfor er målgrupper vigtige på Facebook?

En af de største fordele ved Facebook annoncering er evnen til at identificere og målrette et meget specifikt publikum.
Mulighederne er mange, og der kommer hele tiden nye funktioner til, som kan forbedre din virksomheds evne til at nå ud til den ønskede målgruppe.

 

Facebook har store mængder af data, og du kan derfor lave et hav af forskellige målgrupper, når du skal oprette dine kampagner. Du kan nemlig vælge en målgruppe baseret på et stor udvalg af parametre. 

 

Det er både virkelig fedt, men kan også virke uoverskueligt, for hvor skal du starte?

Læs mere her

5 opsætningsfejl du ikke må lave

Kampagner, annoncesæt, målsætninger, budgetter, målgrupper, annonceformater og meget meget mere.

 

Ja, det kan virke lidt uoverskueligt i starten, men lad os hjælpe dig godt fra start, så du undgår de 5 typiske fejl, når du skal opsætte din annonce. 

 

Det er dog vigtigt at pointere, at der ikke er nogen facitliste for en perfekt facebook annonce, men der er dog et par klassiske fejl, som du bør undgå, hvis du vil komme godt fra start din annoncering. 

Læs mere her

Bliv klog på Facebooks annonceformater

Din virksomhed er ikke alene om kampen for din målgruppes opmærksomhed.
Så hvordan kan du lave annoncer, som skiller sig ud fra mængden og få din målgruppes opmærksomhed?

 

Kreativitet er nødvendigt, hvis du skal få personer til at stoppe med at scrolle og kigge på netop DIN annonce.

 

Heldigvis har facebook et væld af muligheder og funktioner, så du kan tilpasse annonceformatet og fange din målgruppes opmærksomhed.

 

Klar til at dykke dybere?

Læs mere her

Hvad koster annoncering på Facebook?

Har du ledt på Google efter "Facebook annoncering pris"? for at finde det gyldne tal, der fortæller dig præcis, hvad det koster at annoncere på Facebook?

 

Så er du ikke den eneste. Bare rolig!

Vi forstår dig godt! Men vi må også skuffe dig. Vi kender nemlig ikke svaret.

 

Havd det koster at annoncere afhænger af dig, hvad du vil annoncere og hvad dit mål er.

Du er derfor den ultimative herre over prisen. Men husk, Facebook snyder ikke nogen. Og derfor kan det aldrig blive dyrere, end du havde forventet - kun billigere.

Læs mere her

Sådan måler du efter succes med Facebook annoncering

Du har planlagt din kampagne, oprettet dine annoncer, og nu vil du se, om dine de klarer sig godt. Men hvordan gør du det?

 
Når du har fået gang i annoncering på Facebook, er du selvfølgelig interesseret i at vide, om det har været en succes. 

 

Succeskriterierne for din Facebook annoncering kræver det rette forarbejde, men samtidig er det også vigtigt, at du er klar over hvilke mål, du har.

 

Her får du 3 tips til, hvordan du kan blive klogere på, om dine annoncer har været succesfulde.

Læs mere her

Opfølgende spørgsmål?

Vi sidder altid klar til en uforpligtende snak, og hvis du udfylder formularen - tager vi kontakt hurtigst muligt.

Rikke Nielsen
Digital Marketingskonsulent

VI SAMLER PÅ GLADE KUNDER

Se alle cases

AALBORG HANDELSSKOLE

22. september 2020

Facebook har netop åbnet for deres covid-19 tilskudspulje i Danmark.

 

Tilbage i April meddelte Facebook at de ville oprette en pulje på mere end 300+ mio dollars, der dedikeret skulle gå til små-mellemstore virksomheder der var påvirket af Covid-19.
 
Desværre har dette været længe undervejs, men NU har facebook åbnet pulje for danmark, så du kan ansøge omkring tilskud.
 
Har din virksomhed været påvirket af covid-19, tilbyder facebook 16.754 DKK i kontant tilskud og 10.053 DKK i annoncekreditter til hjælp i denne udfordrende tid.
Se alle