FOKUS:
Cloud
B2C

Fra 0 til +700.000 i omsætning på 80 dage

Toolster.dk er en webshop, hvis eneste fokus er salg af kvalitetsværktøj til de rigtige priser til fagfolk, institutioner og gør-det-selv-folk.

Virksomheden har mere end 20 års erfaring indenfor branchen og kan derfor prale af at have en stor viden om, hvad der rører sig i forbindelse med kvalitetsværktøj og maskiner.

Opgaven

Toolster havde et ønske om at nå til online succes. Derfor skulle der startes en ny webshop, der kunne stå stærkt på markedet og modstå den hårde konkurrence og det store udvalg. For at nå i mål var Toolster også parat til at afsætte en del midler til både online branding og markedsføring.

 

Målet: Toolster havde kurs mod et marked med hård konkurrence på både priser og udvalg. Derfor var det strategisk vigtigt at positionere Toolster på markedet og skabe kendskab til brandet for derigennem at få fuld valuta fra relevante kanaler. Virksomheden skulle være synlig på flere kanaler fra den første dag, så det blev muligt at finde ud af, hvilke der gav de bedste resultater. For at lykkes med det var det afgørende at have fokus på Toolsters styrker, som indebærer stor faglighed, bredt sortiment og produkter af høj kvalitet til den rette pris.

 

Løsningen: Toolster og MCB har fra starten af processen haft et tæt samarbejde i forbindelse med både udvikling og markedsføring af den nye webshop. Toolster har oplevet MCB som værende nemme at træffe og hurtige til at vende tilbage med feedback. Og så løser MCB de daglige problemstillinger, der opstår, når man er ny i gamet.

Der gik ikke længe, inden de første besøgende landede på shoppen, og ordrerne begyndte at komme i hus. Og ordretilgangen har været stødt stigende siden.

Stefan Hauge, Indehaver

Processen

Toolsters profil henvender sig til fagfolk og gør-det-selv-folk med en indsigt i og krav til værktøj. Den i forvejen definerede målgruppe sætter således kvalitet over pris og forventer ekspertrådgivning.

 

Derfor var det vigtigt, at Toolsters faglighed kom til at spejle sig i webshoppens indhold, så målgruppen ville blive mødt af en følelse af at være landet hos en troværdig forhandler. Der blev derfor gjort en stor indsats i at udarbejde og optimere indhold forud for lanceringen.

 

I forbindelse med lanceringen blev en række tiltag igangsat på tværs af kanaler for at skabe kendskab og besøgende til webshoppen. Der blev bl.a. anvendt betalt annoncering, sociale medier og e-mail-markedsføring. Det har ført til en flot udvikling på omsætningen, af hvilken en del er blevet geninvesteret i at tilpasse markedsføringen.

 

Et vigtigt aspekt i Toolsters succes har således været virksomhedens villighed til at investere i markedsføring forud for lanceringen. Og når man starter fra bunden, er det netop afgørende at afse fornuftige budgetter til at udbrede kendskabet til webshoppen.

 

Summen af indsatserne har ført til en stærk opstart. Arbejdet for Toolster og MCB er dog langt fra slut, og der arbejdes kontinuerligt med at optimere og afprøve nye muligheder. Det er et samarbejde, som både MCB og Toolster sætter stor pris på.

Resultatet

Toolster.dk gik i luften med en online webshop i starten af maj 2018 på ACCUMOLO-platformen med hjælp fra MCB's afdeling for digital markedsføring. Med et skarpt fokus på målgruppen og egne styrker fik Toolster.dk en forrygende start og rundede +700.000 i omsætning og knap 24.000 besøgende på blot 80 dage.

Michael Almstrup
Director

Vi samler på glade samarbejdspartnere

Gå på opdagelse i vores Cloud cases.