FOKUS:
Marketing
Influencer-marketing
B2C

Nåede en rækkevidde på 100.000 autentiske forbrugere på Instagram

Sunde, nærende og fyldt med energi - det er GO BITES, som er små energi-kugler specielt udviklet til dig med en interesse for fitness. GO BITES er lavet af 100% naturlige ingredienser, og med 2 stk. i hver pakke er de perfekte at tage med til den daglige træning som et ekstra boost, når der er behov for brændstof.

GO BITES er hovedproduktet bag en unik forretning. Konceptet omhandler distribution til forretninger, hvor der importeres varer fra udlandet, som distribueres ud til forskellige forretninger i Danmark. Derfor er produktet nu repræsentativt på både det danske og nordiske marked. 

 

Meningen er at varetage alt fra service og lager til markedsføring og salg, og derfor bliver opgaverne løst som en sammenhængende indsats, hvor det handler om at være den førende leverandør for kunder som bl.a. GO BITES.

 

Vil du gerne forsøge dig frem med GO BITES? Så læs mere om produktet på katepercys.com eller find din foretrukne variant hos en af de danske forhandlere.

Sådan nåede GO BITES en rækkevidde på 100.000 forbrugere med en influencer-indsats på Instagram

Sunde, nærende og fyldt med energi - det er GO BITES, som er små energi-kugler specielt udviklet til dig med en interesse for fitness. GO BITES er lavet af 100% naturlige ingredienser, og med 2 stk. i hver pakke er de perfekte at tage med til den daglige træning som et ekstra boost, når der er behov for brændstof. 

 

GO BITES er hovedproduktet bag en unik forretning. Konceptet omhandler distribution til forretninger, hvor der importeres varer fra udlandet, som distribueres ud til forskellige forretninger i Danmark. Derfor er produktet nu repræsentativt på både det danske og nordiske marked. 

 

Meningen er at varetage alt fra service og lager til markedsføring og salg, og derfor bliver opgaverne løst som en sammenhængende indsats, hvor det handler om at være den førende leverandør for kunder som bl.a. GO BITES.

Ideen omkring GO BITES-opgaven blev taget seriøst fra dag ét, og den blev meget professionelt håndteret.

 

I (MCB) har reageret meget hurtigt på opgaven, og I har overrasket meget positivt. Kunden forventede en rækkevidde på 50.000 forbrugere og MCB skaffede en rækkevidde på hele 100.000! 


I har haft en super god forståelse af vores forretning, og der ligger mange flere af disse samarbejder i fremtiden, hvis de rigtige brands kommer til Danmark og norden.

Kristian Iversen, COO hos Bräuner FMCG

Vil du gerne forsøge dig frem med GO BITES? Så læs mere om produktet på katepercys.com eller find din foretrukne variant hos en af de danske forhandlere.

Sådan nåede GO-BITES i mål

Målet var at øge kendskabet til GO BITES på det danske marked, men også at det skulle spredes yderligere ud - og det skulle gøres på en billig, men effektiv måde. Og derfor var det interessant at tage et kig på de mange gode muligheder, der i dag byder sig med den meget moderne og efterspurgte form for marketing, influencer-marketing på især den populære billeddelings-platform, Instagram. 

 

Det er nemlig muligt med influencer marketing at skabe en database af influencers, der kan genbruges. Og derfor kan det indledende arbejde hurtigt betale sig ind igen.Med grundig planlægning og målrettede indsatser sørgede MCB for, at alt gled som det skulle. Og det er også grunden til, at projektet i dag er blevet en stor succes! MCB fandt alle de influencers, der skulle bruges og opfyldte kravene, tog kontakt til dem og udformede retningslinjer for, hvordan de skulle gøre reklame for GO BITES bl.a. ved at bruge specifikke tags og oprette stories og opslag på deres private Instagram-profil. 

 

MCB rådgav og vejledte desuden hele vejen gennem processen, og derfor blev alt håndteret meget professionelt på Instagram lige fra den første besked med den enkelte mikro-influencer til afsendelse af produktet og efterfølgende aflæsning af data.Med en målrettet kampagne inden for denne disciplin blev kendskabet til GO BITES øget markant. Kunden havde en forventning om at nå en rækkevidde på 50.00 forbrugere og dermed potentielle kunder, men i samarbejde med MCB blev alle forventninger sprunget, og i alt opnåede indsatsen en rækkevidde på hele 100.000 forbrugere.

Hvorfor blev valget MCB?

Der blev opstartet et samarbejde med MCB, idet der tidligere har været dialog om forskellige arbejdsopgaver og forretningsområder og særligt om projekter af denne karakter. Alt blev derfor indledt på gode mavefornemmelser og en indsigt i måder, MCB griber arbejdet an på og håndterer deres kunder på.

Forventningerne var derfor høje fra begyndelsen, og målet var at oprette et samarbejde der kunne løfte projektet.

 

Med det gode resultat er det her kun begyndelsen på et godt samarbejde!

 

Vil du også gerne i gang med influencer marketing? Og synes du, at det lyder interessant med de mange muligheder for øget kendskab, du kan finde på den sociale platform, Instagram? Så kontakt Rasmus

Tina Poulsen
Chief of Digital Marketing

Vi samler på glade samarbejdspartnere

Gå på opdagelse i vores marketing cases.