Hvilke systemer kan ActiveCampaign integreres med?

ActiveCampaign kan integreres med over 850 apps, der hver strømliner dine kunders oplevelse. Hør om dine muligheder og lad MCB hjælpe dig med din integration.

For at sikre den fulde brug af ActiveCampaign har du med over 850 apps mulighed for at lave integration. 

 

Her er det dog vigtigt at bemærke, at ActiveCampaign sagtens og med stor succes kan bruges som et enkeltstående program, men for at opleve det fulde potentiale bør du kende til de mange muligheder, du har for at integrere med andre systemer, der bl.a. kan tilgodese din leadgenerering

 

Det vil sige, at du med de rette integrationer får mulighed for at bringe data eller information fra en applikationsplatform til en anden, og det skaber en både mere robust og kraftig oplevelse i forbindelse med din software. Det kan derfor hjælpe dig med at strømline dine processer og synkronisere dine kontaktoplysninger ved bl.a. automatiske opfølgninger og meget mere.

Hos MCB hjælper vi dig gerne med dine integrationer.

Hvordan fungerer en integration til ActiveCampaign?

Når du gør brug af integrationer med ActiveCampaign, får du mulighed for at sende oplysninger både ind og ud af din konto helt afhængig af dine personlige behov og de værktøjer, som du gør brug af og har til rådighed. 

 

Det betyder, at du fx kan bruge Shopify’s oprindelige, dybe dataintegration til at synkronisere kontakter og berige oplysninger på dem i din ActiveCampaign-konto, og du kan bruge Zapier til at sende kontaktoplysninger til forskellige projektstyringsværktøjer som bl.a. Trello.

 

Med det sagt får du med de forskellige integrationer stor fleksibilitet, der giver dig elegante løsninger, og derfor er mulighederne uendelige.

ActiveCampaign

De 4 hovedtyper af integrationer i ActiveCampaign

Når du vælger ActiveCampaign får du mulighed for at gøre brug af 4 grundlæggende hovedtyper af integrationer. De 4 typer omfatter:

 

  1. Native integrationer
  2. Auto-import værktøj
  3. 3. parts integrationer
  4. Integrationer kreeret af 3. part

 

De native integrationer omfatter de dybe dataintegrationer, som du finder i ActiveCampaign. Det er ofte dem, der giver dig de oplysninger, du skal bruge til populære flows som Tabt kurv og Win back. Integrationerne omfatter bl.a. Bonjoro, Facebook, Google Analytics, Magento og Shopify.

 

Auto-import værktøjet gør det muligt for dig at synkroniserer dine kontakter fra et 3. partsprogram til en liste i ActiveCampaign. Værktøjet findes integreret i din ActiveCampaign-konto under din ‘import’-side.

 

3. parts integrationer, som kan laves til bl.a. Zapier, skubber data fra én applikation til en anden via de API-oplysninger, der findes i ActiveCampaign. Det betyder, at du fx hurtigt og let kan opsamle nye leads via Sleeknote eller på Facebook og sikre, at kontakterne kommer direkte over i ActiveCampaign, hvor de modtager en velkomstmail fra dig.

 

Det er også muligt selv at udvikle integrationer til egne systemer ved at gøre brug af de forskellige API-oplysninger. Det er bl.a. noget, vi hos MCB har gjort med vores CMS-system, .CLOUD.

integration_square

Populære integrationer

ActiveCampaign kan integreres med 850+ forskellige apps - et tal der løbende stiger. 

Her er nogle af de mest populære:

– Shopify
– Magento
– Facebook
– Sleeknote
– Google Analytics
– Bonjoro
laptop

Nye og spændende integrationer

Selvom ActiveCampaign kan integreres med et væld af apps, så kommer der hele tiden nye til. 

Her er nogle af de mest spændende, som måske også er værd at undersøge:

– Email Heatmaps
– Mail Marketing Dashboards
– Coupontools

Derfor skal du integrere med ActiveCampaign

Har du allerede nogle yndlingsværktøjer? Så skal de selvfølgelig ikke afskrives til fordel for ActiveCampaign. Når du integrerer dem med din konto, kan du nemlig skabe en værdifuld cyklus for alle dine kunder, som netop giver en utrolig kundeoplevelse.

 

Og derfor er der 4 grunde til, at du skal integrere med ActiveCampaign

 

  1. Du kan få fat på flere kunder 
  2. Du kan uddanne dine kunder
  3. Du kan konvertere dine kunder
  4. Du kan skabe tilbagevendende kunder

 

Med de rette integrationer kan du bygge en ultimativ maskine til leadgenerering fx gennem en formularbygger, en pop-up eller en lead-ad. De leads begynder du at bearbejde til enkelte segmenter, så du får afdækket de ønsker, du skal opfylde med strømlinet information. Når dine leads har forstået, at du kan opfylde et behov, kan dit data fortælle dig, hvornår du skal presse på for at lukke et salg og efterfølgende også, hvordan du kan opmuntre til et genkøb.

 

Du kan hente din ROI-beregner til e-mails markedsføring her

Få dansk support på ActiveCampaign

Louise Færk
E-mail Marketing Specialist