PaperConsult A/S - Et nyt fundament for den digitale rejse

At tænke nyt i en branche, der er præget af vanetænkning og ‘vi-gør-som-vi-plejer’, kan være en udfordrende opgave, men ikke desto mindre er det lykkedes for PaperConsult.

PaperConsult er specialister inden for pakketape og etiketter - både med og uden tryk. Der forhandles udelukkende til B2B med et ønske om at optimere netop brugen af etiketter og pakketape i en branche, hvor det kan være svært at skille sig ud og være den foretrukne forhandler. 

 

Men også det er lykkedes for PaperConsult, for selvom der er tale om et lettilgængeligt produkt, så er det ikke alle, der har hjertet med i forretningen. Udviklingen og formidlingen af løsninger skabes hos PaperConsult på baggrund af dialog og forståelse for kundernes forretning, og derfor bliver den gængse tænkning erstattet med forståelse, fordybelse, fornyelse og forenkling. Og det er netop heri, at PaperConsult’s DNA ligger - i personligheden!

Vi har ikke et sekund fortrudt at arbejde sammen med MCB!

 

MCB har til fulde levet op til alt, hvad de har lovet. Teamet er dedikeret og super gode til at bruge hinandens kompetencer. Der er altid en behagelig tone. Både forud for, under og i selve processen har kommunikationen være inkluderende og intuitiv.  

 

Har vi været i tvivl om noget, er vi altid blevet mødt med forståelse og et hurtigt svar. Og derfor har vi følt os trygge gennem hele samarbejdet med MCB.

Anja Bach Petersen, CFO, PaperConsult A/S

En effektivisering af det menneskelige maskinrum

PaperConsult erkendte, at der var behov for en ny B2B-platform og dermed et effektiviseret fundament for den digitale rejse - både internt i virksomheden, men også i relationen til deres kunder.

Det er nemlig ikke længere muligt at se sig fri fra det online univers, og for at yde en god kundeservice og samtidig optimere ressourcerne bedre internt hos PaperConsult, var målet at tilbyde både nye og eksisterende kunder en online shop, hvorfra de på en nem og lettilgængelig måde kunne bestille og genbestille varer, se tidligere ordre samt logge ind og handle til deres egne kundespecifikke priser.

 

Nøgleordet er her ‘convenience’ for kunden, ligesom ønsket om at automatisere og effektivisere både administrative og manuelle opgaver. Tidligere modtog PaperConsult ordrer via mail til kundeservice, som så kunne sætte en bestilling i gang. Det er hverken hensigtsmæssigt for kunden eller PaperConsult.

 

Derfor blev der taget kontakt til MCB, der kort tid efter igangsatte en løsning på .Cloud. Og efter blot 3,5 måned var PaperConsult live med en ny B2B-shop.

 

På blot få måneder var det altså lykkedes for MCB i tæt samarbejde med PaperConsult både at planlægge, gennemføre, teste og lancere det fundament, der fremover udgør den digitale rejse for PaperConsult. 

PaperConsult havde allerede en klar vision for målet bl.a. i form af en grundig designmanual, hvorfor MCB havde et godt grundlag at arbejde ud fra. Derudover var det tætte arbejde og den næsten daglige dialog også en kraftig motor for det succesfulde resultat.

 

Senere er drømmen, at den digitale rejse bliver udvidet til også at inkludere marketing, så der kan tiltrækkes nye leads, der dermed kan bidrage til en øget konvertering.

Hvordan ser fremtiden ud?

Fundamentet er skabt og shoppen afspejler nu, hvem PaperConsult er, og hvad de er specialister til. Derfor ser fremtiden lys ud.

 

Lige nu er der blevet investeret i en ny B2B-shop - men arbejdet er slet ikke ovre. PaperConsult har en tid foran sig, hvor de skal skabe den personlighed og unikke fornemmelse, der skal ramme, når man besøger sitet. Det skal gøres helt enkelt og personligt. Derfor skal hjertet være med i processen, og autenciteten må ikke være til at skyde igennem.

 

For selvom produkterne for mange kan synes uinteressante, så er det nødvendige forbrugsvarer, som er vigtige for driften i mange virksomheder.

 

PaperConsult er altså i en løbende proces - og måske slutter den aldrig? For hvornår er man egentlig færdig med at lære sig selv og sine kunder at kende?

Rasmus Høegh Refstrup
Kundechef

Søvn & Comfort

Georg Jensen Damask

Lampemesteren

Se alle cases